6 اپلیکیشن برتر برای اشتراک گذاری صفحه نمایش در اندروید و آیفون

به گزارش مرجع مقالات، آیا می خواهید که صفحه نمایش گوشی موبایل خود را در اندروید و یا آیفون به اشتراک بگذارید؟

6 اپلیکیشن برتر برای اشتراک گذاری صفحه نمایش در اندروید و آیفون

یکی از دغدغه های اصلی افراد در این دوران کرونایی که همه کارها مجازی شده، اشتراک گذاری صفحه نمایش یا همان Screen Sharing با استفاده از گوشی های موبایل است. اسکرین شات ها برای اشتراک گذاری عکس آن چیزی که روی صفحه گوشی شماست، عالی هستند. با این حال بعضی مواقع احتیاج است که صفحه نمایش تلفن همراه خود را دقیقا در همان لحظه با یک فرد دیگر به اشتراک بگذاریم. در همین حال است که اپلیکیشن های اشتراک گذاری صفحه نمایش اهمیت پیدا می نمایند. پس ما باید مثل همواره به سراغ برترین های این حوزه برویم.

خوشبختانه اپلیکیشن اشتراک گذاری صفحه نمایش فقط به رایانه ها محدود نیست و نسخه هایی از آن ها برای تلفن های همراه نیز ساخته شده است. شما به راحتی می توانید صفحه نمایش گوشی خود را برای شخص دیگری (در همان لحظه) به نمایش بگذارید. پس ما در این مقاله از خبرنگاران مگ چندین اپلیکیشن اشتراک گذاری صفحه نمایش برای آیفون و اندروید را از صفر تا صد معرفی و آنالیز می کنیم. در نتیجه اگر شما هم به این موارد علاقه و یا احتیاج دارید، ما را تا انتهای این مطلب همراهی کنید و حتما نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

1) Zoom

از زمانی که زوم راه اندازی شد، رشد چشمگیری را تجربه کرد و به پرکاربردترین ابزار کنفرانس ویدیویی تبدیل شد. جالب است بدانید که امروزه کلمه Zoom مترادف با تماس های ویدیویی است! Zoom از نظر بسیاری به عنوان برترین اپلیکیشن اشتراک گذاری صفحه نمایش تلفن همراه در نظر گرفته می گردد.

از مزایای زوم می توان به این مورد اشاره نمود که در تمام سیستم عامل ها (یعنی در موبایل و رایانه) کار می نماید و بعلاوه به شرکت نمایندگان اجازه می دهد تا مستقیماً با استفاده از مرورگرهای وب خود به جلسه Zoom متصل شوند. باید این نکته را نیز بدانید که فقط میزبان می تواند اشتراک گذاری صفحه نمایش را در حساب های اصلی زوم انجام دهد؛ در حالی که شرکت نمایندگان صرفا می توانند در صورت اجازه میزبان با حساب های Zoom Pro، Business و Enterprise اشتراک گذاری صفحه نمایش را انجام دهد.

در گذشته تنها یکی از افراد حاضر در زوم می توانست صفحه خود را به اشتراک بگذارد. اکنون چندین کاربر می توانند به طور همزمان صفحه نمایش خود را به اشتراک بگذارند. با این حال فقط میزبان هایی که از نسخه دسکتاپ زوم استفاده می نمایند، می توانند این ویژگی را مجاز نمایند و در واقع به افراد حاضر در جلسه (تماس ویدیویی) دسترسی دهند.

اگر احتیاج به مقایسه اسناد و کاغذ ها در کنار هم دارید، این اپلیکیشن می تواند برای شما مفید باشد. در واقع Zoom یک برنامه اشتراک گذاری صفحه نمایش با امکانات بالا برای اندروید و iOS است زیرا به غیر از اشتراک گذاری صفحه، قابلیت های جالب دیگری برای کنفرانس گروهی مانند اتاق های جداگانه، بالا بردن دست، حاشیه نویسی، کنترل از راه دور دسکتاپ و موارد دیگر را نیز شامل می گردد.

2) Skype

اسکایپ پلتفرم تماس تصویری مایکروسافت است که به شما امکان می دهد تا صفحه نمایش رایانه یا تلفن همراه خود را در یک تماس ویدیویی به اشتراک بگذارید. این ویژگی اسکایپ، در تمامی پلتفرم ها از جمله برنامه های اندروید و iOS برای همه افراد قابل دسترسی می باشد. در استفاده از این برنامه، فرقی نمی نماید که کاربران از تلفن هوشمند و یا دسکتاپ استفاده نمایند!

شما می توانید از اسکایپ برای پخش محتوای گوشی موبایل خود روی دسکتاپ و یا برعکس بهره ببرید. علاوه بر جلسات دونفره، کاربران می توانند صفحه نمایش موبایل خود را در یک تماس ویدیویی گروهی بدون هیچ هزینه ای برای یکدیگر نمایش دهند. اسکایپ بعلاوه MeetNow را در آوریل 2020 راه اندازی کرد که به کاربران امکان می دهد تا بدون احتیاج به دانلود و یا ثبت نام در اسکایپ به مکالمات ویدیویی بپیوندند.

اپلیکیشن اسکایپ دارای مجموعه ای از ابزارهای ارتباطی است. در این برنامه یک مترجم داخلی وجود دارد که می تواند تماس و کنفرانس اسکایپ را در زمان واقعی (به صورت آنلاین) رونویسی کند و زیرنویس ها را به زبان های مختلف به کاربران نمایش دهد. به علاوه موراد قبلی، شما می توانید تماس ها را ضبط کنید و در صورت لزوم از آن ها بهره ببرید.

3) Microsoft Teams

برخلاف گذشته، Microsoft Teams چت و تماس های صوتی و تصویری رایگان، 2 گیگابایت فضای ذخیر ه سازی شخصی و 10 گیگابایت فضای ذخیره سازی فایل را برای تیم ها ارائه می دهد. در واقع Microsoft Teams اکنون به شما امکان می دهد تا بدون داشتن اکانت Office 365 هم به یک جلسه بپیوندید.

اگر روی دسکتاپ کار می کنید، می توانید به راحتی یک صفحه خاص و یا کل صفحه خود را به وسیله مرورگر وب خود به اشتراک بگذارید. با این حال بهتر است که برنامه را دانلود کنید تا از ویژگی اشتراک گذاری صفحه نمایش اندروید یا آیفون در Microsoft Teams برترین بهره را ببرید.

برخلاف اپلیکیشن زوم، Microsoft Teams به سایر شرکت نمایندگان و مهمانان اجازه می دهد تا صفحه های نمایش را حتی با یک اکانت رایگان به اشتراک بگذارند. با این حال از قلم نیاندازید که کاربران (مهمانان) فقط در صورت فعال شدن به وسیله سرپرست یا همان میزبان جلسه می توانند در طول جلسات اشتراک گذاری صفحه را انجام دهند. همچون زوم، مایکروسافت اکنون به اعضا اجازه می دهد تا بدون استفاده از لینک به جلسه بپیوندند. اگرچه پیوستن به تیم ها به وسیله لینک ها یا کدها در حال حاضر محدود به اعضای گروه است و برای مهمانان در دسترس نیست.

4) Google Meet

بسیاری از کاربران، Google Meet را به سایر برنامه های اشتراک گذاری صفحه نمایش ترجیح می دهند و این برنامه به همین خاطر بسیار پرطرفدار است. فقط کافیست مرورگر مورد علاقه خود را باز کنید و به meet.google.com (بدون احتیاج به دانلود نرم افزار) بروید. از مزایای Google Meet می توان به این مورد اشاره نمود که به عنوان یک گزینه امن برای کنفرانس های ویدیویی معرفی شده است.

این اپلیکیشن نه تنها برای افرادی که دارای اکانت گوگل هستند در دسترس است، بلکه رمزگذاری عالی را نیز ارائه می نماید و دارای ویژگی های امنیتی دیگری مانند knocking است و میزبان می تواند جزئیات جلسه را در لینک دعوت Google Meet تغییر دهد. اگر از رایانه استفاده می کنید، می توانید انتخاب کنید که فقط یک صفحه خاص و یا کل صفحه نمایش خود را به اشتراک بگذارید.

از طرف دیگر اگر از این برنامه اشتراک گذاری صفحه در اندروید یا آیفون استفاده می کنید، فقط می توانید کل صفحه خود را به اشتراک بگذارید و گزینه قابل انتخاب دیگری ندارید. همه حساب های Google Meet از جمله حساب های رایگان می توانند صفحه نمایش خود را به اشتراک بگذارند. بعلاوه در طول جلسه میزبان می تواند این ویژگی را فعال و یا غیرفعال کند. پس از گرفتن اجازه دسترسی از میزبان، هر شرکت نماینده می تواند صفحه نمایش خود را با بقیه افراد به اشتراک بگذارد.

5) TeamViewer

TeamViewer یک راه چاره پیشرفته برای اشتراک گذاری صفحه نمایش تلفن همراه است. این اپلیکیشن در اندروید جدای از پخش صفحه نمایش شما، حتی به شما امکان می دهد تا اجازه دهید که یک شخص دیگر آن را از راه دور کنترل کند. با این حال برخلاف اسکایپ، TeamViewer یک برنامه تماس ویدیویی سنتی نیست. این بدان معناست که نمی توانید مستقیماً با افراد تماس تصویری داشته باشید.

ساده ترین راه برای به اشتراک گذاشتن صفحه نمایش اندروید و یا آیفون به وسیله TeamViewer، استفاده از برنامه TeamViewer QuickSupport است. این برنامه به شما امکان می دهد تا فوراً یک شناسه منحصر به فرد برای دستگاه خود ایجاد کنید و صفحه خود را بدون ایجاد حساب TeamViewer به اشتراک بگذارید. بسیاری از افراد این راه را انتخاب می نمایند و عده ای نیز به دلیل سختی کار با این برنامه، آن را فراموش می نمایند و کنار می گذارند.

پس از طی مراحل بالا، وقتی که برنامه نصب شد باید آن را باز کنید. حال روی دکمه Send Your ID ضربه بزنید تا لینک را به وسیله هر برنامه پیغام رسان یا ایمیلی که می خواهید، ارسال کنید. در گوشی دوم نیز TeamViewer را نصب کنید و لینکی که ارسال کردید را باز کنید. هنگامی که فرستنده اتصال را تایید کند، شما می توانید صفحه اشتراک گذاری شده را مشاهده کنید. به همین سادگی!

6) join.me

اپلیکیشن join.me به شما این امکان را می دهد تا با یک ضربه انگشت، جلسات آنلاین را به وسیله دستگاه خود میزبانی کنید و به آن ها بپیوندید. این پلتفرم بعلاوه به شما یاری می نماید تا صفحه نمایش اندروید و یا آیفون، اسناد، ارائه ها و تخته سفید خود را به اشتراک بگذارید. البته که باید بدانید این برنامه، کنفرانس ویدیویی را رایگان ارائه نمی دهد.

کمترین هزینه اشتراک آن 10 دلار در ماه است که در خارج از کشور مبلغی معقول برای یک ماه است. این طرح نامحدود است و در این یک ماه شما هیچ محدودیتی در خصوص تعداد و یا زمان جلسات ندارید. بعلاوه این اپلیکیشن تماس های تلفنی از بیشتر کشورهای دنیا را پوشش می دهد.

طرح Lite بعلاوه لینک و پس زمینه شخصی شده join.me را در اختیار شما قرار می دهد، اما اجازه پخش وب کم را به شما نمی دهد. زمان بندی، ضبط، و شرکت نمایندگان بیشتر (تا 250 نفر) فقط در طرح های حرفه ای و تجاری مجاز هستند. در مجموع اگر موارد بالا مورد تایید شما نبود و از آن ها پسند نکردید، به سراغ این اپلیکیشن بروید.

جمع بندی

در این مقاله جامع کوشش کردیم تا شش اپلیکیشن اشتراک گذاری صفحه نمایش برتر آیفون و اندروید را معرفی و آنالیز کنیم. هر یک از آن ها ویژگی های خاص خود را دارند و وابسته به مواردی که شما احتیاج دارید، باید یکی را انتخاب کنید. ما برای همه اپلیکیشن های بالا، هم لینک دانلود اندروید و هم لینک دانلود آیفون را قرار دادیم. پس معطل نکنید و یکی را انتخاب و دانلود کنید.

شما به جز شش اپلیکیشن بالا، چه اپلیکیشن اشتراک گذاری صفحه نمایش دیگری روی گوشی موبایل می شناسید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و دیگر کاربران خبرنگاران مگ به اشتراک بگذارید.

منبع: makeuseof

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 10 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1401 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 2015

به "6 اپلیکیشن برتر برای اشتراک گذاری صفحه نمایش در اندروید و آیفون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 اپلیکیشن برتر برای اشتراک گذاری صفحه نمایش در اندروید و آیفون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید