از تمام پتانسیل والیبال ایران استفاده نشد، اسیر تاکتیک حریفان شدیم

به گزارش مرجع مقالات، به گزارش خبرنگاران، تیم ملی والیبال ایران پس از کسب دو شکست مقابل تیم های برزیل و لهستان در مرحله نهایی رقابت های لیگ ملت ها به کار خود سرانجام داد و در صندلی پنجم نهاده شد.

از تمام پتانسیل والیبال ایران استفاده نشد، اسیر تاکتیک حریفان شدیم

ناصر شهنازی در مصاحبه با خبرنگاران، درباره نتایج تیم ملی والیبال در سرانجام لیگ ملت ها گفت: تیم ملی با هدف قرار گیری در جمع شش تیم و صعود از مرحله مقدماتی مسابقات با تمام قوا در مسابقات حاضر شد. این امر نیز محقق شد و پس از سال 2014 که ملی پوشان با راهنمایی کواچ عنوان چهارمی را به دست آوردند بار دیگر پیروز شدند در جمع شش برتر مسابقات قرار گیرند.

کارشناس والیبال با تاکید بر اینکه عواملی دست به دست داد تا تیم ملی راهی مرحله نهایی گردد گفت: اکثر حریفان با تیم های دوم، ذخیره و جوانان در مسابقات حاضر شدند همچنین ذهنیت حرفه ای لژیونر ها مخصوصاً معروف و غفور و میزبانی دو هفته رقابت ها توسط اردبیل و ارومیه یاری کرد تا تیم ملی راهی مرحه نهایی گردد.

* اسیر تاکتیک هینن شدیم

وی اضافه کرد: اما شرایط در مرحله نهایی مسابقات متفاوت بود. فرانسه، لهستان و روسیه با بازیکنان جوان و تیم های ایران، برزیل و آمریکا با تمام توان در این مرحله حاضر شدند. در بازی برابر لهستان اسیر تاکتیک مربی گری هینن شدیم. او به خوبی تیم را بررسی نموده بود و در برابر تیم جوان لهستان حرفی برای گفتن نداشتیم. و این شکست نشان داد پیروزی در مرحله مقدماتی مسابقات مقابل لهستان به دلیل حمایت پرشور مردم ارومیه بود. باید به هینن تبریک گفت که با هوش و ذکاوت نشان داد یک مربی باید جسور باشد، به عمل بررسی تسلط و به جوانان اعتماد کند. عملکرد هینن، کلاس درسی برای مربیان بود. او حس رغابت، جنگجویی و خودباوری به جوانان را به نمایش گذاشت. برنده لیگ جهانی مربیان لهستان و روسیه بودند.

هینن، سرمربی تیم ملی والیبال لهستان

* ملی پوشان با تمام وجود جنگیدند

شهنازی تاکید نمود: بازی سختی مقابل برزیل داشتیم که برای صعود نیازمند شکست طلایی پوشان بودیم. پیش بینی صعود تیم های ایران و برزیل از این گروه می شد اما هینن، پیش بینی ها را به هم ریخت. در مرحله نهایی مسابقات عملکرد مربیان تاثیر گذار است که تیم ایران از آن بی بهره بود، نتوانستیم در مقابل جانفشانی بازیکنان که با تمام وجود بازی کردند از تاثیر مربی استفاده کنیم. اگر با برنامه ریزی و بررسی درست در مرحله نهایی حضور داشتیم می توانستیم در جمع چهار تیم قرار گیریم ولی یاریی به بازیکنان نشد. ملی پوشان با تمام وجود برابر برزیل جنگیدند اما در ست پنجم مغلوب مسائل روانی شدیم، شرایطی که خودمان برای تیم ایجاد کردیم.

* از تمام پتانسیل والیبال ایران استفاده نشد

وی ادامه داد: از تمام بازیکنان استفاده کردیم اما از تمام پتانسیل والیبال ایران استفاده ای نشد. جوانان فرصت داشتند در این رقابت ها پخته شوند تا در شرایطی که بهترین فرصت برای روی سکو قرار دریافت وجود داشت استفاده کنیم اما اینکار را نکردیم.

* شرایط سختی در مرحله نخست انتخابی المپیک داریم

کارشناس والیبال درباره رقابت های انتخابی المپیک گفت: برنده بازی در مسابقات لیگ ملت ها مربیانی بودند که به بازیکنان جوان اعتماد و آنها را شناسایی کردند تا در کنار ترکیب اصلی خود از جوانان استفاده نمایند. روسیه یکی از این تیم ها بود. این تیم در غیاب موزرسکی و میخایلوف وارد مسابقات شد. با توجه به زمان کمی که تا انتخابی المپیک باقی مانده است و با تیم های روسیه، کوبا و مکزیک همگروه هستیم شرایط سختی در پیش داریم. روس ها میزبان هستند و بر عکس تیم ایران از نظر روحی و روانی در شرایط خوبی قرار دارند و همین کار برای صعود را سخت خواهد نمود. روسیه شانس نخست از این گروه برای صعود به المپیک هستند. امیدوارم تیم ملی در این مرحله صعود کند ولی کار سختی است و باید برای مرحله دوم آماده شویم. اگر بتوانیم در روسیه جواز حضور در المپیک را دریافت کنیم کار بزرگی انجام داده ایم.

* والیبال رئیس می خواهد

شهنازی درباره برگزاری هرچه سریع تر مجمع انتخاباتی فدراسیون نیز گفت: شاید تیم ملی والیبال در رده هشتم رنکینگ فدراسیون جهانی قرار داشته باشد اما از نظر سخت افزار و مسائل اداری هنوز نتوانسته ایم در بین تیم های بزرگ جهان قرار گیریم. نباید انتخاب رئیس فدراسیون اینقدر طولانی گردد. هر چه سریع تر باید مجمع برگزار گردد و رئیس والیبال معین گردد تا بتوانند برای المپیک و سایر مسابقات برنامه های بلند مدت داشته باشد. در صورت حضور در المپیک کار سختی داریم و باید به فکر صعود از مرحله نخست باشیم. رئیس فدراسیون از ضروریات است و باید هرچه سریع تر تکلیف معین گردد و این به نفع والیبال است.

* مشکل ورزش ایران تفکر نتیجه گرا بودن است

وی در پاسخ به این سوال که گوش شنوایی برای این موضوع نیست و مسئولان پشت بردهای تیم ملی خود را پنهان نموده اند نظر شما چیست؟ گفت: نه تنها در والیبال بلکه این مشکل تمام رشته های ورزشی است و مسئولان تنها به فکر نتیجه هستند. این تفکر نتیجه گرا اجازه اجرای برنامه های بلند مدت را نمی دهد. بر خلاف تیم های بزرگ جهان که برنامه دارند و در هر تورنمنتی به دنبال پیروزی نیستند. لیگ ملت ها برای خیلی از تیم ها ارزش چندانی نداشت ولی برای تیم ایران مهم بود، همینطور بازی های آسیایی که تیم اصلی اعزام شد. در تمام مسابقات از ترکیب اصلی استفاده می کنیم و این باعث می گردد بازیکنان آسیب جدی روحی، روانی و جسمی ببینند. سرمربی تیم ملی نیز تنها از یک تعداد خاص استفاده می نماید در آینده لطمه روحی روانی به این بازیکنان وارد خواهد شد. امیدوارم با انجام ریکاوری خوب تیم را برای انتخابی المپیک و جام جهانی مهیا کنیم.

ناصر شهنازی در سرانجام درباره اعزام تیم جوانان به رقابت های جهانی گفت: تیم جوانان از نظر مهره بازیکنان خوبی در اختیار دارد، اردوهای خوبی پشت سرگذاشته و کادر خوبی دارد. چند بازیکن نیز که تجربه حضور در لیگ جهانی را دارند به ترکیب اضافه و مطمئناً شانس کسب سکو را داریم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 مرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 200

به "از تمام پتانسیل والیبال ایران استفاده نشد، اسیر تاکتیک حریفان شدیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از تمام پتانسیل والیبال ایران استفاده نشد، اسیر تاکتیک حریفان شدیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید