ایپکس لجندز و بازی های آنلاین بیشترین حجم درآمد EA را تشکیل می دهند

به گزارش مرجع مقالات، شرکت الکترونیک آرتس به تازگی گزارش اقتصادی سه ماهه اخیر و همچنین گزارش اقتصادی کامل سال گذشته را منتشر نموده است. در این گزارش که نتایج جالبی برای این شرکت به همراه داشته، معین شده که این شرکت بیش از همه در این سه ماهه اخیر با تمرکز و توجه به بازی های سرویس محور خود و به خصوص بازی ایپکس لجندز پیش رفته است.

ایپکس لجندز و بازی های آنلاین بیشترین حجم درآمد EA را تشکیل می دهند

در رابطه با سه ماهه ای که به 31 مارس 2021 ختم شد. الکترونیک آرتس گزارش داده است که درآمد ناخالص شرکت با 3 درصد کاهش به 1.35 میلیارد دلار رسیده است و این در حالی است که سود خالص آن ها به 76 میلیون دلار کاهش داشته است. در صورتی که در همین بازه در سال گذشته درآمد خالص آن ها 418 میلیون دلار بوده است. اگرچه این آمار چندان تحسین برانگیز نیست اما درآمد حاصل از فروش بازی ها یا حتی درآمدهایی که از پرداخت های درون برنامه ای به دست آورده اند حدود 19 درصد افزایش داشته است و به 1.49 میلیارد دلار رسیده است. بخش مهمی از این عملکرد به خاطر بازی های سرویس محور و به ویژه بازی ایپکس لجندز بوده است.

بلیک یورگنسن، مدیر اقتصادی شرکت الکترونیک آرتس، درباره این موضوع می گوید: ایپکس لجندز عظیمترین سودآوری خود را در این سه ماهه داشته است. همچنین توانسته بهترین روز، بهترین هفته، بهترین ماه و بهترین رویداد درون بازی خود را هم در این مدت تجربه کند. ما حدس می زدیم که بتواند بیش از 1 میلیون دلار تا سرانجام سه ماهه اقتصادی به دست آورد اما در واقعیت وقتی که هنوز نیمی از زمان اتمام سه ماهه اقتصادی مانده بود، ایپکس لجندز توانست از این حد عبور کند. در این زمینه ایپکس لجندز در سال اقتصادی 2021 نسبت به سال اقتصادی 2020 تقریبا دو برابر عملکرد بهتری داشته است.

با این وجود، برای کل سالی اقتصادی گذشته، درآمد الکترونیک آرتس با 2 درصد افزایش به 5.63 میلیون دلار رسید. این در حالی است که درآمد خالص آن به 837 میلیون کاهش پیدا کرد که کمتر از یک کل سال اقتصادی گذشته بوده است.

با نگاهی جزئی به درآمد شرکت الکترونیک آرتس و واکاوی داده های آن می توانیم به تغییر رویه تجاری عظیم این شرکت پی ببریم. در حالی که برای کل سال فروش بازی های کامل آن ها 15 درصد کاهش پیدا نموده و به 1.61 میلیارد دلار سقوط نموده، درآمد حاصل از بازی های سرویس محور با افزایش 10 درصدی به 4.02 میلیارد دلار رسیده است.

به عنوان سهمی از تجارت کلی شرکت، فروش بازی های کامل آن ها در کل سال چیزی حدود 29 درصد از درآمد EA را شامل می گردد. با این وجود، در سه ماهه چهارم سال به تنهایی این آمار با 19 درصد کاهش روبرو شده است.

حتی در بخش بازی های کامل و غیر سرویس محور، بخش دیجیتال درآمد بیشتری را به خود اختصاص داده است. در سال گذشته، حدود 62 درصد از فروش بازی های دیجیتالی الکترونیک آرتس دیجیتالی بوده است در صورتی که آمار گفته شده در سال قبل حدود 49 درصد از فروش کلی را به خود اختصاص داده بود.

مدیر الکترونیک آرتس می گوید: شرکت ما در سال گذشته کار فوق العاده ای را برای ارائه تجربه های باورنکردنی انجام داده است در حالی که در دورانی بسیار سخت و چالش برانگیز در دنیا به سر می بریم.

آمار و ارقام نشان می دهد که الکترونیک آرتس در سه ماهه چهارم سال قبل تکیه زیادی روی ایپکس لجندز و موفقیتش انجام داده است. با این حال باید ببینیم که آن ها برای سال مال فعلی چه برنامه هایی دارند. به تازگی آن ها از اهمیت خاص بخش ورزشی EA در سال 2021 سخن گفته اند.

منبع: Gameindustry.biz

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 19 خرداد 1400 بروزرسانی: 19 خرداد 1400 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1628

به "ایپکس لجندز و بازی های آنلاین بیشترین حجم درآمد EA را تشکیل می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایپکس لجندز و بازی های آنلاین بیشترین حجم درآمد EA را تشکیل می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید