نتایج رتبه بندی دفاتر پیشخوان دولت اعلام شد

به گزارش مرجع مقالات، به گزارش خبرنگاران به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مجید حقی گفت: از مجموع 7 هزار و 943 دفتر پیشخوان خدمات دولت، 4 هزار و 156 دفتر پیشخوان اطلاعات خود را در سامانه رتبه بندی ثبت نموده اند و پرونده الکترونیکی ارزیابی و رتبه بندی این دفاتر نهایی شده است.

نتایج رتبه بندی دفاتر پیشخوان دولت اعلام شد

وی درباره مشارکت دفاتر پیشخوان شهری و ICT روستایی اظهار کرد: در حال حاضر 6 هزار و 630 دفتر پیشخوان شهری و هزار و 313 دفتر ICT روستایی در سراسر کشور فعالیت می نمایند که از این تعداد 3 هزار و 860 دفتر پیشخوان شهری، یعنی 58 درصد این دفاتر و 296 دفتر ICT روستایی یعنی 23 درصد، در سامانه جامع مدیریت نظارت بر عملکرد دفاتر پیشخوان ثبت نام و خوداظهاری نموده اند.

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری اضافه کرد: در بخش دفاتر پیشخوان شهری 2 هزار و 70 دفتر رتبه یک، هزار و 600 دفتر رتبه دو و 202 دفتر رتبه سه و در بخش دفاتر ICT روستایی 145 دفتر رتبه یک، 89 دفتر رتبه دو و 35 دفتر رتبه سه را کسب نموده اند. علاوه بر این، بیشترین آمار ثبت دفاتر پیشخوان مربوط به مناطق مرکزی، جنوب غرب، جنوب شرق و غرب بوده است.

حقی درباره عوامل تاثیرگذار در ارزیابی دفاتر پیشخوان دولت عنوان نمود: خوداظهاری دفاتر براساس مستندات، دریافت امتیاز انجمن استانی، درج امتیاز رضایتمندی متقاضیان خدمت و عدم دریافت امتیاز منفی در کمیته های رسیدگی به تخلفات از جمله عوامل تاثیرگذار در فرآیند رتبه بندی دفاتر پیشخوان است که آنالیز مستندات و تایید امتیازها در کارگروهی متشکل از نمایندگان مناطق و ستاد رگولاتوری آنالیز می گردد و تایید امتیازها و مستندات توسط مناطق نه گانه سازمان صورت می گیرد.

وی در خصوص اهداف سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای ارزیابی و رتبه بندی دفاتر پیشخوان گفت: توزیع عادلانه و هدفمند خدمات و ارتقای کیفیت ارایه خدمات در دفاتر پیشخوان، تشویق دفاتر پیشخوان به ارتقای صندلی خود، دسته بندی و ارایه خدمات دستگاهها براساس رتبه بندی اجرا شده از جمله مهمترین اهداف رگولاتوری برای ارزیابی این دفاتر است.

حقی گفت: به منظور دستیابی به این اهداف، رگولاتوری براساس مصوبه 289 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، سامانه جامع مدیریت نظارت بر عملکرد دفاتر پیشخوان را راه اندازی و به دفاتر پیشخوان در خصوص خوداظهاری در این سامانه اطلاع رسانی کرد که پس از خاتمه مهلت ثبت نام، ارایه مستندات و تکمیل اطلاعات مورد احتیاج، ارزیابی و رتبه بندی دفاتر پیشخوان اجرا شده است.

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات درباره دفاتری که برای ثبت اطلاعات در سامانه جامع مدیریت نظارت بر عملکرد دفاتر پیشخوان اقدام ننموده اند، عنوان نمود: برای دفاتر پیشخوانی که در طرح ارزیابی و رتبه بندی الکترونیکی رگولاتوری، مشارکت ننموده اند حداقل امتیاز در نظر گرفته شده و رتبه سه را کسب می نمایند و از این به بعد براساس این رتبه، خدمات قابل ارائه دستگاهها در میان آنان توزیع می گردد. دفاتری که در ارزیابی شش ماهه اول سال 99 شرکت ننموده اند با مراجعه به این سامانه و بارگذاری مدارک خود می توانند در ارزیابی و رتبه بندی شش ماهه دوم سال 99 شرکت نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 آبان 1399 بروزرسانی: 19 آبان 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1227

به "نتایج رتبه بندی دفاتر پیشخوان دولت اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتایج رتبه بندی دفاتر پیشخوان دولت اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید