روندهای بین المللی تاثیرگذار بر آینده صنعت گردشگری

به گزارش مرجع مقالات، ما در دنیای همواره در حال تغییر زندگی می کنیم به همین دلیل صنعت گردشگری نیز باید به طور مداوم با این تحولات سازگار گردد.

روندهای بین المللی تاثیرگذار بر آینده صنعت گردشگری

به گزارش خبرنگاران به نقل از دفتر امور بین الملل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، موسسه یورومانیتور در حاشیه نمایشگاه بازار جهانی سفر 2018(WTM) که در لندن برگزار گردید، نتایج مطالعات گسترده اش در مورد روندهای تاثیرگذار بر آینده سفر را منتشر کرد تا به متخصصان صنعت گردشگری یاری کند تا تقاضا و انتظارات آینده را آسانتر پیش بینی نمایند. خلاصه ای از محتوای این گزارش یه توضیح ذیل است.

روندهای تاثیرگذار آفریقا و خاورمیانه

تجارب بی نظیر: منطقه خاورمیانه در مرکز نوآوری واقع شده است و کوشش می نماید تا سفر را تا حد ممکن تسهیل کند، استفاده ازفناوری بیومتریک و تشخیص صورت در فرودگاه ها با شتاب روزافزون در حال افزایش است، فضاهایی که بعضاً به عنوان پر تنش ترین فضاهای گردشگری قلمداد می شوند. عملکرد بی عیب و نقص در مقاصد گردشگری نیز از اهمیت زیادی برخوردار است که این امر با استفاده از تکنولوژی هایی چون دوربین های تشخیص چهره در هتل ها، ثبت آنلاین ورود در هتل (check in) و دسترسی بدون کلید به اتاق ها، راه چاره های جامع حمل و نقل، وسایر طرح های هوشمندسازی شهرها مانند سامانه های پرداخت هوشمند در حال گسترش است.

با توجه به اهمیت گردشگری برای بسیاری از اقتصادها و به رغم چالش های ژئوپلیتیک، کشورهای منطقه در جستجوی همکاری نزدیک تری هستند تا محصولات قابل ارائه گردشگری را متنوع سازند. مسافران خانوادگی و گروهی به دنبال سفر تجربی و همچنین مسافران انفرادی به دنبال سلامت وتندرستی یا ماجراجویانه هستند گروه اصلی هدف هستند. این امر منجر به سرمایه گذاری در پارک های موضوعی، اقامتگاه طبقه متوسط، و مسافرت هوایی کم هزینه شده است.

افزایش تجارت طبقه متوسط مردم: به طور تاریخی، قاره آفریقا میزبان مسافرین ثروتمند بوده است که این امر موجب تمرکز زیادی بر شبکه های پروازی بین قاره ای و اقامتگاه های گران قیمت شده بود. امروزه، با تغییر در تقاضا و بهبود زیرساخت ها، افزایش قابل توجهی در پروازهای ارزان قیمت و تمایل روزافزونی به تنوع بخشی در سطح هتل ها بوجود آمده. به دلیل رشد طبقه متوسط، این روندها به طور فزاینده ای از سوی ساکنان قاره آفریقا تقویت می گردد.

روندهای تاثیرگذار اروپا

ساختارشکنی سفر مشتری: از بین بردن ساختارهایی که گردشگران را از جامعه محلی جدا می نماید و سرگرم کردن آنها فراتر از روش های سنتی از اهمیت روز افزونی برخوردار است. در دنیایی که وفاداری به برندها شنماینده است، در همه حضور داشتن و برقراری تعامل با مشتریان در همه مراحل سفر می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند.

زباله های پلاستیکی: اطلاع رسانی گسترده در مورد اثرات مخرب زباله های پلاستیکی و شروع به کار طرح پاکسازی اقیانوس برای کاهش حجم زباله های بزرگ اقیانوس آرام، به میزان قابل توجهی آگاهی عمومی را در رابطه با اثرات مخرب پلاستیک افزایش داده است. در این راستا، تعداد زیادی ازشرکت های مسافرتی متعهد شده اند که استفاده از پلاستیک را کاهش دهند یا ممنوع نمایند.

روندهای تاثیرگذار آسیا

لذت در دسترس نبودن: در حالی که بسیاری از مردم دیگر نمی توانند بدون اتصال به اینترنت زندگی نمایند ، یک روند متضاد نیز شکل گرفته است که در برابر ذهنیت اتصال همیشگی به اینترنت مقاومت می نماید. این روند جدید، بر عکس روند ترس از در دسترس نبودن (fear of missing out) نسبت به عواقب همواره متصل به اینترنت بودن حساس است و در جستجوی روش هایی برای باز پس دریافت کنترل زندگی از گوشی های هوشمند و شرکتهای رصد نماینده اطلاعات کاربران است.

محافظت از چین: مدرن سازی چین طی دهه های گذشته عمدتا با نادیده دریافت حفظ منابع طبیعی کشور و یا میراث آن صورت گرفته است. با این وجود، چین با توجه به نقش رهبری در مذاکرات جهانی تغییر آب و هوا و به کارگیری نظارت بر محیط زیست در دستور کار خود، به سرعت در حال تغییر به یک رویکرد آگاهانه است. به وسیله راه اندازی برنامه گردشگری همه برای یک، این کشور به حفاظت، تنوع فرهنگ ها و محیط طبیعی به عنوان جنبه های مهم گردشگری یکپارچه نگاه می نماید.

روندهای تاثیرگذار آمریکای شمالی، جنوبی و مرکزی

کمرنگ شدن مرزهای صنعت: بسیاری از برندهای های مسافرتی در مورد محصولات و خدمات عالی ای که مشتریان فراتر از یک سفر انتظار دارند، دانشی نسبی دارند. در همین حال، تعداد رو به افزایشی از برندهای خرده فروشی در صنعت سفر وجود دارند که به دنبال افزایش راه های تماس و ارتباط با مشتریان هستند. از جمله نمودهای کمرنگ شدن مرزهای صنعت می توان به این موضوع اشاره نمود که امروزه شرکت های خدمات مسافرتی، رستوران ها یا فروشگاه های خرده فروشی را افتتاح می نمایند، در حالی که خرده فروشان، هتل های جدید تاسیس می نمایند.

اقتصاد به اشتراک گذاری در حال صعود: اقتصاد به اشتراک گذاری، به این معنی که در آن مصرف نمایندگان در حال نادیده گرقتن مالکیت هستند و به جای آن برای استفاده از کالا یا خدمات برای مدت زمان هزینه می نمایند بسیار پر رونق شده است. به خصوص درحوزه حمل و نقل، نوآوری های زیادی در این زمینه صورت پذیرفته است (مانند به اشتراک گذاری دوچرخه) و حتی در آمریکای لاتین، اشتراک پرواز به عنوان یک مدل جایگزین برای حمل و نقل در شهرها، موجب به چالش کشیده شدن درک ما از حمل و نقل شهری شده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 25 خرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 113

به "روندهای بین المللی تاثیرگذار بر آینده صنعت گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روندهای بین المللی تاثیرگذار بر آینده صنعت گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید