طراحی نقشه دقیق گردشگری یزد

به گزارش مرجع مقالات، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد از طراحی نقشه دقیق زیرساخت های گردشگری یزد و بافت تاریخی اطلاع داد.

طراحی نقشه دقیق گردشگری یزد

به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد، سید مصطفی فاطمی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد گفت: روابط عمومی این اداره کل نقشه دقیق جانمایی تاسیسات گردشگری یزد طراحی و آماده نموده است و آن را در اختیار تاسیسات گردشگری قرار می دهد.

او اضافه نمود: در این نقشه اماکن تاریخی، گردشگری، موزه، هتل ها، بومگردی ها، اقامتگاه های سنتی و خدمات عمومی مثل پارکینگ ها، سرویس های بهداشتی، داروخانه ها، مراکز تجاری و تفریحی، دفاتر خدمات مسافرتی و... جانمایی شده است.

فاطمی با بیان اینکه این نقشه ها به دو زبان فارسی و انگلیسی طراحی شده است، گفت: علاوه بر نقشه کامل شهر یزد یک نقشه مختص بافت تاریخی یزد با جهت ویژه پیاده روی نیز طراحی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد، اضافه نمود: نقشه دقیق شهرستان ها نیز در حال طراحی و آماده سازی است و تا نوروز 99 آماده می گردد.

شهر دنیای یزد 2270 هکتار بافت تاریخی دارد و به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی دنیا دارای بافت تاریخی به مساحت عرصه 743 هکتار و مساحت حریم 5هزار هکتار است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 1 تیر 1400 بروزرسانی: 1 تیر 1400 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 675

به "طراحی نقشه دقیق گردشگری یزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی نقشه دقیق گردشگری یزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید