اقدامات بعضی کشورها برای خروج اتباعشان از چین، تائید اولین مورد ابتلا در پرتغال

به گزارش مرجع مقالات، به دنبال انتشار کروناویروس جدید در چین، کشورهای عربی به آنالیز اقدامات مورد احتیاج در جهت جلوگیری از شیوع این بیماری و همچنین خروج اتباعشان از چین پرداختند.

اقدامات بعضی کشورها برای خروج اتباعشان از چین، تائید اولین مورد ابتلا در پرتغال

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری بغداد الیوم به نقل از محمد علی الحکیم، وزیر خارجه عراق از برگزاری جلسه ای به ریاست عادل عبدالمهدی به منظور آنالیز این موضوع اطلاع داد.

الحکیم در صفحه توییترش نوشت که در راستای آنالیز شرایط کروناویروس و انجام اقدامات لازم در این خصوص در گذرگاه های مرزی و همچنین سازوکاری جهت بازگرداندن اتباع عراقی، صبح امروز(یکشنبه) جلسه ای به ریاست عادل عبدالمهدی و با حضور وزیران خارجه، کشور، بهداشت، حمل و نقل و نمایندگان وزارتخانه های نفت، آموزش عالی و هلال احمر تشکیل شد.

خبرگزاری اسپوتنیک عربی نیز نوشت: سعد جابر، وزیر بهداشت اردن خاطرنشان کرد که به منظور آگاهی از میزان گستردگی این پدیده با دولت چین و سازمان دنیای بهداشت تماس گرفته است.

وی گفت که در راستای انجام اقدامات مراقبتی، نظام پزشکی این کشور را برای مقابله با هرگونه اپیدمی دنیای آماده نموده است و در این زمینه از وزارتخانه های ذی ربط دعوت نموده تا به آنالیز اقدامات عملی جهت پیگیری این بیماری و انجام تدابیر لازم در این خصوص بپردازند.

یک مقام مسوول در وزارت خارجه بحرین نیز خاطرنشان کرد که این وزارتخانه در حال آنالیز طرحی جهت بازگرداندن اتباع خود از چین است.

بنابر گفته این مقام، تعداد بحرینی های مقیم چین 800 تن هستند که اکثریت آنها را دانشجویان تشکیل می دهند.

فراخوان ایالات متحده برای خروج شهروندانش از ووهان

هم چنین وزارت امور خارجه ایالات متحده امروز خاطرنشان کرد که پرسنل خود را از کنسولگری در ووهان خارج نموده و اقدام به بازگرداندن آن ها به آمریکا خواهد نمود. این وزارتخانه هم چنین به شهروندان آمریکایی حاضر در مرکز شیوع این ویروس پیشنهاد پرواز اختصاصی برای بازگشت به آمریکا را داده است.

وزارت امور خارجه ایالات متحده طی بیانیه ای که امروز منتشر نموده خاطرنشان کرد که شهروندان آمریکایی ساکن ووهان قادر خواهند بود با یک پرواز خصوصی در تاریخ 28 ژانویه به مقصد سانفرانسیسکو خاک چین را ترک نموده و از علاقه مندان خواسته تا برای ارائه اطلاعات شخصی خود با سفارت آمریکا در پکن تماس بگیرند.

این در حالی است که در این بیانیه اینطور آمده که ظرفیت این پرواز بسیار محدود است و از آنجایی که قادر به حمل تمامی آمریکایی های حاضر در چین را نیست، اولویت با افرادی خواهد بود که بیشتر در معرض خطر این ویروس هستند.

وزارت امور خارجه چین در بیانیه ای که روز گذشته (شنبه) صادر شد، گفت که در حال تهیه تدارکات و یاری به دولت ایالات متحده برای تسهیل تخلیه شهروندان آمریکایی است.

به گزارش رویترز، سایر کشورها از جمله فرانسه و استرالیا نیز اعلام نموده اند که در حال آنالیز گزینه هایی برای خروج شهروندان خود از شهر ووهان هستند.

سویه جدید کروناویروس که هم اکنون در سراسر دنیا در حال شیوع است، برای اولین بار در اواخر ماه دسامبر در شهر مرکزی چین ووهان کشف شد.

تایید اولین مورد ابتلا به کروناویروس جدید در پرتغال

بنابر گزارش اسپوتنیک، وزارت بهداشت ملی پرتغال نیز اولین مورد مشکوک به ابتلا به کروناویروس جدید را در این کشور تایید کرد.

این بیمار که به تازگی از شهر ووهان چین، نقطه اولیه شیوع اخیر کروناویروس به پرتغال بازگشته، اکنون در بیمارستان Curry Cabral لیسبون بستری شده و در شرایط پایداری قرار گرفته است.

موارد ابتلا به این ویروس علاوه بر چین در کره جنوبی، ژاپن، سنگاپور، تایلند، تایوان، ویتنام، نپال، استرالیا، مالزی، عربستان سعودی، فرانسه، استرالیا، ایالات متحده و کانادا نیز گزارش شده است.

در حال حاضر بیش از 1970 مورد از این ویروس در چین تائید شده و آخرین آمارها نشان می دهد که تعداد کشته شدگان تا به امروز 56 نفر است.

ووهان، شهری با 11 میلیون نفر جمعیت در مرکز چین، نقطه اولیه شیوع سویه جدید و مرگبار کروناویروس است که بیشترین آمار مبتلایان و قربانیان را به خود اختصاص داده است. حمل و نقل عمومی از جمله برنامه هواپیماها و قطارها در این شهر به حالت تعلیق درآمده است.

کروناویروس به یک گروه خاص از ویروس ها اطلاق می گردد و واژه کروناویروس از کلمه لاتین corona یا کلمه یونانی κορώνη به معنی تاج یا هاله گرفته شده است. این واژه به مشخصه ظاهری ویریون ها (شکل عفونی ویروس) که در زیر میکروسکوپ الکترونی دیده می گردد، اشاره دارد که حاشیه ای از سطح بزرگ و پیازدار داشته و یادآور تصویری از یک تاج سلطنتی یا تاج خورشیدی است.

نسخه ویروسی شایع شده در چین نیز یکی از سویه های جدید کروناویروس هاست که با عنوان 2019nCoV نامگذاری شده است. کروناویروس ها در بدن انسان موجب بروز عفونت های تنفسی و بیماری هایی شبیه سرماخوردگی و در موارد حادتر ذات الریه می شوند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 15 بهمن 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 609

به "اقدامات بعضی کشورها برای خروج اتباعشان از چین، تائید اولین مورد ابتلا در پرتغال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدامات بعضی کشورها برای خروج اتباعشان از چین، تائید اولین مورد ابتلا در پرتغال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید