لزوم مناسب سازی اماکن عمومی برای معلولان

به گزارش مرجع مقالات، رییس بهزیستی راور گفت:یکی از مهم ترین اقدامات برای رفع کردن مسائل معلولان در جامعه مقوله مناسب سازی اماکن و معابر عمومی برای رفت و آمد آنها است.

لزوم مناسب سازی اماکن عمومی برای معلولان

به گزارش خبرنگاران از کرمان،صدیقه شبستری، رییس بهزیستی راور یکی از مهم ترین اقدامات برای رفع کردن مسائل معلولان در جامعه را، مقوله مناسب سازی اماکن و معابر عمومی برای رفت و آمد این افراد برشمرد و گفت: امیدواریم نهاد های ذیربط مقوله مناسب سازی را در سرلوحه برنامه کاری خود قرار دهند.

او با اشاره به مبحث اشتغال معلولان توضیح داد: باتوجه به این نکته که شغل به شخص هویت و تشخص اجتماعی می بخشد و باعث اعتماد به نفس و استقلال مالی آن ها می گردد، ایجاد فرصت های برابر برای همه معلولان در تمامی عرصه ها از جمله برخورداری از سهمیه 3 درصد استخدام آن ها با توجه به گذراندن دوره های تحصیلات عالی و کسب دانش و مهارت این افراد، زمینه ساز درخشش آن ها در سطح جامعه می گردد.

اوضمن آنالیز مسائل و مسائل افراد دارای معلولیت حاضر، در زمینه های مختلف مسکن، ادامه تحصیل و درمانی گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته و با یک برنامه زمان بندی اقدام لازم برای واگذاری زمین و اعطای تسهیلات ساخت مسکن و بعلاوه یاری به درمان و ادامه تحصیل این افراد صورت خواهد پذیرفت.

ی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 بهمن 1400 بروزرسانی: 4 بهمن 1400 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1922

به "لزوم مناسب سازی اماکن عمومی برای معلولان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم مناسب سازی اماکن عمومی برای معلولان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید