صحبت های رییس سازمان بورس در کلاب هاوس، از رشد 400 درصدی انتشار اوراق شرکتها تا انتظار حمایت از دولت

به گزارش مرجع مقالات، خبرنگاران : دهقان دهنوی گفت:24 هزار میلیارد تومان اولین درخواست ها برای انتشار از سوی شرکت های سرمایه گذاری و هلدینگ ها بود. قطعا درخواستهای بیشتری هم خواهد بود.

صحبت های رییس سازمان بورس در کلاب هاوس، از رشد 400 درصدی انتشار اوراق شرکتها تا انتظار حمایت از دولت

به گزارش ، امشب کلاب هاوس دهقان دهنوی، رییس سازمان برگزار گردید، بخش هایی از حرفای وی را که در سایت ها و کانال های خبری منتشر شده است در ادامه می خوانید.

دهقان دهنوی با بیان اینکه، انتشار اوراق شرکتهای بورسی رشد 400 درصدی داشته، گفت: از وظایف دولت این است که از بازار سهام حمایت کند.

دهقان دهنوی رئیس سازمان تاکید نموده است، سال گذشته 220هزار میلیارد تومان اوراق در بازار منتشر شد که 180هزارمیلیارد تومان متعلق به دولت و مابقی مربوط به شرکتها بود که 400درصد رشد اوراق شرکتی بود اولویت نیز با اوراق شرکتهای بازار است در خصوص مصوبه انتشار اوراق هم انتشار کنونی در حد درخواست شرکتها در آن جلسه بود و شرکتهای جدیدی طرح درخواست می نمایند و از پتانسیلهای درون بازار برای جذب اوراق استفاده می کنیم.

دهقان دهنوی ادامه داد، قیمت گذاری دستوری برای اقتصاد و صنعت سم هستند و تا جایی که بتوانیم با اینها مقابله خواهیم کرد.

دهقان دهنوی گفت:24 هزار میلیارد تومان اولین درخواست ها برای انتشار از سوی شرکت های سرمایه گذاری و هلدینگ ها بود. قطعا درخواستهای بیشتری هم خواهد بود.

انتشار اوراق بیشتر در نرخ اوراق نیز تاثیر گذار است که برای این موضوع هم برنامه هایی داریم.

دهقان دهنوی با بیان اینکه، نباید به بازار سهام ضربه وارد کنیم، تاکید نمود ، قیمت گذاری برای فراوری و سرمایه گذاری با شعار سال، اهداف کشور و با برنامه های توسعه ای هماهنگی ندارد.

ما در سازمان با عنوان سازمانی که وظیفه و اولویت اصلی آن دفاع از حقوق سهامدار است، از آن دفاع می کنیم.

قیمت گذاری ها هم برای اقتصاد سم است و هم برای سهامدار و هم برای کل جامعه و بااین امر مخالفت خواهیم کرد.

در خبرنگاران ببینید:پایین ترین ارزش معاملات در 16 ماه اخیر

رییس سازمان بورس با بیان اینکه، دستورالعمل کارگزاری ها احتیاجمند اصلاح بود که گام اول آن صورت گرفته است، گفت: این فرایند ادامه دارد و به زودی دستورالعمل جدید ابلاغ خواهد شد و فضا برای ورود کارگزاران جدید فراهم خواهد شد.

دهقان دهنوی با بیان اینکه، کانون نهادهای سرمایه گذاران خرد از اولویت هاست، گفت: سهامداران حقیقی ما احتیاج دارند که از یک تریبون رسمی، درخواستها و مطالبات خود را اعلام نمایند.

رییس سازمان بورس تاکید نمود، در خصوص بحث دولت، از دولت انتظار مسولیت پذیری نسبت به بازار سرمایه داریم در نبود این یاری باید این منابع به وسیله افزایش پایه پولی تامین میشد.

از همین رو می توان ادعا کرد که بازار سرمایه ناجی اقتصاد در سال گذشته بوده است.

به علاوه از وظایف دولت است که از بازار سرمایه حمایت کند.

دهقان دهنوی گفت: در خصوص انتشار اوراق تصمیم بر این بود که مانع انتشار اوراق برای شرکتهای سرمایه گذاری برداشته گردد.سازمان بورس هم نظارت می نماید تا این مبلغ صرف خرید سهام گردد.

با این تفاسیر انتظار می رود که انتشار اوراق از 24 هزارمیلیارد تومان فراتر رود.

حجم تامین اقتصادی صورت گرفته از بازارسرمایه، سهم دولت بسیار زیاد است، اما در مقایسه با سالهای گذشته، انتشار اوراق به 36 هزارمیلیاردتومان رسیده است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 23 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1400 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1589

به "صحبت های رییس سازمان بورس در کلاب هاوس، از رشد 400 درصدی انتشار اوراق شرکتها تا انتظار حمایت از دولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صحبت های رییس سازمان بورس در کلاب هاوس، از رشد 400 درصدی انتشار اوراق شرکتها تا انتظار حمایت از دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید