شهروندان مراقب پیامک های کلاهبرداری باشند

به گزارش مرجع مقالات، خبرنگاران/گیلان دادستان عمومی شهرستان لنگرود از شهروندان خواست مراقب پیامک های کلاهبرداری باشند و گفت: کلاهبرداران با در اختیار دریافت رمز دوم و اطلاعات حساب بانکی اشخاص، اقدام به خالی کردن حساب بانکی شهروندان می کنند.

شهروندان مراقب پیامک های کلاهبرداری باشند

سید هاشم میرحسینی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به امکان وقوع کلاهبرداری از طریق پیامک، اظهار کرد: افرادی سودجو و فرصت طلب از طریق سامانه های مخابراتی یا رایانه ای با ارسال پیامک به خط تلفن و شبکه های اجتماعی، شهروندان را به سمت درگاه های جعلی و فیشینگ هدایت و از آنان کلاهبرداری می کنند.

وی اضافه نمود: در این شیوه کلاهبرداران اقدام به ارسال پیام هایی با موضوعاتی نظیر ثبت نام برای سهام عدالت، یارانه و طرح معیشتی، ثبت نام سهمیه یا کارت سوخت، افزایش سهمیه سوخت مسافربرهای اینترنتی و ... کرده و در آن با قرار دادن لینکی از کاربران می خواهند که وارد یک سامانه شود.

دادستان عمومی و انقلاب لنگرود با بیان اینکه کلاهبرداران برای ثبت نام در طرح های مذکور هزینه اندکی اعم از 2000 تومان طلب می کنند، گفت: این مبلغ گرچه ناچیز است، اما هنگامی که شهروند وارد درگاه بانکی جعلی شده تا این مبلغ را واریز و در ادامه ثبت نام کنند، کلاهبرداران با در اختیار دریافت رمز دوم و اطلاعات حساب بانکی اشخاص، اقدام به خالی کردن حساب بانکی شهروندان می کنند.

میرحسینی اضافه نمود: اگر برای دریافت طرحی نیاز به ثبت نام باشد، همواره سازمان های دولتی در رسانه ها اعلام می کنند که افراد باید به دفاتر رسمی سازمان ها یا دفاتر خدمات الکترونیک دولت و یا پلیس + 10 مراجعه کنند.

وی از شهروندان خواست اخبار را از منابع رسمی و مورد اعتماد دریافت کنند و یادآور شد: جهت پیشگیری از سوءاستفاده کلاهبرداران با هدف خالی کردن حساب، از شهروندان می خواهیم به هیچ عنوان به این گونه پیام ها ترتیب اثر نداده و هوشیاری لازم را داشته باشند و به بهانه ثبت نام طرح های مختلف تحت هیچ شرایطی اطلاعات بانکی خود را در درگاه های جعلی وارد نکنند.

سرانجام پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 651

به "شهروندان مراقب پیامک های کلاهبرداری باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهروندان مراقب پیامک های کلاهبرداری باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید