اسپیس ایکس بستنی و بازوی رباتیک را به ایستگاه فضایی برد

به گزارش مرجع مقالات، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپیس، اسپیس ایکس بیست و یکمین موشک خود در امسال میلادی را به فضا فرستاد.

اسپیس ایکس بستنی و بازوی رباتیک را به ایستگاه فضایی برد

طی این عملیات یک موشک فالکون 9 دوقسمتی همراه کپسول باری دراگون از مقر فضایی کندی در استان فلوریدا به فضا پرتاب شد و بیست و سومین عملیات ارسال ذخایر به ایستگاه فضایی بین المللی را انجام داد.

در کپسول دراگون مذکور بیش از 2200 کیلوگرم ذخایر، آزمایش های علمی و سخت افزار از جمله یک بازوی رباتیک تازه به آزمایشگاه فضایی ارسال شده اند. این بازوی رباتیک به وسیله یک استارت آپ ژاپنی ساخته شده که می تواند کارهای ساده ای را انجام دهد که به طور معمول به وسیله فضانوردان انجام می شوند.

یکی دیگر از محموله های کپسول دراگون میگوی آب شور و گیاهانی است که به آزمایش های بنیادGirls Scout(جمعیت مخصوص دختران آمریکایی) تعلق دارد. محققان دانشگاه ویسکانسن- مدیسون هم دانه های گیاه رشادی گوش موشی را به فضا ارسال نموده اند. از این گیاه در تحقیقات ژنتیک هم استفاده می گردد. علاوه بر این محموله های علمی آووکادو و بستنی هم در کپسول دراگون به فضا ارسال شده اند.

حدود 8 دقیقه پس از پرتاب، قسمت نخست موشک فالکون 9 به زمین برگشت و روی پهپاد کشتی اسپیس ایکس فرود آمد.

قرار است کپسول مذکور امروز ساعت 15 به وقت گرینوویچ به ایستگاه فضایی بین المللی برسد. البته در حال حاضر یک کپسول اسپیس ایکس دیگر خارج این ایستگاه پارک شده که قبلاً در 23 آوریل فضانوردان را حمل نموده بود.

البته این مأموریت قرار بود 28 آگوست انجام گردد اما به علت شرایط نامساعد آب وهوایی انجام آن به تعویق افتاد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 شهریور 1400 بروزرسانی: 10 شهریور 1400 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1762

به "اسپیس ایکس بستنی و بازوی رباتیک را به ایستگاه فضایی برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسپیس ایکس بستنی و بازوی رباتیک را به ایستگاه فضایی برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید