220 زائر در رمی جمرات کشته شدند؛ آمار کشته شدگان به 1300 نفر رسید (به روزرسانی)

به گزارش مرجع مقالات، گزارش ها حاکی است در اثر ازدحام جمعیت در رمی جمرات در منا تا به امروز 310 نفر از زائران خانه خدا کشته و حدود 450 نفر مجروح شدند که از این میان 12 کشته و 24 مجروح ایرانی بودند.

220 زائر در رمی جمرات کشته شدند؛ آمار کشته شدگان به 1300 نفر رسید (به روزرسانی)

بر اساس گزارش گاردین، تعداد کشته ها 345 و زخمی ها 1000 نفر اعلام شده، اما هنوز هویت و ملیت کشته و زخمی ها فاش نشده است. در همین حال تمام بیمارستان ها در مکه مکرمه به حال آماده باش درآمدند. خبرگزاری رویترز خاطرنشان کرد حدود دو میلیون نفر از زائران خانه خدا در دره منا جمع شده بودند و احتمال دارد شمار تلفات این حادثه افزایش یابد. اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت هم در گفتگوی زنده با شبکه خبر خاطرنشان کرد:

به دلیل سوء مدیریت مسئولان عربستانی تعداد زیادی از حجاج کشته شدند.اوحدی گفت:به دلیل تراکم جمعیت در منا کمک رسانی با آمبولانس به سختی امکان پذیر است.رییس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر، آمار اولیه زایران ایرانی کشته شده درحادثه رمی جمرات در منا را 12 نفر و مجروحان شناسایی شده را 24 تن خاطرنشان کرد. {به روز رسانی} رسانه های خبری از افزایش تعداد کشته شدگان فاجعه رمی جمرات به 453نفر خبر دادند. شبکه اسکای نیوز عربی خاطرنشان کرد، به دلیل ازدحام در رمی جمرات در مناسک حج، تا به امروز 453 زائر کشته و بیش از 719 نفر نیز زخمی شده اند. مسوولان بیمارستانی عربستان خاطرنشان کردند که زخمی های این حادثه به هشت بیمارستان منتقل شده اند و تلاش برای شناسایی هویت کشته شدگان و زخمی ها ادامه دارد. بنا به گفته مسوولان عربستانی، مناسک حج با روال طبیعی خود و با احتیاط های لازم ادامه خواهد داشت و نیروهای نظامی و امنیتی این کشور برای تامین هر چه بهتر این مناسک به مناطق پرازدحام اعزام شدند. این چندمین اتفاقی است که طی دو هفته اخیر برای زائران در عربستان اتفاق افتاده که مُهر تاییدی بر ناتوانی آل سعود در تامین امنیت جان زائران است. پیش از این سقوط جرثقیل در مسجدالحرام موجب کشته شدن بیش از 117 زائر از جمله 11ایرانی شد. روز گذشته (چهارشنبه) نیز بیش از 200 نفر از حجاج به دلیل خرابی درهای قطار در مکه مکرمه دچار حالت خفگی و بیهوشی شدند. همچنین حادثه آتش سوزی هتل حجاج در مکه نیز منجر به زخمی شدن تعدادی از آنها و تخلیه 1500 نفر از حاجیان شد. بروزرسانی : متاسفانه اخبار جدید حاکی از این است که تعداد کشته ها به رقم وحشت ناک 1300 نفر رسیده است و متاسفانه نزدیک به 125 نفر از هم میهنانمان در میان کشته شدگان بوده اند. منبع: ایسنامنبع: کجارو
انتشار: 3 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 718

به "220 زائر در رمی جمرات کشته شدند؛ آمار کشته شدگان به 1300 نفر رسید (به روزرسانی)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "220 زائر در رمی جمرات کشته شدند؛ آمار کشته شدگان به 1300 نفر رسید (به روزرسانی)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید