کهنه قلعه مشگین شهر به مجموعه فرهنگی تبدیل شود

به گزارش مرجع مقالات، معاون میراث فرهنگی گفت: کهنه قلعه قابلیت احیا و تبدیل به مجموعه فرهنگی را دارد و این مهم مورد حمایت است.

کهنه قلعه مشگین شهر به مجموعه فرهنگی تبدیل شود

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، محمد حسن طالبیان شامگاه چهارشنبه 5 تیر 98 در بازدید از آثار تاریخی شهرستان مشگین شهر اظهار کرد: مرمت اضطراری کهنه قلعه از سال گذشته آغاز شده و روند اجرای آن قابل قبول است.

او گفت: با توجه به مرمت بهنگام و تثبیت این بنا می توان این اثر تاریخی را به مجموعه ای فرهنگی تبدیل کرد.

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بازدید از بقعه شیخ حیدر نیز گفت: با توجه به اقدام تاثیرگذار اداره کل در سال گذشته آماده تامین اعتبار موزه باستان شناسی مشگین شهر و ارائه طرح احیای کل مجموعه هستیم.

طالبیان با تاکید به اهمیت میراث فرهنگی مناطق در بازدید از روند اجرای سرپوش محوطه باستانی شهریری نیز شرح داد: اجرای این سرپوش اقدامی جسورانه، فنی و بسیار مهم است.

او به اهتمام سازمان میراث فرهنگی در صیانت از آثار تاریخی اشاره کرد و افزود: با توجه به اهمیت این محوطه باستانی سرپوش اجرا شده یادگاری برای همیشه خواهد بود.

در این بازدید مدیرکل امور موزه های کشور نیز به اتمام هرچه سریع تر پروژه سرپوش اشاره کرد و گفت: ضروری است معرفی این مجموعه در سطح جهانی در دستور کار قرار گیرد.

محمدرضا کارگر همچنین معماری بقعه شیخ حیدر مشگین شهر را برندی تاثیرگذار در گردشگری منطقه دانست و افزود: این مجموعه می تواند به عنوان منبع مطالعاتی مورد توجه پژوهشگران قرار گیرد.

او همچنین در بازدید از کهنه قلعه تاکید کرد: انجام یک پروژه ژئوفیزیک، برای احصای پلان مجموعه ضروری است و می تواند روند احیا را دقیق و جامع سازد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 9 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 265

به "کهنه قلعه مشگین شهر به مجموعه فرهنگی تبدیل شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کهنه قلعه مشگین شهر به مجموعه فرهنگی تبدیل شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید