دیدن این فیلم جرم است با دستور رئیس سازمان سینمایی متوقف شده ، قوه قضائیه بابت بلاتکلیفی فیلم به سازمان تذکر داد

به گزارش مرجع مقالات، تهیه کننده دیدن این فیلم جرم است گفت: بالاخره از این ابهام که نمی دانستیم که دقیقا چه کسی فیلم را متوقف نموده، خارج شدیم و بدون شک آن کسی که این تصمیم را گرفته شخص رئیس سازمان سینمایی است.

دیدن این فیلم جرم است با دستور رئیس سازمان سینمایی متوقف شده ، قوه قضائیه بابت بلاتکلیفی فیلم به سازمان تذکر داد

بخش نخست: محمدرضا شفاه تهیه نماینده فیلم سینمایی دیدن این فیلم جرم است در تبادل نظر با خبرنگار فرهنگی خبرنگاران درباره شرایط اکران فیلم گفت: متاسفانه شواهد و قرائنی که در این مدت دیده و شنیده ایم ما را تقریبا مطمئن کرد که قانون گذار دست رئیس سازمان سنیمایی را بر سرنوشت فیلمی مثل ما باز گذاشته برای آنکه تصمیم بگیرد این فیلم اکران گردد یا نگردد و نشانه هایی از فیلم های مختلف مشاهده کردم که مسائل مختلف در سطوح مختلف داشتند که رئییس سازمان سنیمایی مستقیم و با قدرت قانونی حکم صادر نموده که فیلم را اکران نمایند.

شفاه اعلام کرد: خوشبختانه بالاخر از این ابهام که نمی دانستیم که دقیقا چه کسی فیلم را متوقف نموده، درآمده ایم و بدون شک آن کسی که تصمیم گرفته فیلم دیدن این فیلم جرم اسنت اکران نگردد شخص رئیس سازمان سینمایی است و اما برای فیلم های دیگر میگویند فیلم هایی که به لحاظ وزارت ارشاد قانونی ساخته شده باید اکران گردد، اما در مقابل فیلم ما نه تنها دفاعی نمی نمایند بلکه مقابل اکرانش می ایستند و زمانی که می گوییم چه زمانی فیلم ما اکران میگردد، مسئولین ارشاد مدام می گوییند صبر نمایند و فیلم شما متوقف نشده بلکه زمان اکرانش نیست.

تهیه نماینده ددیدن این فیلم جرم است تاکید نمود: سازمان سینمایی نشان داده که آنقدر قدرت قانونی دارد که اگر تصمیم به اکران فیلمی بگیرد همه فشار های بیرونی را به توصیه تعبیر میکند و درباره خیلی از فیلم ها از سازمان های مختلف نامه میزنند که اکران نگردد، اما سازمان سینمایی فیلم را اکران نموده است، شاید درباره فیلم ما هم نامه زده شده، اما تصمیم گیرنده اصلی اکران یا عدم اکران فیلم شخص رئیس سازمان سینمایی است و شخص ایشان جلوی اکران فیلم را گرفته است و هیچ حرفی از ممیزی هم نزده اند.

وی درباره کوشش های ناکامش در اکران نوروزی فیلم گفت: حوزه هنری متقاضی اکران فیلم ما برای ایام نوروز بود، اما ارشاد همان موقع به ما گفت: نیروی انتظامی با فیلم شما مسئله دارد و اگر میخواهید اکران شوید بروید مشکل را حل کنید و ما پس از چندین جلسه با نیروی انتظامی مشکل را حل کردیم و نامه برطرف مشکل را به دست مسئولین ارشاد رساندیم، اما پس از این مسئله هیچ اتفاقی نیفتاد و آنجا فهمیدیم مشکل فیلم ما اصلا نیروی انتظامی نبوده و همه این ها یک بازی بوده است.

وی گفت: از آن موقع تا به امروز، مسئولین ارشاد مدام اعلام مینمایند فعلا شرایط مناسبی برای اکران فیلم شما نیست و طی یکسال اخیر هیج روزی برای اکران فیلم مناسب نبوده است ما طی این مدت در کمال ادب در مقابل قانون سکوت کردیم، اما نتیجه ای نداشته است.

شفاه در مورد اینکه نمیترسد فیلمش با سونامی قاچاق فیلم که این روز ها فراگیر شده، روبرو گردد گفت:اصلا دوست ندارم به این موضوع وحشتناک فکر هم کنم زیر قلبا دوست دارم فیلم اکران عمومی گردد، زیرا اکران عمومی حیات اصلی سینما است و فیلم بدون اکران عمومی نابود میگردد و مطمئنم اگر فیلم به اکران عمومی برسد اتفاقات خوبی در سینما برایش می افتد و سینماداران از نمایش فیلم استقبال مینمایند و به نظرم کسانی که کوشش مینمایند فیلم اکران نگردد به خوبی از این شرایط باخبرند.

محمدرضا شفاه درباره آخرین شرایط فیلم دیدن این فیلم جرم است گفت: همچنان منتظر اعلام موضع سازمان سینمایی هستیم و این اصرار مسئولان بر عدم معین تکلیف فیلم ما را هم متعجب نموده است

تهیه نماینده فیلم ادامه داد: عجیب است که حتی سخنگوی قوه قضائیه هم درباره معین تکلیف این فیلم به مسئولان سازمان سینمایی تذکر داده ولی دوستان همچنان به وظیفه قانونی خود عمل نمی نمایند.

محمدرضا شفاه که گفت: ما با استاندارد دوگانه ای از سوی سازمانسینمایی طرف هستیم که درباره بعضی فیلمها به درستی کوشش می گردد و مسائلشان حل می گردد، ولی درباره فیلم ما که کلیه مراحل قانونی را طی نموده می بینیم که شخص آقای انتظامی حاضر به معین تکلیف نیست و حدود یک سال است که فیلم ما را بلاتکلیف گذاشته اند.

تهیه نماینده دیدن این فیلم جرم است توضیح داد: متاسفانه دوستان به راحتی به ما دروغ می گویند. مسئولان به ما گفتند که فیلم در شورای نمایش دیده نشده، در حالی که فیلم در شورا آنالیز شده و با موافقت هر 7 نفر حاضر در جلسه روبرو شده، پیش از این هم دوستان قول داده بودند که هر فیلمی که در جشنواره فجر نمایش داده گردد برای اکران عمومی مسئله ای نخواهد داشت که این موضوع هم درباره فیلم ما صادق نیست. حتی وقتی ما در حال کوشش برای اکران نوروزی فیلم بودیم، دوستان ارشاد به ما گفتند شما از اکران نوروز انصراف دهید، ما هم برای هر زمانی که شما بخواهید اجازه اکران می دهیم، ما هم به وعده دوستان اعتماد کردیم و از اکران نوروزی انصراف دادیم ولی دوستان باز هم به راحتی خلف وعده کردند. واقعا این حجم از خلاف واقع گویی اتفاق زشتی است.

ادامه داد...

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 628

به "دیدن این فیلم جرم است با دستور رئیس سازمان سینمایی متوقف شده ، قوه قضائیه بابت بلاتکلیفی فیلم به سازمان تذکر داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدن این فیلم جرم است با دستور رئیس سازمان سینمایی متوقف شده ، قوه قضائیه بابت بلاتکلیفی فیلم به سازمان تذکر داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید