گلنگ زنی سومین مجتمع فرهنگی گردشگری و رصدخانه در درب بهشت جیرفت

به گزارش مرجع مقالات، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، گلنگ زنی سومین مجتمع فرهنگی گردشگری و رصدخانه در درب بهشت جیرفت صورت پذیرفت.

گلنگ زنی سومین مجتمع فرهنگی گردشگری و رصدخانه در درب بهشت جیرفت

سید احمد فاطمی، مدیر عامل شرکت پیشتازان جانباز در آیین آغاز عملیات اجرایی مجتمع فرهنگی، علمی و آموزشی بام بهشت که با حضور وزیر میراث فرهنگی برگزار گردید، اظهار کرد: این مجمتع شامل بخشهای مختلفی از جمله رصدخانه شب و روز به مساحت 313 مترمربع، رستوران و مراکز علمی و آموزشی است.

وی اعتبار اولیه این مجتمع را 32 میلیارد تومان بیان کرد که به وسیله بخش خصوصی تامین می گردد و تکمیل آن به 140 میلیارد تومان اعتبار احتیاج دارد.

فاطمی بعلاوه به احداث 14 باب سوئیت اقامتی اشاره نمود که جهت رفاه حال بازدید کنندگان و گردشگران در نظر گرفته شده است.

وی اضافه نمود: با همکاری شهرداری، فرمانداری و بخشداری ساردوئیه کار را آغاز کردیم که رصدخانه این پروژه از بزرگترین مجموعه های کشور و سومین رصدخانه مرتفع است.

فاطمی از احداث سالن اجتماعات نیز سخن به میان آورد و گفت: یک فرودگاه فوق تخصصی برای هواپیماهای فوق سبک در نظر گرفته شده که فاز اول آن در صورت مساعدت ظرف مدت 10 ماه آینده به بهره برداری می رسد.

مدیر عامل شرکت پیشتازان خطاب به وزیر میراث فرهنگی گفت: با توجه به اینکه در حال فعالیت در دو اقلیم گرم و سرد هستیم، یک مجموعه در کلوت های شهداد وجود دارد و درخواست داریم در صورت صلاح دید در اختیار ما قرار بدهند تا ساماندهی گردد.

وی تامین خودروی ایاب و ذهاب گردشگران را در چارچوب قانون خواهان شد.

فاطمی مقدار اشتغالزایی مجتمع فرهنگی، آموزشی و گردشگری بام بهشت را در فاز اول 48 نفر گفت که به صورت بومی استخدام می شوند.

وی تعداد جانبازان بالای 70 درصد را در سطح استان کرمان 180 نفر گفت که عضو شرکت پیشتازان هستند و در اجرای پروژه های متعدد در سطح کشور مشارکت دارند.

منبع: همگردی
انتشار: 4 مهر 1402 بروزرسانی: 4 مهر 1402 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 2280

به "گلنگ زنی سومین مجتمع فرهنگی گردشگری و رصدخانه در درب بهشت جیرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلنگ زنی سومین مجتمع فرهنگی گردشگری و رصدخانه در درب بهشت جیرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید