چین روابط فناورانه با ایران را تقویت می نماید

به گزارش مرجع مقالات، وزیر علوم چین گفت: در قالب طرح یک کمربند- یک جاده تمام توان خود را برای تقویت همکاری های علمی و دانشگاهی میان دو کشور بکار خواهیم گرفت.

چین روابط فناورانه با ایران را تقویت می نماید

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، وانگ جی گانگ، وزیر علوم و فنون جمهوری خلق چین در پکن در دیدار با معاون علمی و فناوری رییس جمهوری کشورمان، با اشاره به بازدید قبلی معاون علمی رییس جمهوری از چین، درباره توسعه همکاری های علمی و فناورانه دو کشور گفت و ادامه داد: در این سفر همکاری های قبلی تقویت و افزایش خواهد یافت و تفاهم نامه ای نیز امضا خواهد شد که نشان دهنده افزایش سطح همکاری ها میان دو کشور است.

وانگ جی گانگ ادامه داد: ما می توانیم مدل همکاری های دو کشور را آنچنان توسعه دهیم که الگویی برای همکاری با سایر کشورها در حوزه علم و فناوری باشد.

وی با اشاره به اهمیت طرح یک کمربند - یک جاده برای دو کشور چین و ایران اضافه کرد: در قالب این طرح، تمام توان خود را برای تقویت همکاری های علمی و دانشگاهی بکار خواهیم گرفت.

ایران آماده توسعه تعامل ها با موضوع شرکت های دانش بنیان است

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تحصیل پنج میلیون دانشجو و 200 هزار دکترا در ایران گفت: اقتصاد نوآور و دانش بنیان در دستور کار دولت جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است.

ستاری با بیان این که ایران سومین تولیدنماینده گاز دنیا است و بزرگترین ذخیره نفت و گاز دنیا را دارد، اضافه کرد: اقتصاد ایران در حال تاثیر از جوانان علاقه مند به استارتاپ ها است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از چین به عنوان قدرت نخست دنیا یاد کرد و گفت: رشد علمی چین به گونه ای است که تا چند سال دیگر آمریکا را پشت سر می گذارد.

رییس بنیاد ملی نخبگان اعلام نمود: وظیفه دولت ها ایجاد پل های ارتباطی میان شرکت های دانش بنیان، دانشگاه ها و مراکز علمی و آموزشی است. در خصوص پارک های فناوری هم مانند گذشته آماده همکاری هستیم.

توافقنامه همکاری میان چین و ایران امضا شد

در خاتمه، یک توافقنامه همکاری میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اسلامی ایران و وزارت علوم و فناوری چین به امضا رسید.

بر اساس اعلام معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، هیات علمی، فناوری و دانش بنیان به ریاست سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به چین سفر نموده است. مدیران 70 شرکت دانش بنیان، فناور و خلاق او را در این سفر همراهی می نمایند. یاری به توسعه صادرات شرکت های دانش بنیان، فناور و خلاق ایران به چین و ایجاد زمینه تبادل فناوری در سطح بنگاه های دو طرف از اهداف این سفر است.

در این سفر، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در مراسم افتتاح نمایشگاه فناوری های پیشرفته چین سخنرانی کرد و از ظرفیت های علمی و فناورانه ایران سخن گفت و به توانمندی شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها در حرکت به سوی اقتصاد دانش بنیان اشاره نمود. ستاری همچنین از این نمایشگاه بازدید کرد. پاویون جمهوری اسلامی ایران نیز برای پنجمین سال متوالی در این نمایشگاه برپاست و 10 شرکت دانش بنیان محصولات خود را در آن به نمایش گذاشته اند.

همچنین شرکت در نشست تجاری و فناوری در شهر شنژن، دیگر برنامه این سفر بود که با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری 7 تفاهم نامه همکاری میان شرکت های دانش بنیان و طرفین چینی منعقد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 آذر 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 462

به "چین روابط فناورانه با ایران را تقویت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین روابط فناورانه با ایران را تقویت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید