انتخابی جام جهانی 2022، کوشش ایران برای تداوم یک رکورد مقابل کره جنوبی با هدف صعود زودهنگام، مُهر کره ای پای کارنامه اسکوچیچ

به گزارش مرجع مقالات، دراگان اسکوچیچ در یکی از مهمترین بازی های دوره سرمربیگری اش در تیم ملی ایران، شاگردان خود را مقابل کره جنوبی راهنمایی خواهد نمود با این امید که مهر تأییدی به عملکردش بزند.

انتخابی جام جهانی 2022، کوشش ایران برای تداوم یک رکورد مقابل کره جنوبی با هدف صعود زودهنگام، مُهر کره ای پای کارنامه اسکوچیچ

به گزارش خبرنگاران، قدمی مهم برای نزدیک شدن به جام جهانی 2022؛ ملاقات ایران و کره جنوبی که به رقبای سنتی یکدیگر در قاره کهن تبدیل شده اند. آنها در سه دوره اخیر هم همواره در یک گروه برای صعود به جام جهانی کوشش نموده اند و حالا برای چهارمین دوره پیاپی به رقابت می پردازند.

تیم ملی فوتبال کشورمان در شرایطی از ساعت 17 امروز (سه شنبه) در استادیوم آزادی از کره جنوبی میزبانی می نماید که هیچ گاه در این استادیوم مقابل کره ای ها شکست نخورده است، با این حال این بار یک تفاوت بزرگ دارد و آن هم استادیوم خالی از تماشاگر آزادی است که کره ای ها را به شکسته شدن طلسم مقابل ایران امیدوار نموده است و آنها با پائولو بنتو سرمربی پرتغالی خود سعی می نمایند برای اولین بار ایران را شکست دهند، اما در شرایط مناسبی با ایران روبه رو نمی شوند.

شاگردان دراگان اسکوچیچ، از زمان حضور این سرمربی کروات هیچ امتیازی به حریفان نداده اند و ایران با راهنمایی اسکوچیچ به 10 پیروزی پیاپی رسیده که هم از نظر آغاز کار یک مربی منحصربه فرد بوده و هم از نظر تعداد برد متوالی به یک رکورد بی نظیر تبدیل شده است، آن هم در شرایطی که در این 10 مسابقه تیم ایران پیروز شده است 29 گل به ثمر برساند، فقط دو گل دریافت نموده و با هشت کلین شیت آماری خیره نماینده به ثبت رسانده است.

هرچند هنوز بعضی به نحوه بازی تیم ملی انتقاد وارد می نمایند و منتظر بازی مجذوب کننده تری از تیم اسکوچیچ هستند. بسیاری هم می گویند عیار اسکوچیچ مقابل حریف سطح بالایی چون کره جنوبی تعیین خواهد شد و باید دید تیم تحت امر او در این بازی چه خواهد نمود. مسلماً پیروزی مقابل کره جنوبی مهمترین هدف اسکوچیچ و شاگردانش خواهد بود، اما می توان گفت سرمربی کروات تیم ملی با این پیروزی احتمالی هم قصد پاسخ دادن به منتقدانش را دارد.

در ترکیب دو تیم بازیکنان مهم و تأثیرگذار زیادی وجود دارند که بی شک مهدی طارمی ستاره ایرانی پورتو و سون هیونگ مین ستاره کره ای تاتنهام می توانند نقش تأثیرگذاری در بازی داشته باشند. باید دید تقابل دو اندیشه متفاوت از اروپای شرقی و اروپای لاتین روی نیمکت دو تیم چه نتیجه ای را در پی خواهد داشت. هر چه هست، کره جنوبی در پی شکستن طلسم پیروز نشدن در تهران است تا خود را به صدر جدول گروه A برساند و ایران با حفظ این رکورد و پیروزی، سعی دارد صعود خود را به جام جهانی 2022 قطر نزدیک کند.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1822

به "انتخابی جام جهانی 2022، کوشش ایران برای تداوم یک رکورد مقابل کره جنوبی با هدف صعود زودهنگام، مُهر کره ای پای کارنامه اسکوچیچ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخابی جام جهانی 2022، کوشش ایران برای تداوم یک رکورد مقابل کره جنوبی با هدف صعود زودهنگام، مُهر کره ای پای کارنامه اسکوچیچ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید