ثبت ملی 62 اثر میراث فرهنگی لرستان در سال 98

به گزارش مرجع مقالات، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: سال گذشته 62 اثر میراث فرهنگی لرستان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

ثبت ملی 62 اثر میراث فرهنگی لرستان در سال 98

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان، سید امین قاسمی گفت: در اجرای ماده واحده قانون ثبت آثار ارزشمند ملی به پیشنهاد این اداره کل و موافقت کمیته ثبت آثار وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این آثار در فهرست آثار ملی ثبت شدند.

او اضافه نمود: با پیگیری این اداره کل، 38 اثر غیرمنقول، پنج اثر منقول، 9 اثر معنوی، هشت اثر طبیعی و دو مشخص حریم در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان بابیان اینکه با ثبت این آثار در سال 98 تعداد کل آثاراستان در فهرست ملی به 2534 اثر رسیده است، توضیح داد: از این تعداد 2426 اثر غیرمنقول، 13 اثر غیرمنقول، 54 اثر معنوی و 41 اثر طبیعی است.

او به پیگیری های این اداره کل برای ثبت دیگر آثار ارزشمند لرستان در سال 99 اشاره نمود و اضافه نمود: ثبت جهانی قلعه فلک الافلاک خرم آباد و پل های تاریخی لرستان نیز در دستور کار قرار گرفته است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 6 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 894

به "ثبت ملی 62 اثر میراث فرهنگی لرستان در سال 98" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت ملی 62 اثر میراث فرهنگی لرستان در سال 98"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید