کرمانشاه شهر خلاق غذا شد

به گزارش مرجع مقالات، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه با اعلام اینکه یونسکو کرمانشاه را به عنوان شهر خلاق غذا معرفی کرده است، از برنامه این اداره کل برای ثبت ملی 100 غذای کرمانشاهی خبر داد.

کرمانشاه شهر خلاق غذا شد

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه، جبار گوهری شامگاه روز دوشنبه 17 آبان ماه اظهار کرد: با اعلام یونسکو فهرست شهرهای خلاق سال 2021 معرفی و کرمانشاه تنها نماینده ایران به عنوان شهر خلاق غذا معرفی شده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه ضمن تقدیر از پیگیری های شهرداری کرمانشاه در این زمینه، اضافه کرد: از سال گذشته اتفاقات مهمی در شهر کرمانشاه برای ثبت شدن این اتفاق به نام کرمانشاه رخ داده است که امروز شاهد به ثمر نشستن آن هستیم.

او شرح داد: در سال های گذشته 37 شهر در دنیا در فهرست شهرهای خلاق معرفی شده اند که کرمانشاه به نمایندگی از ایران به این فهرست اضافه شده است.

گوهری گفت: برای معرفی شهر و استان کرمانشاه به عنوان برند غذایی کشور برنامه ثبت بیش از 100 غذای محلی کرمانشاهی در دستور کار قرار گرفته است.

او ادامه داد: در چند ماه گذشته با شکل گیری تیم های متعدد پژوهشی و گروه های مستند ساز برای تهیه پرونده ثبتی غذاهای محلی استان کرمانشاه در حال انجام است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه، گفت: کار تکمیل این پرونده ها برای ثبت در فهرست میراث ناملموس کشور رو به اتمام است و در یک ماه آینده شاهد رخداد بسیار بزرگی برای شهر و استان کرمانشاه خواهیم بود.

او با بیان اینکه گردشگری غذا یکی از شاخه های مهم گردشگری در دنیا است، گفت: استان کرمانشاه با قدمت تاریخی بسیار کهن به لحاظ آداب و رسوم و تهیه غذاهای محلی از تنوع بی نظیری برخوردار است.

گوهری در پایان تاکید کرد: با معرفی کرمانشاه به عنوان شهر خلاق غذا و به پایان رسیدن این تعداد پرونده ثبتی کرمانشاه به عنوان قطب گردشگری غذا در کشور مطرح می شود.

پیش از این 37 شهر در دنیا به عنوان شهرهای خلاق خوراک معرفی شده بودند که یازده مورد آن ها در آسیا و پنج مورد آن در خاورمیانه قرار داشتند.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 13 آذر 1400 بروزرسانی: 13 آذر 1400 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1868

به "کرمانشاه شهر خلاق غذا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرمانشاه شهر خلاق غذا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید