روسیه: 22 هواپیمای جاسوسی خارجی را در هفته گذشته شناسایی کردیم

به گزارش مرجع مقالات، یک مقام نظامی روسیه از شناسایی چندین فروند هواپیما و پهپاد تجسسی خارجی نزدیک حریم هوایی خود در روزهای گذشته اطلاع داد.

روسیه: 22 هواپیمای جاسوسی خارجی را در هفته گذشته شناسایی کردیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک مقام نظامی روسیه از شناسایی 22 هواپیمای تجسسی خارجی نزدیک حریم هوایی این کشور طی این هفته اطلاع داد.

یک مقام نظامی روسیه در گفت و گو با روزنامه کراسنایا زوزدا در روز آدینه گفت که نیروهای مسلح روسیه 22 هواپیمای تجسسی خارجی را نزدیک حریم هوایی این کشور شناسایی کردند.

به نوشته این نشریه، روسیه در این بازه زمانی چهار فروند پهپاد خارجی حین ماموریت تجسسی نزدیک حریم هوایی این کشور را نیز شناسایی نموده است. ارتش روسیه در این مدت هیچگونه جنگنده ای را برای عملیات رهگیری به پرواز در نیاورده و تنها عملیات شناسایی انجام داده است.

روزنامه کرسنایا زوزدا پیشتر به حضور 25 هواپیمای خارجی که نزدیک مرزهای روسیه عملیات جاسوسی انجام داده بودند، اشاره نموده بود.

آمریکا و کشورهای عضو ناتو اغلب هواپیماهای خود را نزدیک مرزهای روسیه در منطقه بالتیک، دریای سیاه وکراسنودار اعزام می نمایند و پدافند هوایی روسیه با دقت هواپیماهای ناتو که را رصد نموده وگاهی جنگنده های خود را برای رهگیری به پرواز درمی آورد. دولت روسیه بارهای پرواز هواپیماها و پهپادهای آمریکا و ناتو نزدیک حریم هوایی خود را محکوم و اعلام نموده که این گونه اقدام ها تنش زاست.

این در حالی است که فرماندهی دفاع هوایی آمریکای شمالی ایالات متحده موسوم به نوراد هفته گذشته از رهگیری چند هواپیمای تجسسی روسیه که نزدیک منطقه آلاسکا شده بودند، اطلاع داد.

به نوشته وبگاه تسک اند پرپس جنگنده های اف-22 رپتور که از سوی هواپیماهای هشدار سریع ایی-3پشتیبانی می شدند، چند هواپیمای تجسسی توپولوف-142 روسیه را که وارد منطقه هوایی نزدیک آلاسکا شده بودند رهگیری کردند.

مرکز فرماندهی آمریکای شمالی ایالات متحده در بیانیه خود تاکید نموده که هواپیماهای روسی در حریم هوایی بین المللی پرواز نموده و هرگز وارد حریم هوایی آمریکا یا کانادا نشدند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 854

به "روسیه: 22 هواپیمای جاسوسی خارجی را در هفته گذشته شناسایی کردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: 22 هواپیمای جاسوسی خارجی را در هفته گذشته شناسایی کردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید