احیای کبوترخانه چهاربرج در فلاورجان

به گزارش مرجع مقالات، با صدور اولین موافقت اصولی ایجاد سفره خانه سنتی برای کبوترخانه چهاربرج فلاورجان، این بنای ارزشمند احیا می شود.

احیای کبوترخانه چهاربرج در فلاورجان

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، حافظ کریمیان رئیس اداره شهرستان امروز 2 تیرماه 99 با اعلام این مطلب گفت: با توجه به صدور اولین موافقت اصولی ایجاد سفره خانه سنتی در محل برج کبوترخانه چهاربرج در فلاورجان، که توسط اداره کل استان اصفهان مصوب و ابلاغ شد، این برج تاریخی که از بزرگ ترین برج های کبوترخانه اصفهان محسوب می شود، با همکاری بخش خصوصی و با نظارت اداره شهرستان احیا می شود.

کریمیان افزود: این کبوتر خانه با 18 متر ارتفاع و بیش از هزار مترمربع زیربنا، دو طبقه تودرتو و دارای 34 حجره است که در روستای چهاربرج از توابع بخش پیربکران واقع شده است.

او تأکید کرد: با راه اندازی این سفره خانه سنتی که در محوطه ای به وسعت 2700 مترمربع در حال اجراست، یکی از بزرگ ترین سفره خانه های سنتی شهرستان احداث خواهد شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فلاورجان گفت: پیش از این، این اداره با همکاری بخشداری پیربکران و سرمایه گذاری شرکت تعاونی دهیاری های نصر پیربکران، نسبت به تملک و آزادسازی حریم برج های کبوترخانه اقدام کرده بود، که خوشبختانه در حال حاضر این امر نیز انجام شده است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1060

به "احیای کبوترخانه چهاربرج در فلاورجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احیای کبوترخانه چهاربرج در فلاورجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید