آغاز تحقیقات دادگاه فرانسه درباره شعارهای جلیقه زردها

به گزارش مرجع مقالات، درپی اعتراضات جلیقه زردها علیه پلیس فرانسه، دادگاه پاریس تحقیقات در خصوص شعار خودکشی کنید معترضان علیه نیروهای امنیتی فرانسه را آغاز کرد.

آغاز تحقیقات دادگاه فرانسه درباره شعارهای جلیقه زردها

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شبکه آر.تی.ال، به دنبال شعارهای اخیر معترضان جنبش موسوم به جلیقه زردها علیه پلیس فرانسه، دادگاه پاریس تحقیقات خود در خصوص شعار خودکشی کنید این معترضان علیه نیروهای امنیتی فرانسه را آغاز کرد.

ده ها نفر از معترضان موسوم به جنبش جلیقه زردها روز شنبه گذشته برای بیست و سومین هفته متوالی، اقدام به برپایی تظاهرات علیه سیاست های امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه کردند و روانه خیابان ها شدند؛ تظاهراتی که به درگیری با پلیس فرانسه و زد و خورد میان آنها و نیروهای امنیتی و خشم مقامات دولتی این کشور منجر شد.

بنابر اعلام شبکه آر.تی.ال، دادگاه پاریس این تحقیقات را تحت عنوان اهانت جلیقه زردها به نیروهای دولتی آغاز کرده است.

جلیقه زردهای فرانسوی در حالی در جریان اعتراضات خود شعارخودکشی کنید، خودکشی کنید علیه پلیس فرانسه سر دادند که نیروهای امنیتی و پلیس فرانسه از آغاز سال جدید میلادی تاکنون هدف موج بی سابقه خودکشی ها قرار داشته اند و چندین نیروی پلیس این کشور طی 4 ماه گذشته اقدام به خودکشی کرده اند.

این در حالیست که طبقه سیاسی و اتحادیه های پلیس فرانسه نیز به شدت این شعارها را محکوم کرده و آن را اوج اهانت علیه نیروهای امنیتی دانسته و امری غیرقابل تحمل و غیرقابل قبول خوانده اند.

فردریک لاگاش از اعضای اتحادیه پلیس فرانسه اخیرا در گفت وگو با خبرگزاری فرانسه گفت: این شعارها اوج توهین به نیروهای پلیس جان باخته و خانواده های آنها و تمامی پلیس های فرانسوی و نهادهای دولتی است و امری غیرقابل قبول و غیر قابل تحمل محسوب می شود و مسئولان سر دادن چنین شعارهایی باید شناسایی شوند.

بنابر اعلام وزارت کشور فرانسه، حدود 9600 نفر تا ساعت 12 ظهر روز شنبه گذشته اقدام به برگزاری تظاهرات در سراسر این کشور کردند که از این تعداد 6700 نفربه بیان اعتراضات خود در خیابان های پاریس پرداختند.

اعتراضات سراسری در فرانسه از اواسط ماه نوامبر سال 2018 آغاز شده و علی رغم عقب نشینی دولت ماکرون از اجرای برخی اصلاحات مالی و مالی، این اعتراضات همچنان ادامه داشته است.

بر اساس گزارش های موجود، از زمان آغاز این اعتراضات تاکنون دستکم 10 نفر کشته، حدود 6 هزار نفر بازداشت و بیش از 2 هزار نفر مجروح شده اند.

مجلس فرانسه اخیرا لایحه ضد خرابکاری دولت فرانسه را که با هدف تشدید برخورد با اقدام های مخرب معترضان تدوین شده بود، تصویب کرد اما این قانون روز پنجشنبه گذشته از سوی شورای قانون اساسی فرانسه رد شد.

معترضان موسوم به جنبش جلیقه زردها معتقدند که تصویب این لایحه از سوی دولت آقای ماکرون نشان دهنده روحیه دیکتاتوری اوست و خواهان استعفای رئیس جمهور فرانسه هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 تیر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 142

به "آغاز تحقیقات دادگاه فرانسه درباره شعارهای جلیقه زردها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز تحقیقات دادگاه فرانسه درباره شعارهای جلیقه زردها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید