افزایش 133 درصدی تعداد شکایات از خدمات ارتباطی

به گزارش مرجع مقالات، به گزارش خبرنگاران به نقل از رگولاتوری، پیمان قره داغی مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف کننده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: تعداد تماسهای کاربران با سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات 195 در اسفند 98 و فروردین 99 نسبت به زمان مشابه در سال گذشته 49 درصد و تعداد درخواست و شکایت های ثبت شده در این سامانه 133 درصد افزایش یافته است.

افزایش 133 درصدی تعداد شکایات از خدمات ارتباطی

وی اضافه کرد: در اسفند 97 و فروردین 98، حدود 9 هزار و 700 تماس و 12 هزار و 163 درخواست و شکایت در سامانه 195 ثبت شده بود که این آمار در اسفند 98 و فروردین 99 به 135 هزار و 31 تماس و 28 هزار و 326 درخواست رسیده است.

قره داغی دلیل این افزایش را ناشی از شیوع ویروس کرونا در دو ماه گذشته مطرح کرد و گفت: بسترهای مختلفی از سوی وزارت ارتباطات مانند ارائه حجم رایگان 100 گیگابایت به تمامی مشترکان اینترنت ثابت، افزایش سرعت مشترکان ADSL تا 16 مگابیت، ارائه حجم رایگان 20 گیگابایت به معلمان، استفاده رایگان از پرتال مراکز دانشگاهی و آماده سازی زیرساختهای ارتقای تکنولوژی ADSL به VDSL برای مردم ایجاد شد تا کاربران بتوانند در حوزه های مختلف آموزش، خدمات الکترونیکی، سرگرمی و دورکاری از اینترنت استفاده نمایند.

وی اضافه کرد: تمامی این اقدامات و همچنین استفاده از اینترنت به عنوان راهکاری برای انجام دورکاری، باعث شد ظرفیت انتقال و پهنای باند کشور در مقاطعی اشباع گردد و از سوی دیگر در مراکز پشتیبانی اپراتورها و سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات 195 تماس و تقاضا برای برطرف ابهامات و حل مسائل افزایش یابد.

مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف نماینده رگولاتوری با تاکید بر اینکه پاسخگویی به کاربران و حفظ حقوق آنان در اولویت رگولاتوری است، گفت: با وجود مسائل برای حضور فیزیکی کارشناسان در محل پاسخگویی، براساس مصوبه ها و توصیه های ستاد ملی مبارزه با کرونا، ظرفیت فنی سامانه 195 افزایش یافته و تغییراتی در فرآیند ثبت و رسیدگی به شکایات ایجاد شده تا پاسخگویی به کاربران در سریعترین زمان ممکن انجام گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 31 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 946

به "افزایش 133 درصدی تعداد شکایات از خدمات ارتباطی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 133 درصدی تعداد شکایات از خدمات ارتباطی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید