مسابقات وزنه برداری گزینشی المپیک تمدید شد

به گزارش مرجع مقالات، به گزارش خبرنگاران، طبق اعلام فدراسیون جهانی وزنه برداری قرار شد تا مدت زمان کسب سهمیه المپیک 2021 توکیو تمدید گردد که براین اساس علاوه بر مسابقات قاره ای ، سه مسابقه دیگر هم به رقابتهای گزینشی المپیک اضافه شد.

مسابقات وزنه برداری گزینشی المپیک تمدید شد

این در حالیست که پیش از این اعلام قرار بود مهلت گزینشی المپیک پس از برگزاری مسابقات قهرمانی قاره ها در ماه آوریل به سرانجام برسد ولی با اقدام اخیر فدراسیون دنیای وزنه برداری، معین تکلیف سهمیه ها تا سرانجام ماه می میلادی ادامه خواهد داشت.

بر این اساس مسابقات مذکور در این بازه زمانی به توضیح زیر است:

1- مسابقات قهرمانی شرق آسیا 10 تا 15 می (20 تا 25 اردیبهشت 1400) سطح نقره ای

2- مسابقات آزاد کلمبیا 10 تا 14 می (20 تا 24 اردیبهشت 1400) سطح نقره ای

3- مسابقات قهرمانی جوانان دنیا در عربستان 23 تا 31 می (2 تا 10 خرداد 1400) سطح طلایی

از سوی دیگر فدراسیون دنیای در نظر دارد بزودی سیستم اصلاح شده کسب سهمیه المپیک را نیز اعلام کند. پیش از این هر وزنه بردار باید در شش مسابقه گزینشی المپیک شرکت می کرد و مسابقات در سه دوره شش ماهه قرار گرفته بودند. همچنین امتیازات وزنه برداران جمع آوری می شد و در نهایت هشت نفر برتر رنکینگ اوزان المپیکی به همراه بهترین نفر هر قاره صاحب سهمیه المپیک می شدند.

بر این اساس قوانین طوری بود که وزنه برداران باید بطور حتم در هر دوره در مسابقات گزینشی المپیک شرکت و کسب امتیاز می کردند.

به گزارش خبرنگاران، ایران تنها دو سهمیه در بازی های المپیک 2021 توکیو دارد و سهراب مرادی، کیانوش رستمی، علی داودی و علی هاشمی به عنوان چهار مدعی، بدنبال کسب سهمیه هستند. بر این اساس وزنه برداران کشورمان باید اواخر فروردین ماه سال 1400 در مسابقات قهرمانی آسیا در ازبکستان به روی تخته بروند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 فروردین 1400 بروزرسانی: 25 فروردین 1400 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1541

به "مسابقات وزنه برداری گزینشی المپیک تمدید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسابقات وزنه برداری گزینشی المپیک تمدید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید