برای تماشای پاییز افسانه ای ژاپن کجا برویم؟

به گزارش مرجع مقالات، ژاپن کشوری است که بسیاری افراد آرزوی سفر به آن را دارند، چون زیبایی های طبیعی و تکنولوژیک را با هم دارد. در میان همه مجذوب کنندهیت های ژاپن پاییز رنگارنگ و بهار صورتی آن بسیار معروف است. پاییز رنگارنگ و مجذوب کننده ژاپن مجذوب کنندهیت زیادی برای گردشگران دارد و در بعضی منطقه ها ژاپن این پاییز زیبا دیدنی تر است.

برای تماشای پاییز افسانه ای ژاپن کجا برویم؟

واقعیت این است که برای سفر به ژاپن هیچ فصلی بد نیست و شما می توانید در هر فصلی به مقدار کافی از سفر به این کشور لذت ببرید. اما پاییز ژاپن به قدری شگفت انگیز است که زیبایی بی نظیری را به رخ شما می کشد. در فصل پاییز، از شهریور تا اواخر آبان ماه در تمام کشور ترکیب بسیار زیبایی از رنگ های زرد، قرمز، نارنجی و قهوه ای را می بینید. برخلاف شکوفه های گیلاس که در بهار گل می نمایند و گاهی تنها یک هفته زیبا باقی می مانند، زیبایی پاییز چند ماه ماندگار است. در این مقاله قصد داریم 10 مکانی را که در آن می توانید زیبایی پاییز ژاپن را به خوبی تماشا کنید، به شما معرفی کنیم.

1. کوه فوجی

کوه فوجی یکی از زیبایی های طبیعی ژاپن است که شما می توانید از طریق پنج دریاچه نزدیک آن به خوبی به کوه نزدیک شده و کوهنوردی کنید. این پنج دریاچه Kawaguchiko, Saiko, Yamanakako, Shojiko و Motosuko نام دارند و از طریق آن ها می توانید چشم انداز زیبایی از کوه فوجی ببینید. بعد از کوهنوردی می توانید به ماهیگیری بپردازید یا در کوه شب را بگذرانید یا از منظره ها طبیعی اطراف لذت ببرید. این کوه چون تنها دو ساعت تا توکیو فاصله دارد، تجربه بسیار خوبی برای شما ایجاد خواهد نمود.

2. قلعه هیروشیما

وقتی قلعه هیروشیما را ببینید، متوجه می شوید هیروشیما غیر از داستان ها و تاریخ های تراژیک، از جهات دیگری هم قابل توجه است. قلعه اصلی هیروشیما در سال 1589 و به عنوان نمادی از هیروشیمای فئودالی ساخته شد، اما قلعه در جریان بمباران اتمی تخریب و در سال 1958 دوباره به عنوان موزه ژاپن قبل از جنگ جهانی دوم، بازسازی شد. از بالاترین طبقه قلعه شما می توانید چشم انداز زیبایی از تمام شهر هیروشیما و منطقه ها اطراف آنرا ببینید.

3. آراشیاما، کیوتو

آراشیاما روستایی است دقیقا در بیرون از خیابان های شلوغ و پر رفت و آمد کیوتو، که در آن پاییز به روشنی می درخشد. چون این منطقه جایی است که پل معروف توگتسوکیو (Tagetsukyo) در آن قرار گرفته است، معمولا گردشگر های زیادی در آنجا رفت و آمد می نمایند. اما اگر به بالادست رودخانه بروید و به پارک کامیاما-کوئن یا معبد تنریو-جی (Tenryu-ji) و باغ بامبو برسید، می توانید از تنهایی در طبیعت زیبای منطقه لذت ببرید. در این میان باغ بامبو بسیار خاطره انگیز است، چون در آنجا بامبوهایی در مقدار درختان بلند وجود دارد که سایبانی از درخت های پاییزی رنگارنگ دارد. آراشیاما تنها 30 دقیقه تا مرکز کیوتو فاصله دارد و به راحتی از طریق مترو، اتوبوس، دوچرخه یا تاکسی قابل دسترس است.

4. پارک نارا

یکی از برترین راه ها برای لذت بردن از سفر به ژاپن گذراندن یک روز در پارک نارا است که در پایین کوه واکاکوسا قرار گرفته است. در این پارک 1200 گوزن سیکا در وسعتی حدود 1240 هکتار پارک آزادانه می چرخند. در اطراف این پارک باغ های خصوصی و موزه ملی نارا هم قرار گرفته است. وقتی در این پارک و اطرافش قدم می زنید، متوجه می شوید که پاییز در ژاپن بدون وجود جنگل های پاییزی رنگارنگ نارا کامل نخواهد بود. وقتی بازدیدتان از پارک تمام شد، دیداری هم از دو معبد بودایی کوفوکو-جی و تودائی-جی داشته باشید.

5. ساختمان کوریتو (Chureito)، یاماناشی

یکی از مکان های مناسب و کمتر شناخته شده برای تماشا کوه فوجی ساختمان پاگودای چوریتو است که 400 پله بالاتر از شهر فوجیوشیدا قرار گرفته است. این ساختمان به عنوان در سال 1963 به عنوان یک بنای یادبود ساخته شد و بخشی از معبد آراکورا سِنگِن (Arakura Sengen) قلمداد می گردد. این بنای زیبا در پاییز که کوه رنگارنگ می گردد، بسیار جالب توجه است. نکته مهم در خصوص این ساختمان این است که به شلوغی پنج دریاچه نزدیک کوه فوجی نیست و بنابراین می توانید در سکوت و آرامش کوه فوجی و غروب زیبای آفتاب در آن را تماشا کنید. اگر بخواهید پیاده به این بنا و معبد کنار آن برسید، باید حدود 10 دقیقه از ایستگاه متروی شیمو-یوشیدا پیاده روی کنید.

6. خیابان گینکو، توکیو (Ginkgo)

بسیار سخت است باور کنیم که می توان در قلب شهر شلوغ و پر رفت و آمدی مانند توکیو بتوان از طبیعت لذت برد، اما خیابان مجی جینگو گاین این امکان را به شما خواهد داد و رنگارنگی پاییز را در دل توکیو به شما نشان می دهد. در دو طرف خیایان درخت های گینکو (چهل سکه) کاشته شده اند و منطقه تجاری آیوآما و پارک میجی جینگو گایی ین (Meiji Jingu Gaien) در دو انتهای خیابان قرار گرفته اند. بهتر است برای عبور از این خیابان عجله نکنید و به آرامی در این خیابان پر شده از برگ های ریزان قدم بزنید. چند دقیقه روی نیمکت های دو طرف خیابان بنشینید یا چند دقیقه را در کافه ای در خیابان بگذرانید. رسیدن به این خیابان بسیار راحت است، چون با وسایل نقلیه عمومی قابل دسترس است.

7. کوچه خاطره، توکیو

دقیقا در بیرون ایستگاه متروی شینجوکو شما می توانید کوچه خاطره را ببینید. کوچه ای پرپیچ و خم که پر است از غذاخوری های ژاپنی، نوشیدنی و فانوس های سنتی. این محل در ابتدا برای فروش بعضی اقلام غیرقانونی ساخته شد، اما در سال 1999 در یک آتش سوزی از بین رفت. هدف از بازسازی این منطقه و تغییر کاربری آن، ایجاد منطقه ای برای حفظ فرهنگ سنتی ژاپن بوده است. شما در این کوچه شب خاطره انگیزی خواهید داشت.

8. فوشیمی ایناری، کیوتو (Fushimi Inari)

یکی از راه های فرار از شلوغی این است که وقتی در کیوتو هستید، صبح خیلی زود برای تماشا از معبد فوشیمی ایناری تائیشا اقدام کنید. این معبد به علت داشتن تعداد زیادی دروازه قرمز رنگ معروف است. این دروازه ها شما را به سمت کوهستان مقدس ایناری راهنمایی می نمایند. وقتی بازدید شما از معبد تمام شد، جهت کوهنوردی در کوه را جویا شوید. اگر بخواهید تا نوک کوه قدم بزنید، حدود دو تا سه ساعت زمان لازم دارید و بین راه معبدهای کوچک تری را خواهید دید. ضمن اینکه هم در طی جهت و هم در قله کوه می توانید چشم انداز های زیبایی از کیوتو ببینید. اگر صبح خیلی زود به بازدید از معبد بروید، احتمالا شما هم یک روحانی را خواهید دید که مانند فردی که در عکس می بینید با عجله در حال عبور از میان دروازه ها باشد.

9. کینکاکوجی، کیوتو

با اینکه در سراسر ژاپن معابد زیادی وجود دارد، معبد کینکاکوجی معبدی است که بیش از بقیه حس و حال پاییز دارد، چون دو طبقه بالای آن کاملا پوشیده از طلا است. این باغ در اواخر قرن چهارده ساخته شده و سا ل ها بعد به یک معبد تبدیل شده است. ساختمان آن روبروی یک حوضچه بزرگ قرار گرفته است. هر یک از طبقات این ساختمان به صورت یکی از انواع معماری ژاپنی ساخته شده و باغ های اطراف آن از همان دوران اول به یک صورت حفظ و نگهداری شده است. در پشت ساختمان یک خانه چای و یک باغ چای قرار گرفته است و شما می توانید بازدید خود از این معبد را با یک چای به اتمام برسانید.

10. شینجوکو گیوئن، توکیو (Shinjuku Gyoen)

پارک شینجوکو گیوئن در مرکز توکیو قرار گرفته است و از همانجا به مسافران توکیو خوشامد می گوید. این پارک در واقع بزرگترین پارک شهر است و به راحتی می توان با یک پیاده روی کوتاه از ایستگاه شینجوکو به آن رسید. در این پارک چمن هایی وجود دارد که برای پیک نیک مناسب است. به طور کلی این پارک سه باغ مختلف را شامل می گردد: باغ ژاپنی با حوضچه های بزرگ و جزیره های کوچک و تعدادی پل، باغ فرانسوی و باغ انگلیسی که در این دو باغ چمن هایی وجود دارد که در اطراف آن درختان بسیاری دیده می گردد. در شینجوکو گیوئن درخت های زیادی وجود دارد که در پاییز رنگ عوض می نمایند، مخصوصا درخت افرا که در اطراف مامیجیاما (کوه افرا) در شرق پارک یافته می گردد.

منبع: کجارو / matadornetwork.com
انتشار: 30 بهمن 1400 بروزرسانی: 30 بهمن 1400 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1951

به "برای تماشای پاییز افسانه ای ژاپن کجا برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای تماشای پاییز افسانه ای ژاپن کجا برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید