سرانجام فصل اول مطالعات باستان شناسی در چادگان

به گزارش مرجع مقالات، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان چادگان ضمن اعلام خبر انتها فصل اول مطالعات باستان شناسی در این شهرستان از شناسائی بیش از شصت محوطه باستانی مربوط به ادوار مختلف، از پیش از تاریخ تا دوره اسلامی در فصل اول باستان شناسی منطقه اطلاع داد.

سرانجام فصل اول مطالعات باستان شناسی در چادگان

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، نورالله عبداللهی امروز 4 دی ماه با اعلام این مطلب گفت: با انتها فصل اول مطالعات باستان شناسی در چادگان، بیش از 60 محوطه باستانی مربوط به ادوار مختلف، از پیش از تاریخ تا دوره اسلامی در بالادست زاینده رود شناسایی شد که داده های باستان شناسی در این فصل از مطالعات، سابقه سکونت در شهرستان چادگان را به 8 هزار سال قبل می رساند.

او اضافه نمود: آنالیز محوطه های باستانی این شهرستان با همکاری گروه باستان شناسی دانشگاه هنر اصفهان و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و شهرستان و همچنین شهرداری چادگان به مدت یک ماه در حوضه آبریز زاینده رود انجام شد.

عبداللهی تاکید نمود: با این وجود تا به امروز فقط مطالعات پراکنده ای در این حوزه اجرا شده است، اما قطعا با انجام مطالعات منسجم و بلندمدت باستان شناسی، تاریخی و جغرافیای در حوزه فرهنگی عظیم ترین رودخانه فلات مرکزی ایران، شواهد ارزشمند و متعددی از دوره های فرهنگی مختلف آشکار خواهد شد که دانش ما را نسبت به زیست بشر در مرکز فلات ایران افزایش خواهد داد.

عملیات آنالیز حوضه آبریز زاینده رود از سه سال پیش توسط دانشگاه هنر اصفهان در شرق حوضه زاینده رود و تالاب گاوخونی آغاز و تا کنون منجر به شناسایی بیش از دویست محوطه از ادوار مختلف شده است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 11 بهمن 1399 بروزرسانی: 11 بهمن 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1392

به "سرانجام فصل اول مطالعات باستان شناسی در چادگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرانجام فصل اول مطالعات باستان شناسی در چادگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید