30 حمایت نو وزارت ارتباطات از کسب و کار ها در فضای مجازی ، پلتفرم های ایرانی ظرفیت خود را نشان داده اند

به گزارش مرجع مقالات، وزیر ارتباطات گفت: باید به صورت ملی از کسب و کار های مجازی حمایت کرد، بنابراین نیازمند عزم و اراده همه نهاد ها و دستگاه ها هستیم.

30 حمایت نو وزارت ارتباطات از کسب و کار ها در فضای مجازی ، پلتفرم های ایرانی ظرفیت خود را نشان داده اند

زارع پور با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری با اشاره به اهمیت اقتصاد دیجیتال گفت: در اقتصاد کشور باید به این حوزه توجه جدی داشته باشیم.

او گفت: اقتصاد دیجیتال بحث کاربرد های اطلاعات در بخش های گوناکون است که سه بخش مختلف را شامل می گردد. یکی از این لایه ها اقتصاد پلتفرمی است که با استفاده از فناوری اطلاعات کار خود را به برترین نحو انجام می دهد، مثل کسب و کار های اینترنتی و لایه دیگر نیز مانند هوشمند سازی فناوری اطلاعات است.

وزیر ارتباطات ادامه داد:با توجه به ظرفیت فناوری اطلاعات کارگروهی 11 نفره از اعضای دولت مأمور شده اند تا موانع موجود را حل نمایند. از آغاز این کارگروه 6 جلسه گذشته که مصوبات خوبی را شاهد هستیم.

وی یکی از مصوبات مهم دیگر را در مورد کسب و کار های اینترنتی دانست که بسیار کار مهم و بزرگی در این مسیر است.آمار کسب و کار های اینترنتی را در پلتفرم های داخلی داریم. این پلتفرم ها سرمایه کشور هستند. خیلی از کشور ها این سرمایه را ندارند و از پلتفرم های آمریکای و خارجی استفاده می نمایند؛ بنابراین این موضوع باعث افتخار ما است.

وزیر ارتباطات اظهار کرد: از کسب و کار هایی که در پلتفرم های خارجی وجود دارند آمار دقیق نداریم، اما وظیفه ما در دولت این است که حتی اگر یک کسب و کار در پلتفرم های خارجی با توجه به شرایط فعلی با مشکل روبرو شده باشد مسائل آن ها را حل و از آن ها حمایت کنیم.

او ادامه داد: آیین نامه حمایت از سکو ها و کسب و کار های دیجیتال 14 ماده دارد و حدود 30 نوع حمایت برای پلتفرم ها و کسب و کار ها پیش بینی شده است. ما پلتفرم های بومی را مشمول حمایت های خود خواهیم کرد.

او اضافه کرد: امکانی دیگر که برای پلتفرم ها فراهم نموده ایم این است که هزینه های مربوط به توسعه را به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی در نظر گرفته ایم. ما بسته های ویژه تبلیغاتی برای آن ها فراهم می کنیم و حتی صدا و سیما هم مکلف است تا ارتباط خود را در قالب این پلتفرم ها با مردم هماهنگ کند.

به گفته او، هر کسی که در یکی از پلتفرم های ما ثبت نام کند به معنی گرفتن مجوز است و مردم ما نباید نگرانی از کسب مجوز داشته باشند.نگرانی بعدی هم مسائل مالیاتی بود. دوستان ما در امور مالیاتی عنوان کردند افرادی که در این پلتفرم ها ثبت نام نمایند مشمول تخفیف مالیاتی خواهند شد.

زارع پور گفت: در وزارت ارتباطات دبیرخانه ای برای نظارت بر اجرایی شدن این آیین نامه داریم. از صدا و سیما نیز درخواست می کنم اجرای این آیین نامه را مانند پنجره خدمات ملی دولت هوشمند در دستگاه ها پیگیری کند.

او گفت: یکی دیگر از نگرانی هایی که در کسب و کار ها وجود دارد این است که افراد در پلتفرم های قبلی اعتباری را برای خود کسب نموده اند و اکنون باید در پلتفرم نو کار خود را آغاز نمایند که حتما در این مسیر امکانات و تبلیغات ویژه ای را برای آن ها پیش بینی نموده ایم و امید واریم با استفاده از بسته ویژه ، شبکه مشتریان خود را بازگردانند. در همین مدت نیز با تبلیغات کم تعداد زیادی دنبال نماینده به این پلتفرم ها اضافه شده است و این به معنی وجود ظرفیت در پلتفرم های داخلی است.

وزیر ارتباطات گفت: امکان دیگر ما از لایحه بودجه تبصره 18 است که قرار است بخشی از آن به کسانی که کسب و کار های خود را در پلتفرم های داخلی ایجاد نموده اند تخصیص دهیم.

زارع پور ادامه داد: نکته دیگر این است که نمادی را برای کسب و کار ها مانند تیک آبی برای کاربران و یا نمادی دیگر برای کسب وکار ها ایجاد کنیم تا زمانی که مردم به آن مراجعه می نمایند اطمینان داشته باشند که با موضوع ثبت شده ای روبرو شده اند.

وزیر ارتباطات گفت: این موضوع کار ملی است و آیین نامه آن اکنون روی کاغذ است. برای اجرایی ساز آن نیازمند عزم و اراده همه نهاد ها و دستگاه ها هستیم. تمام افرادی که بر روی پلتفرم های مورد تایید ما وارد شوند و ثبت نام نمایند از تمامی حمایت ها بهره مند خواهند شد. حدود 30 نوع حمایت نو داریم و امیداریم اتفاق خوبی را در این مسیر ببینیم.

خبرنگاران علمی پزشکی فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 آبان 1401 بروزرسانی: 11 آبان 1401 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 2147

به "30 حمایت نو وزارت ارتباطات از کسب و کار ها در فضای مجازی ، پلتفرم های ایرانی ظرفیت خود را نشان داده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "30 حمایت نو وزارت ارتباطات از کسب و کار ها در فضای مجازی ، پلتفرم های ایرانی ظرفیت خود را نشان داده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید