اینترنت پرسرعت به 29 روستای ایلام رسید

به گزارش مرجع مقالات، خبرنگاران/ایلام مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام گفت: اطلاعات 85 درصد روستاهای بالای 20 خانوار استان از خدمات شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت بهره مند شدند.

اینترنت پرسرعت به 29 روستای ایلام رسید

عباس بیرامی در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: 29 روستای استان ایلام با جمعیت بهره بردار 17 هزار و 440 نفر در قالب 4860 خانوار توسط اپراتور ایرانسل به شبکه اینترنت (شبکه ملی اطلاعات) متصل شدند.

وی با بیان اینکه برای راه اندازی این شبکه اینترنت روستایی، 55 میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی هزینه شده است، شرح داد: این پروژه ها در روستاهای شهرستان های ایلام، سیروان، چرداول، بدره، مهران و دهلران اجرا شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام گفت: با افزوده شدن این روستاها به شبکه ملی اطلاعات 85 درصد روستاهای بالای 20 خانوار استان از خدمات شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت بهره مند شدند.

بیرامی با بیان اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال های اخیر با ارائه خدماتی همچون ارتباط تلفنی و اینترنت پرسرعت روستایی گام های موثری در خصوص کاهش شکاف دیجیتالی در روستاهای استان برداشته است.

وی با اشاره به تلاش های اداره کل برای ایجاد بستر مناسب توسعه دولت الکترونیک، شرح داد: توسعه کسب و کارهای نوپا بر پایه فناوریهای نوین راهی برای افزایش سهم اقتصاد استان ایلام از حوزه ICT است.

مدیرکل ICT استان درباره پیامدهای مثبت آزادسازی باندهای فرکانسی 700 و 800 مگاهرتز نیز گفت: واگذاری این باندها به بخش تلفن همراه در مقایسه با پخش صداوتصویر، افزایش 9 برابری بهره وری اقتصادی و 40 برابری اشتغال را به دنبال دارد و از سوی دیگر برای راه اندازی نسل پنجم ارتباطی 5G استفاده از این باندهای فرکانسی، ارزانترین و سریعترین راه است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1066

به "اینترنت پرسرعت به 29 روستای ایلام رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینترنت پرسرعت به 29 روستای ایلام رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید