روستای پروانه ها در زنجان

به گزارش مرجع مقالات، روستای پروانه ها

می خواهیم درباره روستایی در زنجان حرف بزنیم، روستایی زیبا ولی ناشناخته در گوشه ای از سرزمینمان که پروانه های رنگارنگ مجذوب کنندهیت خاصی به آن داده است. معماری سنتی خانه ها، طبیعت چشم نواز و آرامش لذت بخش خود به تنهایی کافیست تا دلمان پر بزند برای مدتی ماندن در روستاها، حالا به جاذبه های این روستا پروانه های خوش نقش و نگار را هم اضافه کنید. مطمئنا دیدنی گل ها وقتی رویشان پروانه نشسته و دیدن پرواز دسته جمعی پروانه ها و بال بال زدن هایشان مجذوب کننده و رویایی است. اگر می خواهید بدانید که روستای پروانه ها دقیقا کجاست در ادامه با خبرنگاران همراهی کنید.

روستای پروانه ها در زنجان

بازدید از روستایی که به نام روستای پروانه ها شهره است می تواند خیلی هیجان انگیز باشد و برای همین خیلی هایمان دوست داریم این پروانه های زیبا را از نزدیک ببینیم. برای دیدن روستای شیلاندر که همه آن را به روستای پروانه ها می شناسند باید به 35 کیلومتری شمال شرقی زنجان بروید. با رسیدن به روستا چیزی که در نگاه اول توجهتان را جلب می کند خانه های گلی و معماری پله پله ساختمان هاست که ظاهری سنتی و مجذوب کننده را برای روستا به وجود آورده است و شما را تا حدی یاد روستای پلکانی ماسوله می اندازد.

جمعیت کمی در روستا زندگی می کنند که بیشتر آن ها هم فقط در فصل تابستان در اینجا می مانند چون آب و هوای خنک از آن منطقه ای ییلاقی ساخته است. در فصل تابستان هوای خنک و مطبوع، چشم انداز کوه ها و وجود آبشارهای زیاد بهشتی را به وجود آورده که هیچ عاشق طبیعتی نمی تواند ساده از کنارش بگذرد. اگر می خواهید هر چه زودتر خودتان را به پروانه ها برسانید باید راستای پرپیچ و خم در کنار چشمه سارها را در پیش بگیرید، بروید و بروید و در راستا از دیدنی درختان انبوه گردو، فندق، توت و آلو لذت ببرید بعد از دو کیلومتر به خانه پروانه ها می رسید. خیلی از درخت های توتی که در اینجا رشد کرده اند محیط مناسب زندگی برای این پروانه های دوست داشتنی شده اند. در اطراف درختان توت پروانه های زیادی به چشم می خورد، شکل و رنگ متنوع پروانه ها حسابی ذوق زده تان می کند؛ هر نوع پروانه ای در هر رنگی همه جلوی چشمانتان پرواز می کنند و در گوشه و کنار می نشینند.

اگر شیفته طبیعت بینظیر روستا شدید و دوست دارید چند روزی را در آن بمانید می توانید برای استراحت به مهمانخانه کوچک روستا بروید البته می توانید کمپ زدن در میان طبیعت را هم تجربه کنید و مدتی را در چادر بگذرانید. اینجا روستایی خوش آب و هواست که شما را به طبیعت گردی ناب در میان مناظری فریبنده دعوت می کند.

منبع: الی گشت
انتشار: 13 خرداد 1401 بروزرسانی: 13 خرداد 1401 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 2041

به "روستای پروانه ها در زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستای پروانه ها در زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید