احمدزاده: تاج در AFC است و به راحتی ما را از جام جهانی حذف کردند، علیه فوتبال ساحلی و فدراسیون دسیسه شد

به گزارش مرجع مقالات، محمد احمدزاده کاپیتان تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان اعتقاد دارد، نرفتن این تیم به جام جهانی 2021 روسیه با دسیسه های پشت پرده رقم خورده است.

احمدزاده: تاج در AFC است و به راحتی ما را از جام جهانی حذف کردند، علیه فوتبال ساحلی و فدراسیون دسیسه شد

محمد احمدزاده در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران درباره نایب قهرمانی تیم ملی فوتبال ساحلی در جام بین قاره ای گفت: سطح بازی ها جام بین قاره ای مثل همواره بالا بود. گروه بندی ما با حضور روسیه، قهرمان و ژاپن، نایب قهرمان جهان و بعلاوه پاراگوئه سخت بود و در مرحله بعدی هم با سنگال بازی کردیم که چهارم جهان شد.

وی ادامه داد: بچه ها با نایب قهرمانی در این رقابت ها، ثابت کردند که توانایی بالایی دارند، آنهم در شرایطی که در این یکی دو سال دسیسه های پشت پرده وجود داشت که هنوز خبر نداریم از سوی چه کسانی بوده است. نرفتن ما به جام جهانی، اتفاقی بود که بعضی رقم زدند تا به تیم ملی فوتبال ساحلی و فدراسیون فوتبال ضربه بزنند.

کاپیتان تیم ملی فوتبال ساحلی با یادآوری اینکه دو سال هیچ تورنمنت و اردویی نداشته اند، یادآور شد: بچه ها با وجود دوری از مسابقات ملی، با کیفیت بالایی بازی کردند. تیمی که با دو اردوی تمرینی در تهران راهی این مسابقات شد و نتیجه خیلی خوبی هم گرفت. همه دیدند بچه ها با جان و دل بازی کردند و در نهایت هم مقابل روسیه در شرایطی شکست خوردیم که این تیم اخیراً قهرمان جهان شده بود و البته ما دو بار در فینال همین مسابقات جام بین قاره ای آنها را شکست داده بودیم.

احمدزاده در واکنش به این سؤال که دسیسه هایی که می گویید مربوط به افراد و تشکیلات داخلی بوده یا خارج از ایران این اتفاقات اتفاق افتاده است؟، گفت: یکسری افراد بودند که در داخل علیه فوتبال ساحلی صحبت کردند که مسئله ای ندارد، اما ما در پی مسائل بیرونی هستیم. ما بازیکنان همواره در مصاحبه ها از AFC خواستیم علت اصلی کنار گذاشتن ایران از جام جهانی را بگوید، اما هیچ وقت علتی اعلام نشد.

تیم ملی فوتبال ساحلی در شرایطی به جام جهانی 2021 روسیه نرفت که مسابقات انتخابی به علت شیوع ویروس کرونا لغو شد و AFC تیم ها را بدون برگزاری مسابقات انتخابی برای حضور در جام جهانی معرفی کرد. کاپیتان تیم ملی فوتبال ساحلی در این باره گفت: طبق رنکینگ و امتیازبندی هم حساب می شد، ما باید به جام جهانی می رفتیم. با این حال AFC طبق دوره گذشته جام جهانی نمایندگان آسیا را معرفی کرد، در حالی که ما در 10 سال اخیر در همه تورنمنت ها به جز قهرمانی آسیا در تایلند، نتیجه گرفته بودیم. ما سوم جام جهانی شدیم، در بازی های ساحلی جهانی به مقام سوم رسیدیم و بارها در آسیا مقام کسب کردیم، اما هیچ علت قانع نماینده ای برای انتخاب نشدن ما اعلام نشد. حتی مسئولان سازمان جهانی فوتبال ساحلی از معرفی نشدن ایران شوکه شده بود.

وی ادامه داد: نمی خواهم قضاوت کنم که چه کسانی خواستند فدراسیون فوتبال و فوتبال ساحلی ایران را اذیت نمایند. ما از فدراسیون هم پیگیر شدیم، گفتند بخش حقوقی فدراسیون در این خصوص با AFC نامه نگاری نموده، اما سؤال ما این است چرا هیچ جوابی ندادند؟ مگر ما در AFC مهدی تاج را به عنوان رئیس کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی و نایب رئیس کنفدراسیون نداریم؟ آقای تارقلی زاده هم در آسیا سمت دارد، اما به راحتی تیم ملی فوتبال ساحلی را از جام جهانی حذف کردند. با این حال بچه های ما در این مسابقات پس از دو سال دوری از تورنمنت ها ثابت کردند که شایسته حضور در جام جهانی بودند.

احمدزاده در خصوص خداحافظی حسن عبداللهی و پیمان حسینی از تیم ملی گفت: فوتبال ساحلی ما، مدیون این اشخاص است. بازیکنان جوان و باتجربه ای که اکنون در تیم ملی هستند، زحمت می کشند، اما ایستادن و رشد فوتبال ساحلی، مدیون افرادی چون علی نادری، فرید بلوکباشی، مسلم مسیگر، حسن عبداللهی و پیمان حسینی است. من خودم را نمی گویم، اما این افراد واقعاً برای فوتبال ساحلی زحمت کشیدند و البته خیلی ها دیگر به عنوان کادر فنی و مدیریتی برای رشد فوتبال ساحلی زحمت کشیده اند. من فقط از بازیکن ها نام بردم که اسطوره های فوتبال ساحلی هستند و واقعاً خداحافظی حسن عبداللهی با 16 سال سابقه ملی و پیمان حسینی با 12 سال سابقه، ناراحت نماینده بود. آنها با وجود تمام آسیب ها و مسائل سال ها برای تیم ملی زحمت کشیده و افتخار کسب کردند که واقعاً اسطوره های این رشته هستند و خواهند بود. امیدوارم فدراسیون هم تدابیری داشته باشد که در صندلی های مختلف از آنها استفاده کند.

کاپیتان تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان در واکنش به طرح این موضوع که ملی پوشان ساحلی به علت نداشتن کت و شلوار در مراسم گالا شرکت نکردند، گفت: راجع به این شرایط الان نمی خواهم صحبت کنم، چون هدف ما یاری کردن است. اتفاقاتی رخ داد که دوست نداشتیم به این مراسم برویم. به هر حال کادر مدیریتی فوتبال ساحلی هم دو سه ماه است تغییر نموده و باید صبر کنیم. باید از خانم شهریاری تشکر کنم که فوتبال ساحلی در یک دهه اخیر مدیون اوست و سال هایی که مدیریت می کرد، فوتبال ساحلی پیشرفت چشمگیری داشت. مدیریت تازه و اتفاقاتی را که رخ می دهد، هم اکنون نمی توانیم بگوییم خوب هستند یا بد. شاید بچه ها و کادر فنی بخواهند سکوت نمایند، اما من به عنوان کاپیتان تیم باید صحبت کنم. اکنون هم نمی گویم شرایط بد است، اما یکسری اتفاقات رقم خورد که باید درباره آن صحبت گردد. بعلاوه از گروه صعود کردیم و نایب قهرمان شدیم، اما هیچ پاداشی ندادند و اقدامی در این زمینه صورت نگرفت.

احمدزاده درباره اینکه آیا قول پاداش حین برگزاری بازی ها داده شده بود، یادآور شد: پیش از مسابقات با آقای کامرانی فر صحبت کردیم که صحبت درباره تبعیض های همیشگی بود. قرار بود بعد از هر بازی پاداش بدهند که این اتفاق رخ نداد. اکنون نیز امیدوارم که زودتر این اتفاق صورت بگیرد. خود کامرانی فر ورزشی بوده و اسطوره داوری است که امیدوارم به این موضوع رسیدگی بیشتری کند، چون ما الان به این پاداش احتیاج داریم. اگر چند ماه دیگر یا یک سال بعد، این پاداش را پرداخت نمایند، فایده ای ندارد. آقای محتشم هم به عنوان رئیس کمیته فوتبال ساحلی، قول پیگیری داده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 آذر 1400 بروزرسانی: 15 آذر 1400 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1870

به "احمدزاده: تاج در AFC است و به راحتی ما را از جام جهانی حذف کردند، علیه فوتبال ساحلی و فدراسیون دسیسه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احمدزاده: تاج در AFC است و به راحتی ما را از جام جهانی حذف کردند، علیه فوتبال ساحلی و فدراسیون دسیسه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید