آینده فرزندان طلاق چه می گردد؟

به گزارش مرجع مقالات، پس از طلاق، فرزندان آسیب های جدی از نظر شخصیتی و هوشی تجربه می نمایند که در آینده آن ها تاثیرات بدی را به جا خواهد گذاشت.

آینده فرزندان طلاق چه می گردد؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران ،قاسم گرجی کارشناس آموزش همگانی فرماندهی انتظامی مازندران با بیان اینکه طلاق یکی از رویداد هایی است که آسیب های فراوانی را برای خانواده ها و جامعه به بار می آورد، گفت: پس از طلاق، فرزندان آسیب های جدی از نظر شخصیتی و هوشی تجربه می نمایند که در آینده آن ها تاثیرات بدی را به جا خواهد گذاشت.

او اضافه نمود: گاهی طلاق بر اثر عدم پیروزیت طرفین در برقراری ارتباط مناسب با یکدیگر رخ می دهد، چنین روابطی به سردی و ناسازگاری و تنش منجر شده و در نهایت شرایط با ایجاد تشنج زیاد به جدایی کشیده می گردد.

گرجی گفت: گاهی بعضی از طرح واره های اولیه در تعامل با اطرافیان و یا بر اساس رویداد هایی در زندگی در ذهن افراد شکل گرفته که تا مدت های طولانی را رقم می زنند، چرا که فرد با این طرح واره ها زمینه تعامل خود با افراد پیرامون خود را رقم زده و یا حتی حرفه خود را در پیش می گیرد.

کارشناس آموزش همگانی فرماندهی انتظامی مازندران ادامه داد: فردی که گذشته سیاه و عذاب آوری داشته و اگر در ذهن خود در گذشته و با خاطرات تلخ گذشته زندگی نموده باشد به احتمال دچار اختلالات روانی متعددی از جمله اختلالات خلقی مثل اضطراب، استرس، افسردگی و اختلالی مثل پارانویا و یا اسکیزوفرن خواهد شد.

او اضافه نمود: این اختلالات که ویژگی اصلی آن ها داشتن افکار وهمی است ارتباط فرد را با پیرامونش تحت تاثیر قرار داده و باعث رنج و عذاب فرد خواهد شد.

گرجی گفت: چنین افرادی کمتر پیروز به برقراری ارتباط مناسبی با اطرافیان خود شده و، چون در تعاملات اجتماعی خود پیروز عمل نمی نمایند منزوی و گوشه گیری در پیش گرفته و در نهایت روز به روز بر مشکلاتشان افزون می گردد.

کارشناس آموزش همگانی فرماندهی انتظامی مازندران اضافه نمود: این افراد، چون قادر به دریافت مشاوره و هدایت از سوی افراد صاحب نظر نیستند، بیشتر اقداماتشان از روی آزمون و خطا پیشرفته و در نهایت آسیب های فراوانی شامل خود و اطرافیان خود می نمایند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 7 آذر 1399 بروزرسانی: 7 آذر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1265

به "آینده فرزندان طلاق چه می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آینده فرزندان طلاق چه می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید