گذرنامه سفری یاتا چیست و مسافران چگونه می توانند از آن استفاده نمایند؟

به گزارش مرجع مقالات، بزرگترین انجمن هواپیمایی دنیا اپلیکیشنی را طراحی نموده است که به کاربران اجازه می دهد اطلاعات مربوط به آزمایش کرونا، واکسیناسیون و سایر دستورالعمل های مرتبط را یکجا با خود داشته باشند.

گذرنامه سفری یاتا چیست و مسافران چگونه می توانند از آن استفاده نمایند؟

این برنامه توسعه داده شده هرچند در حال حاضر در مراحل آزمایشی است، با این حال با بازگشت جریان زندگی به روال طبیعی پس از فروکش کردن موج کرونا می تواند حمل و نقل هوایی را برای مسافران بسیار راحت تر کند.

بسیاری از شرکت های عظیم هواپیمایی از هم اکنون برای شرکت در مراحل آزمایشی این برنامه دیجیتالی که در واقع نوعی پاسپورت واکسن است ثبت نام نموده اند.

انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی یاتا (IATA) نماینده 290 شرکت هواپیمایی بین المللی است که 82 درصد از بار ترافیک هوایی دنیا را به خود اختصاص می دهند. این نهاد تاثیر عمده ای بر تدوین پروتکل های دنیای مربوط به سفرها دارد.

اما این اپلیکیشن مجوز عبور یا کارت مسافرتی یانا چیست و اگر سال جاری قصد دارید به خارج از کشور بروید چگونه می تواند به شما یاری کند؟

کارت مسافرتی یاتا چه کاری انجام می دهد؟

انجمن یاتا معتقد است که دستورالعمل های موجود مربوط به بیماری کووید-19 مسافران را تا حد زیادی گیج می نماید. آنها می خواهند تاریخچه آزمایش کرونا و واکسن و بعلاوه اطلاعات مربوط به دستور العمل ها را در یک برنامه گوشی همراه با هم ترکیب نمایند و در اختیار مسافران و پرسنل خطوط هوایی بگذارند.

این برنامه یاری می نماید که مسافر دریابد آیا با شرایط جاری خود، به لحاظ واکسن یا تست، امکان ورود به کشور مقصد را دارد یا نه؟

کدام شرکت های هواپیمایی استفاده از پاسپورت را در دستور کار قرار داده اند؟

در حال حاضر 20 شرکت هواپیمایی گفته اند که قصد دارند این گذرنامه های دیجیتالی را امتحان نمایند. این شامل شرکت های عظیم صنعت هوایی همانند امارات، ویرجین آتلانتیک و کانتاس می گردد.

آیا تا کنون این روش تست شده است؟

در 17 مارس گذشته اولین سفر پیروز از سنگاپور به بریتانیا با استفاده از کارت صادرشده به وسیله انجمن یاتا انجام شد.

الکساندر دوجونیک، مدیرعامل این نهاد، می گوید که این گام ابتدایی پیروز ثابت کرد این فناوری می تواند به طور ایمن، راحت و موثر به مسافران و دولت ها برای مدیریت بهداشت مسافران در جابجایی ها یاری کند.

او اضافه کرد: اهمیت این امر برای آغاز مجدد پروازهای بین المللی غیرقابل انکار است.

آیا داشتن پاسپورت واکسن برای مسافرت های هوایی الزامی است؟

این برنامه هنوز به طور کامل عملیاتی نشده است، با این حال انتظار می رود شرکت های هواپیمایی بیشتری در این تابستان به آن بپیوندند.

نهاد یاتا تأیید نموده است که در حال حاضر هیچ الزام خاصی برای واکسینه بودن جهت سفر وجود ندارد، تنها شرط این است که مسافران از قوانین کشورهای مبدا و مقصد پیروی نمایند.

چگونه می توان کارت سفر یاتا را دریافت کرد؟

یاتا گفته است که این کارت سفری به وسیله گوشی های تلفن همراه در دسترس همگان قرار خواهد گرفت.

هرچند هنوز هیچ تاریخ قطعی برای راه اندازی آن مشخص نشده است، با این حال کاربران می توانند یقین داشته باشند که خواهند توانست اپلیکیشن را به سادگی دانلود نموده و در سفرها استفاده نمایند.

مسئولان سازمان بین المللی حمل و نقل هوایی قرار است تا در ماه اکتبر سال جاری، یعنی زمانی که مرزها احتمالا به میزان کافی باز خواهند شد، یکدیگر را دیدار نمایند تا درباره این طرح به صورت نهایی توافق نمایند.

به اینستاگرام خبرنگاران فارسی بپیوندید

منبع: یورونیوز
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1720

به "گذرنامه سفری یاتا چیست و مسافران چگونه می توانند از آن استفاده نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گذرنامه سفری یاتا چیست و مسافران چگونه می توانند از آن استفاده نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید