نقاط قوت بازی The Last of US 2 به عنوان برترین بازی سال

به گزارش مرجع مقالات، در این گزارش نقاط قوت بازی The Last of US 2 به عنوان برترین بازی سال شرح داده شده است.

نقاط قوت بازی The Last of US 2 به عنوان برترین بازی سال

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران،روز آدینه عظیم ترین مراسم مربوط به بازی های ویدئویی در دنیا یعنی The Game Awards 2020 به میزبانی جف کیلی برگزار و در این مراسم برترین عنوان سال معین شد. در این مراسم عنوان The Last of US 2 توانست تعداد چشمگیری جایزه را از آن خود کند که مهم ترین آن ها جایزه برترین عنوان سال 2020 بود. از جوایز کسب شده توسط عنوان The Last of Us II می توان به عناوین بهترین کارگردانی، بهترین روایت داستان، بهترین صداگذاری، بهترین عملکرد صداگذاری، بالاترین دقت به افراد کم توان و بهترین بازی دارای نوآوری را از آن خود کند. همانطور که بسیاری از گیمر ها می دانند، این عنوان در ادامه نسخه اول آن طراحی شده است، اما گیمر می تواند بدون اجرای نسخه اول این بازی، به طور کامل داستان آن را فهمیده و بازی را اجرا کند.

داستان این بازی همانند اولین نسخه لز لین بازی بسیار دقیق و ریزبینانه طراحی شده است و گیمر را به خوبی درگیر خواهد نمود. داستان این بازی به گونه ای طراحی شده است که هر از گاهی گیمر را به سمت اتفاقات افتاده در نسخه اول این بازی می کشاند. به طور کلی داستان این بازی چند روز پس از اتفاقات افتاده در قسمت اول این بازی جریان دارد و شخصیت اصلی داستان بازی نیز همان الی است.

شیوه طراحی داستان و کارگردانی عنوان The Last of Us II

دنیای بازی توسط فردی به نام جوئل و به واسطه آزمایش وی در یک مرکز تحقیقاتی نابود شده و عملا جوئل یک قتل عام بسیار عظیم در دنیای بازی به راه انداخته است. داستان این بازی به یاری ویدئو هایی که به دلیل جذابیت بسیار بالا کمتر کسی آن ها را رد می نماید، روایت خواهد شد و در صورتی که افراد به طور کامل ویدئو ها را ببینند داستان بازی را درک خواهند کرد؛ لازم به ذکر است ویدئو ها طوری طراحی شده است که گیمر پس از مشاهده آن ها صرفا راستا اصلی داستان بازی را درک خواهد نمود و هرگز به جزئیات کامل داستان بازی را پیش بینی نخواهد نمود. از طرفی هم در صورتی که افراد ویدئو های موجود در بازی را رد نمایند، باز هم از طریق گیم پلی بازی با داستان کلی این عنوان آشنا خواهند شد و باید گفت داستان این بازی در نوع خود به بهترین شیوه طراحی شده است و مشاهده آن توسط گیمر ها حس بسیار خوبی را به آن ها منتقل خواهد نمود.

تمامی این عوامل دست به دست هم داد تا بازی به عنوان بهترین بازی رایانه ای عرضه شده در سال 2020 از نظر روایت داستان بازی و همچنین بهترین کارگردانی تبدیل گردد. کارگردان این بازی در کنار نویسنده آن توانسته است تک تک لحظات داستان بازی را با دقت بسیار بالایی در کنار هم قرار دهد و به این ترتیب به بهترین بازی در بخش کارگردانی تبدیل گردد.

صداگذاری بی نظیر و ضبط تمامی جزئیات در بازی The Last of Us II

در بخش صدا گذاری شرکت ناتی داگ سعی نموده است همه چیز را به طبیعی ترین شکل ممکن به بازی اضافه کند تا از این طریق گیمر در بازی تمام جزئیات را متوجه شده و به نوعی خود را در محیط بازی احساس کند. نحوه صداگذاری در این بازی بسیار دقیق اجرا شده است و ناتی داگ برای صدگذاری در هر بخش از این بازی، به طور شخصی اقدام به ضبط صدا نموده است. برای مثال صدای گراز در بازی از طریق یک ابزار و توسط فردی فراوری شده است که در حوزه موسیقی فعالیت دارد و ناتی داگ به طور شخصی اقدام به ضبط این صدا نموده است.

براساس اعلام ناتی داگ تمامی صدا ها از این طریق ضبط شده اند و حتی صدای باد موجود در بازی نیز به صورت طبیعی ضبط شده است؛ اگر بخواهیم مثال دیگری برای شیوه ضبط صدای بازی بیاوریم، شرکت ناتی داگ برای ضبط صدای شلیک شات گان از دو صدای انفجار و باد شدن بسیار سریع یک محفظه استفاده نموده است که باعث شده ترکیب این دو صدا به بهترین صدای شلیک سلاح سنگین در بازی های رایانه ای تبدیل گردد.

از طرف دیگر این صدا ها با دقت بسیار بالایی در سراسر بازی قرار داده شده اند تا احساس گیمر اندکی تغییر نکند، برای مثال در این بازی هرگز ناهماهنگی میان حرکات دهان و صدای پخش شده برای شخصیت های بازی دیده نمی گردد؛ این موضوع صرفا در مکالمات شخصیت ها دیده نمی گردد و شرکت ناتی داگ حتی جهت باد را نیز برای صداگذاری در نظر گرفته است. برای مثال هنگامی که باد از سمت چپ به شخصیت بازی برخورد کند، صدا نیز از همین جهت در هدفون پخش خواهد شد و در صورتی که گیمر به سمت راست حرکت کند، صدای باد نیز از گوشی راست هدفون پخش خواهد شد.

این دو بخش موضوعاتی هستند که باعث شدند بازی The Last of US 2 به برترین عنوان در بخش صداگذاری و عملکرد صدا تبدیل گردد.

امکان اجرای بازی The Last of Us II حتی توسط معلولین

شرکت ناتی داگ بازی The Last of Us Part II را صرفا برای افراد معمولی و سالم طراحی ننموده است، این شرکت مدتی پس از انتشار بازی خود خاطرنشان کرد که این بازی برای افراد نابینا و ناشنوا نیز بسیار مناسب خواهد بود و آن ها خواهند توانست مانند سایر گیمر ها از بازی لذت ببرند. چندی پس از اعلام این خبر نیز ویدئویی از این گیمر کم بینا در فضای مجازی منتشر شد که وی در ابتدای این ویدئو قصد استریم کردن آن را داشت، اما به دلیل تحت تاثیر قرار دریافت در داستان بازی و شنیدن صدا های بسیار دقیق در بازی، ناگهان احساساتی شد و گریه کرد.

در مراسم جایزه بازی سال جاری نیز اعلام شد که در این بازی دقت بسیار زیادی روی انتقال داستان و محتوای بازی حتی به افرادی که نقص جسمانی دارند شده است و به همین واسطه نیز عنوان The Last of US 2 به عنوان بهترین بازی در زمینه دقت به معلولین شناخته گردد.

نوآوری در داستان، برگ برنده بازی The Last of Us II

اما شاهکار شرکت اتی داگ صرفا تمرکز ویژه روی صداگذاری و بخش داستانی نداشته است و در این بازی از نوآوری های بسیار جذابی استفاده شده است. برای مثال در داستان بازی گیمر می تواند با بستن چند طناب به یکدیگر طنابی عظیم بسازد و سپس از آن استفاده کند. از دیگر موارد موجود در این بازی نیز می توان به آتش زدن پیکان تیر و کمان و قابلیت های خاصی که باعث می گردد برای دسترسی به آن ها کمی تامل داشته باشد اشاره نمود.

اگر تمامی این موارد را در کنار هم قرار دهیم، می توانیم به یک شاهکار بسیار جذاب در دنیای بازی های رایانه ای خواهیم رسید که توانسته است به برترین بازی سال 2020 تبدیل گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 15 بهمن 1399 بروزرسانی: 15 بهمن 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1400

به "نقاط قوت بازی The Last of US 2 به عنوان برترین بازی سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقاط قوت بازی The Last of US 2 به عنوان برترین بازی سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید