شروع مرمت بنای نصرت الرعایا شهرستان ارزوئیه

به گزارش مرجع مقالات، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از شروع مرمت بنای تاریخی نصرت الرعایا و فاز دوم برج مهرآباد شهرستان ارزوئیه اطلاع داد.

شروع مرمت بنای نصرت الرعایا شهرستان ارزوئیه

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان، غلامرضا فرخی مدیرکل میراث فرهنگی استان امروز چهارشنبه 23 آبان 97 در مورد بنای تاریخی نصرت الرعایا شهرستان ارزوئیه اظهار کرد: این بنا که به اواخر دوره قاجاریه بازمی شود هم اکنون در حال مرمت و بازسازی است.

او توضیح داد: در این طرح مرمتی فعالیت هایی چون پی بندی، استحکام بخشی و همچنین سبک سازی سقف ها و عملیات بام سازی انجام خواهد شد.

فرخی به مرمت و بازسازی فاز دوم برج مهرآباد از برجهای تاریخی دوره قاجاریه شهرستان ارزوئیه اشاره و بیان کرد: در این فاز مرمتی عملیات باز سازی سقف طبقه اول برج انجام می گیرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه شهرستان ارزوئیه دارای 200 اثر تاریخی است، تاکید نمود: از برجسته ترین این آثار می توان به تپه یحیی، چهار طاقی های دوره ساسانی و درخت 3 هزار ساله شهرستان ارزوئیه اشاره نمود.

او در ادامه از راه اندازی 4 اقامتگاه بوم گردی در این شهرستان اطلاع داد و گفت: این اقامتگاه ها در روستاهایی فاقد امکانات اقامتی در حال راه اندازی هستند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 241

به "شروع مرمت بنای نصرت الرعایا شهرستان ارزوئیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع مرمت بنای نصرت الرعایا شهرستان ارزوئیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید