نخستین موزه صنایع دستی کرمانشاه در اسلام آباد غرب افتتاح شد

به گزارش مرجع مقالات، نخستین موزه صنایع دستی استان کرمانشاه امروز یکشنبه 12 آبان 98 با حضور مسئولان استانی و محلی، با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال در اسلام آباد غرب افتتاح شد.

نخستین موزه صنایع دستی کرمانشاه در اسلام آباد غرب افتتاح شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه، امید قادری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان در حاشیه افتتاح این موزه گفت: کرمانشاه به عنوان یکی از استان های مهم صنایع دستی در کشور، از هنرمندان و صنعتگران شاخصی که حرف های زیادی برای گفتن دارند، برخوردار است.

او با بیان اینکه زمینه ای برای نمایش و فروش محصلات این هنرمندان فراهم کردیم، اضافه نمود: در این موزه آثار شاخص هنرمندان صنایع دستی شهرستان اسلام آباد غرب که دارای نشان ملی و فاخر هستند برای عموم به نمایش گذاشته می گردد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه در ادامه با اشاره به فراهم کردن شرایط اجرای زنده صنایع دستی در این موزه اظهار کرد: 15 نفر از صنعتگران این شهرستان در رشته های نمدمالی، احجام چوبی، زیورآلات، گلیم بافی، ساخت و سازهای سنتی و... اقدام به ساخت صنایع دستی با کیفیت می نمایند که بازدیدنمایندگان همزمان می توانند از جدیدترین تولیدات خرید نمایند.

قادری با اشاره به اینکه در سال 96 مبلغ 500میلیون ریال برای تجهیز این موزه اختصاص یافت، اضافه نمود: در سال 97 نیز مبلغ یک میلیارد ریال برای تعمیر ساختمان این موزه هزینه شد.

این موزه هر روز از ساعت 9 صبح تا 7 شب به صورت رایگان میزبان علاقه مندان است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 2 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 503

به "نخستین موزه صنایع دستی کرمانشاه در اسلام آباد غرب افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین موزه صنایع دستی کرمانشاه در اسلام آباد غرب افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید