آتشی: لغو مسابقات به سود تیم ملی ایران بود، بسکتبال برنامه مدون می خواهد

به گزارش مرجع مقالات، کارشناس بسکتبال ایران گفت: به تاخیر افتادن بازی های پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا به سود تیم ملی ایران شد.

آتشی: لغو مسابقات به سود تیم ملی ایران بود، بسکتبال برنامه مدون می خواهد

عنایت آتشی در گفت و گو با خبرنگاران، درباره تاثیر لغو و به تاخیر افتادن بازی های پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا روی عملکرد تیم ملی ایران، شرح داد: به هر حال ملی پوشان آماده بودند که در پنجره سوم شرکت نمایند ولی با توجه به اینکه فدراسیون آسیا مسابقات را لغو کرد، به نظر من برای تیم ملی مفید بود. معتقد هستم شرایط به شکلی بود که این لغو بازی ها و به تاخیر افتادنش یک مقدار به نفع ما است.

سرمربی سابق تیم ملی درباره دلیل این اظهار نظر خود نیز گفت: ما دو بازیکن شاخص و اصلی خود یعنی یخچالی و حدادی را به دلیل بازی در لیگ های آلمان و چین در اختیار نداریم، بعلاوه اینکه تعدادی از بازیکنان نیز بیمار بوده و آمادگی صد درصدی نداشتند. یک مقدار تیم آماده نبود که به نظرم این اندکی دیرتر برگزار شدن بازی های یاری نماینده خواهد بود تا تیم یک دست تری را اعزام کنیم.

کارشناس بسکتبال ایران درباره شرایط تیم ملی به نسبت پنجره دوم انتخابی کاپ آسیا گفت: به هر حال طی ماه های اخیر بازیکنان در لیگ بازی نموده اند، برخلاف پنجره دوم که مدت ها از لیگ دور بودند. این بار پیش بینی می شد تیم ملی با شرایط بهتری وارد مسابقات گردد که متاسفانه بخاطر شرایط کرونایی فعلا مسابقات به تاخیر افتاد. البته همانطور که گفتم این تاخیر می تواند به سود تیم ملی ایران باشد.

او در خصوص نبود جانشین مناسب برای بازیکنی چون حدادی نیز گفت: قطعا جانشین حامد حدادی یک چیز استثناعی است، چون فیزیک و تجربه خوب می خواهد. البته خود حدادی هم 15 سال طول کشید تا به چنین مهره ارزشمندی تبدیل گردد. اگر چنین بازیکنانی را پیدا کنیم باید در یک شرایط خاص، مثل زمانی که حدادی هم از نظر فنی ضعیف بود روی آن ها تخصصی کار گردد. خود حدادی زیر نظر مربیانی چون آقای فتحی اختصاصی کار کرد و در یک شرایط مناسب خودش را نشان داد.

آتشی تاکید نمود: پوست اندازی زمان بر است و حداقل مدت 6 یا 7 سال طول می کشد تا یک بازیکن پخته گردد. به هر حال کار ساده ای نیست که یک نفر خودش را به عنوان یک بازیکن ملی در میان 85 میلیون نفر معرفی کند. کار ساده ای نیست. بنده در همین مسابقات لیگ سال جاری دیدم نفراتی که خود را معرفی نموده اند، امیدوار هستم تا یک یا دو سال آینده خودشان را اثبات نمایند تا جانشینان مناسبی برای نسل فعلی باشند.

او در پاسخ به این سوال چرا برنامه ریزی مناسبی برای تغییر نشل تیم ملی طراحی نمی گردد؟ اظهار کرد: برنامه ریزی شکل و ساختار دارد. آموزش و پرورش یک منبع عظیم نیروی انسانی است و باید پایگاهی باشد که همه نیروها در آنجا آغاز به کار نموده و همانجا هم استعدادهای مختلف شناسایی شوند. باید نخبه پروری صورت بگیرد و سپس در دانشگاه ها تجربه اندوزی نمایند چون ما لیگ دانشگاهی داریم. فدراسیونی که هیات استانی آن باید سالن اجرا کند چگونه برنامه ریزی کند؟ کار سخت است و برای پیشرفت باید مثل کشورهای دیگر کار کنیم. باید سرمایه گذاری کافی صورت بگیرد و با دوره های مختلف در هر زمینه ای سطح خود را بالاتر ببریم.

آتشی درمورد لیگ برتر سال جاری نیز اظهار کرد: شاید بعضی ها به تعداد زیاد تیم های این فصل ایراد می گیرند، اما تعداد زیاد تیم ها فرصت مناسبی برای جوانان است که خودشان را نشان دهند. در مرحله بعد لیگ قطعا کیفیت لازم را هم خواهیم داشت. در حال حاضر با افزایش تیم ها تعداد مربیان، بازیکنان و داوران شاغل هم زیاد شد که یک فرصت خوب بود. در مرحله پلی آف تیم ها می تواند بازیکنان خارجی بهتری جذب و کیفیت خود را بالاتر ببرند. ضمن اینکه یکی از اتفاق های خوب لیگ سال جاری پخش زنده بازی ها به وسیله رسانه ملی بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 اسفند 1399 بروزرسانی: 20 اسفند 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1469

به "آتشی: لغو مسابقات به سود تیم ملی ایران بود، بسکتبال برنامه مدون می خواهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آتشی: لغو مسابقات به سود تیم ملی ایران بود، بسکتبال برنامه مدون می خواهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید