انتقال آب دریای خزر باعث خشکی این دریاچه نخواهد شد

به گزارش مرجع مقالات، به گزارش خبرنگاران، ابوالفضل حسن بیگی عصر پنج شنبه در کارگروه سازگاری باکم آبی استان سمنان به میزبانی سالن مدیریت بحران استانداری بابیان اینکه ادعای خشک شدن دریای خزر به دلیل انتقال آن به سمنان بحثی غیر کارشناسی و اشتباه است، ابراز داشت: در موضوع انتقال آب دریای خزر نباید مردم مازندران را ترساند زیرا موقعیت دریاچه ارومیه و خزر با یکدیگر بسیار متفاوت است و این طور نیست که انتقال آن باعث خشکی این دریاچه عظیم گردد.

انتقال آب دریای خزر باعث خشکی این دریاچه نخواهد شد

وی بابیان اینکه دریاچه خزر تنها دوهزار و 800 میلیون لیتر از رود ولگا ورودی آب دارد، اضافه نمود: با توجه به جوسازی ایجادشده در مبحث انتقال آب دریای خزر به سمنان باید گفت در برداشت از این دریاچه با ورودی آب نیز روبرو هستیم لذا معتقدیم نباید مردم را از این طرح ترساند.

استان سمنان به لحاظ منابع آب موجود دچار کمبود است

نماینده مردم دامغان در مجلس بابیان اینکه مردم این شهرستان همواره یاری رسان استان مازندران بوده و هستند، ابراز داشت: در شرایطی که ترکمنستان گاز را به روی مردم بست ما باغات پسته را رها نموده و گاز را به ساری رساندیم و امروز انتظار می رود مردم این خطه برای انتقال آب دریای خزر به سمنان یاری نمایند.

حسن بیگی در ادامه توضیح داد: استان سمنان به لحاظ منابع آب موجود دچار کمبود است که شاید بتوان از طریق اقدامات کوتاه مدت برای برطرف این چالش کاری انجام داد اما قطعا در دراز مدت برای مشکل آب نیازمند به انتقال آب هستیم.

وی اضافه نمود: هم اکنون طرح هایی نظیر تغییر الگوی کشت، استفاده از سامانه های نوین آبیاری و بهره گیری از کنتورهای هوشمند در چاه های آب کشاورزی در استان سمنان در دست اقدام است که می تواند در مصرف آب موثر باشد اما در دراز مدت باید برای تأمین آب موجود چاره ای تدبیر کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 بهمن 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 10

به "انتقال آب دریای خزر باعث خشکی این دریاچه نخواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقال آب دریای خزر باعث خشکی این دریاچه نخواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید