پرداخت سالانه 400 میلیارد تومان خسارت به کشاورزان و دامداران کشور

به گزارش مرجع مقالات، به گزارش خبرنگاران، محمدابراهیم حسن پور بعد از ظهر شنبه در همایش بیمه کشاورزی تاکید نمود: در بحث بیمه تمامی کشور های دنیا فقط به یک نوع خطر را پوشش می دهند اما در ایران تمامی خطر ها مانند سیل، تگرگ، سرما زدگی محصولات، خشکسالی و... تحت پوشش است.

پرداخت سالانه 400 میلیارد تومان خسارت به کشاورزان و دامداران کشور

وی ادامه داد: طی ده سال گذشته به 90 درصد کشاورزانی که محصولات خود را بیمه نموده اند خسارت اقتصادی پرداخته شد در حالیکه این پرداخت ها باعث بالا رفتن پرداخت هزینه بیشتر از بیمه گذاران است.

مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزی کشور با اشاره به تامین بودجه بیمه،گفت: وقتی میزان خسارت در منطقه ای زیاد باشد، بیمه باید برای تامین بودجهخود، هزینه دریافت حق بیمه برای بیمه گذاران را افزایش دهد.

وی با اشاره میزان خسارت سالیه گفت: سالیانه میزان خسارت های وارد شده در صنعت کشاورزی و مرغداری در صندوق بیمه بالغ بر 400 میلیارد تومان است و در استان فارس میزان خسارت سالیانه 100 میلیارد تومان است و این میزان خسارت برای کشور نگران کننده است.

حسن پور با اشاره به بیمه مرغداران نیز گفت : در سال 91-92 ده هزار مرغ داری را بیمه نموده ایم در حالیکه میزان خسارت برابر با 24 هزار مرغ داری بود و میزان خسارت آن سال 152 میلیارد تومان شد و با توجه به میزان زیاد خسارت بیمه مکلف شد در صورتی خسارت به مرغداران بپردازد که تمام طیور خود را از دست بدهند.

وی ادامه دامه داد: میزان خسارت های واره در بخش های کشاورزی و دامداری بیش از بودجه ای است که دولت و بیمه گذاران پرداخت می نماید و ما به سختی در سال به آسیب دیده گان خسارت وارده به محصولات را پرداخت می کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 خرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 97

به "پرداخت سالانه 400 میلیارد تومان خسارت به کشاورزان و دامداران کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت سالانه 400 میلیارد تومان خسارت به کشاورزان و دامداران کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید