غرفه کشور ایتالیا در نمایشگاه کتاب تهران شروع به کار کرد

به گزارش مرجع مقالات، به گزارش خبرنگاران، غرفه کشور ایتالیا که مهمان ویژه سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به شمار می رود صبح امروز با حضور سیدعباس صالحی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شروع به کار کرد.

غرفه کشور ایتالیا در نمایشگاه کتاب تهران شروع به کار کرد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

در مراسم افتتاحیه غرفه ایتالیا در نمایشگاه تهران آنتیمو جزارو معاون وزیر فرهنگ ایتالیا در سخنانی بیان کرد: همانطور که نخست وزیر ایتالیا پیش از این اعلام نموده بود روابط ایران و ایتالیا نخست فرهنگی است و سپس مالی و سیاسی است. من امروز به نمایندگی وزیر میراث فرهنگی، فعالیت فرهنگی و گردشگری ایتالیا خوشحالم که حضورمان را در ایران به عنوان نخستین کشور غربی که میهمان ویژه نمایشگاه تهران است جشن می گیریم.

وی ادامه داد: اهمیت نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بر کسی پوشیده نیست و این رویداد غنای کتاب و کتابخوانی را در ایران نشان می دهد و به نظر من هم تجربه ای بسیار بی بدیل و شورانگیز است.

جزارو در ادامه با اشاره به برنامه های حضور ایتالیا در نمایشگاه بین المللی کتاب و بعضی دیگر از مجموعه های فرهنگی ایران از جمله کتابخانه ملی ایران گفت: من از مدیرعامل موسسه نمایشگاه ایران، مدیرعامل نمایشگاه شهر کتاب، انجمن ناشران ایتالیا و خانم لیلا عراقیان معمار ایرانی غرفه بسیار زیبای مان که به این حضور یاری کردند متشکرم. ما کوشش داریم در راستای بزرگداشت کتاب و کتابخوانی میان دوکشور همکاری های ویژه ای در حوزه نشر رقم بزنیم و اطمینان داریم که این اتفاق ادامه دار خواهد بود و بر پایه آن دو کشور همکاری های متقابلی را به صورت مداوم ادامه خواهند داد.

جزارو همچنین اضافه کرد: کتابخوانی افق تازه ای را پیش روی چشم ما باز می نماید و بدون شک هدف از برگزاری نمایشگاه کتاب نیز چنین کارکردی را دارد. من اطمینان دارم که از این پس، شاهد چنین مراسماتی در دو کشور بیش از این خواهیم بود.

معاون وزیر فرهنگ ایتالیا اعلام نمود: من خرسندم که چنین شور و اشتیاقی را میان جوانان ایرانی برای حضور در نمایشگاه می بینم. این چنین انرژی برای خرید کتاب و اشتیاق برای حضور در این مرکز، تصویری است که ما دوست داریم از ایران به سایر کشورهای دنیا نشان دهیم.

در ادامه این مراسم سیدعباس صالحی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی بیان کرد: ایران و ایتالیا تنها از نظر رنگ پرچم نزدیک به هم نیستند بلکه رنگ فرهنگ های آنها هم نزدیک است.

وی توضیح داد: ایتالیا در حاشیه دریای مدیترانه دارای سابقه تمدنی، فلسفی، ادبی و هنری است که با سابقه ایران در این زمینه مشابهت دارد. همچنین ما دو کشور دارای سابقه دینی پایاپای با یکدیگر نیز هستیم.

صالحی با اشاره به دیدارهای سال قبل خود با هیئت های ایتالیایی به منظور تدارک حضور ایتالیا به عنوان مهمان ویژه در نمایشگاه کتاب اشاره نمود: جدای از مواردی که ذکر شد، علایق شخصی فلسفی من با آقای جزارو هم در رخداد این اتفاق و سرعت دریافت آن تأثیر زیادی داشت و مطمئنم که تا 10 روز آینده برنامه های قابل توجهی را با حضور ایتالیا خواهیم داشت.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در گفتگوهای ما پایه گذاری یک نقطه عطف فرهنگی میان دو کشور در حال ریخته شدن است و بدون شک حوزه نشر و کتاب نخستین زمینه ساز آن خواهد بود. من مطمئنم در نمایشگاه چهلم کتاب تهران روابط دو کشور در نقطه ای بسیار متفاوت با امروز قرار خواهد داشت.

پیش از این نشست خبری نیز جزارو بخش های مختلف غرفه ایتالیا در نمایشگاه کتاب تهران را به معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی کرد.

یادآور می گردد لیلا عراقیان، معمار ایرانی غرفه ایتالیا در نمایشگاه کتاب این غرفه را با الهام از معماری سنتی شهرهای ایتالیا به گونه ای طراحی نموده که یادآور کوچه ها و خیابان های شهرهای مختلف ایتالیا است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 457

به "غرفه کشور ایتالیا در نمایشگاه کتاب تهران شروع به کار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غرفه کشور ایتالیا در نمایشگاه کتاب تهران شروع به کار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید