این جشنواره های سنگاپور را از دست ندهید!

به گزارش مرجع مقالات، جشنواره های سنگاپور یکی از دلایل سفر بسیاری از گردشگران به این کشور آسیایی است، مردم سنگاپور به بهانه های مختلف سالانه جشنواره های زیادی را در این کشور برگزار می نمایند. بعضی از جشنواره ها در کشور سنگاپور بیش از یک دهه قدمت دارند، در کشور سنگاپور مردم با ادیان، فرهنگ ها، زبان ها و باورهای مختلفی در کنار هم زندگی می نمایند و به همین علت تنوع جشنواره ها و فستیوال هایی که همه ساله در این کشور برگزار می گردد، بسیار زیاد است.

این جشنواره های سنگاپور را از دست ندهید!

روحیه شاداب و پرنشاط مردم سنگاپور یکی از دلایل اصلی برگزاری جشنواره های متنوع و متعدد در این کشور کوچک آسیایی می باشد، علاقه زیاد مردم این کشور به جشن و شادی باعث شکل گیری و رونق این جشنواره ها شده و مردم اغلب به صورت خود جوش و یا با مشارکت نهادهای مردمی و دولتی این مراسم ها را با شور و هیجان زیادی برگزار می کنند. جشنواره های موسیقی، فستیوال های شبانه، جشنواره های فرهنگی، جشنواره های مذهبی وفستیوال های محلی از جمله متداول ترین جشنواره های سنگاپور است. اگر دوست دارید با فرهنگ مردم سنگاپور و جشنواره های این کشور بیشتر آشنا شوید، حتما این مقاله از مجله گردشگری خبرنگاران را تا سرانجام دنبال نمایید تا اطلاعات جالبی در خصوص جشنواره های سنگاپور در اختیار شما بگذاریم.

مشهورترین جشنواره های سنگاپور

سنگاپور یکی از کوچک ترین کشورهای دنیا می باشد، اغلب ساختمان ها در این کشور آسیایی به سبک مدرن طراحی شده و جاذبه های گردشگری سنگاپور بسیار متنوع است. در گذشته اروپایی های زیادی به سنگاپور مهاجرت نموده اند و به همین علت فرهنگ غربی به این کشور آسیایی نفوذ نموده و شما در زمان سفر به این کشور می توانید قومیت های مختلفی را ببینید که با اعتقادات و فرهنگ های مختلف در کنار هم زندگی می کنند.

این کشور چهار زبان رسمی دارد، سنگاپور نماد صلح و برابری در دنیا است و به همین علت در سنگاپور رویدادها و جشنواره های متعددی برپا می شود که هریک ریشه در فرهنگ و باورهای مردم این کشور دارد، مردم با اعتقادات مختلف در این فستیوال ها شرکت می کنند. بعضی از جشنواره های سنگاپور همانند جشن سال نو چینی و یا جشن دیپاوالی معروفیت دنیای دارند و گردشگران خارجی سعی می کنند برنامه سفر خود را به زمان برگزاری این رویدادهای شاد و مفرح موکول کنند. در ادامه قصد داریم، مشهورترین جشنواره های سنگاپور را به شما معرفی کنیم تا با فرهنگ مردم کشور سرسبز سنگاپور بیشتر آشنا شوید.

1. جشنواره پونگال

جشنواره پونگال یکی از مشهورترین جشنواره های سنگاپور است که به علت نفوذ فرهنگ هندی در این کشور هم برگزار می شود. مردم جنوب هند همه ساله این جشن را برگزار می کنند و با مهاجرت هندی ها به سنگاپور این جشنواره مذهبی بودایی ها در این کشور هم اجرا می شود. هدف از برگزاری این رویداد تشکر از خدای خورشید یا همان سوریا برای برداشت محصول است، مردم در زمان برگزاری این جشنواره هدایای زیادی را به یکدیگر می دهند و هندی های در زمان شرکت در این جشنواره لباس نو می پوشند.

  • زمان برگزاری: هر سال از 14 تا 17 ژانویه
  • بخش های مجذوب کننده جشنواره پونگال: در زمان برگزاری این جشنواره به محله هند کوچک بروید و در مسابقه آشپزی شرکت کنید. تماشای پایکوبی های محلی و مراسم های مذهبی در معبد سری ساگا هم جز بخش های مجذوب کننده این جشنواره است.

2. جشن سال نو چینی

چین پر جمعیت ترین کشور دنیا است و مردم این کشور در هرکجای دنیا که باشند به فرهنگ و آداب و رسوم سنتی خود بسیار پایبند هستند. یکی از مجذوب کننده ترین جشنواره های سنگاپور که هرساله با استقبال بسیار زیاد جهانگرد های خارجی در این کشور برگزار می شود، مراسم جشن سال نو چینی است. این مراسم که در روزهای میانی فصل زمستان برگزار می شود به جشن بهار هم معروفیت دارد.

تعداد چینی های ساکن سنگاپور بسیار زیاد است و به همین علت هر سال در روزهای میانی فصل زمستان، چینی های ساکن سنگاپور جشن سال نو چینی را در این کشور آسیایی برگزار می کنند و تقریبا تمامی مراسم هایی که برای جشن سال نو چینی در کشور چین برپا می شود را چینی های مقیم سنگاپور با همان شور و هیجان برگزار می کنند. اولین روز سال نو چینی در سنگاپور، جشنواره بهار نام دارد و چینی های مقیم سنگاپور خانه خود را در این روز تمیز می کنند تا از شر بدبختی در سال تازه در امان باشند! این جشنواره بزرگ در سنگاپور به مدت 14 روز برگزار می شود، ساکنان محله چینی ها در سنگاپور در مدت برپایی از جشنواره خانه های خود را با رنگ های طلایی و قرمز تزیین می کنند.

  • زمان برگزاری: روز 22 ژانویه
  • بخش های مجذوب کننده جشنواره سال نو چینی: در زمان برگزاری این جشنواره به محله چینی ها بروید و مراسم پایکوبی شیر و اژدها را تماشا کنید.

3. جشنواره فانوس

جشنواره فانوس یا جشنواره فانوس بهاری یکی از محبوب ترین جشنواره های سنگاپور است. این جشنواره زیبا و پرطرفدار هر سال در آخرین روز سال نو چینی، یعنی روز پانزدهم در محله چینی های سنگاپور برگزار می شود. در این روز بچه ها و بزرگترها فانوس های کاغذی دست ساز خود را از خانه بیرون آورده و در آسمان رها می کنند. فانوس های کاغذی به صورت ساده و طرح دار می باشد ولی اغلب فانوس های این مراسم قرمز رنگ هستند. تماشای چشم انداز بالا رفتن فانوس ها در آسمان سنگاپور بسیار مجذوب کننده و باشکوه می باشد و گردشگران خارجی با شور و هیجان خاصی در این مراسم شرکت می کنند.

  • زمان برگزاری: روز 6 فوریه
  • بخش های مجذوب کننده جشنواره فانوس: در زمان برگزاری این جشنواره به محله چینی ها بروید و از هزاران فانوس تزئین شده در این محله تماشا کنید. طعم کیک های مخصوص این جشن را بچشید و لحظات شادی را با همسفران خود بگذرانید.

4. جشنواره وساک

جشنواره وساک (Vesak) یکی از مشهورترین جشنواره های سنگاپور است که پیروان دین بودا در این کشور در معبدهای سنگاپور این مراسم را برگزار می کنند. این جشنواره در واقع مراسم یادبود مرگ بودا است و پیروان بودا معمولا این روز را در حال مراقبه و یا انجام کارهای خیر می گذرانند. در این روز معبدهای کشور سنگاپور بسیار شلوغ است و اغلب گردشگران خارجی برای تماشای آیین جشنواره وساک به این مراکز مذهبی بودایی ها در کشور سنگاپور می روند. جشنواره وساک در مقایسه با دیگر جشنواره های سنگاپور با سروصدای کمتری برگزار می شود.

  • زمان برگزاری: روز 2 ژوئن
  • بخش های مجذوب کننده جشنواره وسک: در زمان برگزاری این جشنواره حتما از معابد معروف بودایی همانند معبد لین شان سوانگ لین، معبد دندان بودا و معبد ساکیا مونی بودا گایا در کشور سنگاپور تماشا کنید.

5. جشنواره دیوالی

جشنواره دیوالی یا دیپاوالی روز بازگشت لرد راما به پادشاهی است و این جشنواره نماد پیروزی خیر بر شر می باشد. این جشنواره هم ریشه در فرهنگ هندی دارد و ساکنان محله هند کوچک در سنگاپور این جشنواره را هر سال برگزار می کنند. در مدت زمان برگزاری این رویداد محله هند کوچک به صورت کامل چراغانی می شود و مراسم آتش بازی هم در شب 12 نوامبر در کشور سنگاپور اجرا می شود. مردم برای شرکت در این جشنواره لباس نو می پوشند و به دید و بازدید می روند. در این ایام در بازارهای محلی سنگاپور که در محله هند کوچک برپا می شود، مغازه ها چراغ های سفالی، گُل و شیرینی می فروشند.

  • زمان برگزاری: روز 12 نوامبر
  • بخش های مجذوب کننده جشنواره دیوالی: در زمان برگزاری این جشنواره حتما به محله هند کوچک بروید و در کوچه و خیابان های این محله پیاده روی نمایید و به معبد سری ویراماکالیاممان هم سر بزنید.

6. جشنواره غذای سنگاپور

غذا یکی از محبوب ترین بخش های سفر به کشور سنگاپور محسوب می شود و گردشگران پس از بازدید از جاذبه های گردشگری سنگاپور در پی فرصتی برای امتحان کردن طعم های تازه در این کشور هستند. به علت مهاجرت های زیاد از کشورهای مختلف دنیا به سنگاپور، غذاهای متنوعی در این کشور طبخ می شود. یکی از معروف ترین جشنواره های سنگاپور بدون شک فستیوال غذا سنگاپور می باشد که هر سال در ماه اوت و یا سپتامبر در این کشور آسیایی با حضور معروف ترین سرآشپزهای بین المللی سنگاپور برپا می شود. جشنواره غذای سنگاپور معمولا به مدت یک ماه برگزار می شود و شما با حضور در این رویداد فرصت چشیدن طعم غذاهایی سنتی سنگاپور را خواهید داست. در مدت برگزاری این رویداد مسابقه های متنوعی هم برگزار می شود و آشپزهای جوان در این جشنواره با هم رقابت می کنند.

  • زمان برگزاری: ماه اوت یا سپتامبر
  • بخش های مجذوب کننده جشنواره غذای سنگاپور: در زمان برگزاری این جشنواره در غرفه های مختلف می توانید طعم غذاهای سنتی سنگاپور را با دستور پخت برترین سرآشپزهای دنیا نوش جان کنید.

7. جشنواره تایپوسام

جشنواره تایپوسام یکی از جشنواره های ترسناک تایلندی است که در کشور سنگاپور هم برگزار می شود. این مراسم سنتی مذهبی اصلا مناسب افراد ترسو نیست، زیرا شرکت کنندگان در این رویداد مذهبی با سیخ و میله های تیز زبان، گونه و بدن خود را به عنوان شیوه ای برای ریاضت سوراخ می کنند که این کار واقعا رعشه آور است. جشنواره تایپوسام یکی از معروف ترین جشنواره های سنگاپور می باشد که در اوایل فوریه در شب قرص کامل ماه برگزار می شود، این فستیوال نوعی مراسم شکرگزاری است.

  • زمان برگزاری: روز 5 فوریه
  • بخش های مجذوب کننده جشنواره تایپوسام: در زمان برگزاری این جشنواره حتما به محله هند کوچک بروید و از معبدهای این محله تماشا کنید.

8. جشنواره قایق اژدها

جشنواره قایق اژدها یکی از قدیمی ترین جشنواره های سنگاپور است که از سال 1978 در این کشور برپا می شود، از سال 2017 این رویداد مجذوب کننده به صورت مسابقات بین المللی در حال برگزاری است و ورزشکاران بسیاری از کشورهای مختلف دنیا در این مسابقه مهیج شرکت می کنند. این جشنواره در اصل یک فستیوال سنتی چینی است که با قایق های مخصوصی که شبیه به اژدها است در قالب مسابقه قایقرانی برپا می شود. در این جشنواره در همه قایق های دراز و باریکی که شبیه اژدها هستند یک نفر طبل می زند و پارو زن ها با ریتم طبل قایق را به حرکت در می آورند.

  • زمان برگزاری: روز 22 ژوئن
  • بخش های مجذوب کننده جشنواره قایق اژدها: در زمان برگزاری این جشنواره مهیج می توانید از کنار ساحل سنگاپور، حرکت قایق ها را تماشا کنید و یا در کنسرت های موسیقی که در حاشیه این رویداد برپا می شود با همسفران خود شرکت کنید.

9. روز ملی سنگاپور

روز ملی سنگاپور در واقع یکی از جشن های ملی این کشور است که هر سال مردم این کشور با شور و هیجان زیادی خود را برای حضور در این جشنواره آماده می کنند. این روز مهم در تقویم سنگاپور هر سال با برگزاری رژه جشن گرفته می شود و در پی آن مردم می توانند پایکوبی های سنتی و کارناوال های شادی را تماشا کنند. این روز مهم در کشور سنگاپور هر سال تعطیل است و کنسرت های موسیقی شاد بسیاری در این روز برگزار می شود تا مردم سنگاپور در کنار هم این روز مهم را جشن بگیرند. در سراسر کشور سنگاپور به مناسبت این روز، پرچم های قرمز و سفید سنگاپور نصب می شود. روز ملی سنگاپور جز مهمترین جشنواره های سنگاپور است که همه مردم این کشور با افتخار در این جشنواره حاضر می شوند..

  • زمان برگزاری: روز 9 اوت
  • بخش های مجذوب کننده روز ملی سنگاپور: در زمان برگزاری مراسم آتش بازی حتما به خلیج مارینا بروید و این لحظات زیبا را تماشا کنید.

10. جشنواره هاری رایا حاجی

هاری رایا حاجی در واقع یک مراسم مذهبی است که مسلمانان سنگاپور به یاد فداکاری حضرت ابراهیم، این مراسم را برگزار می کنند. در این مراسم که معمولا در مساجد سنگاپور برپا می شود، افرادی که نذر نموده اند حیوانات معصومی همانند بز، گوسفند و یا گاو را قربانی و به مسجد می آورند و پس از ذبح حیوان یک سوم از گوشت آن را بین نیازمندان تقسیم نموده و الباقی را به صاحب حیوان می دهند. جشنواره هاری رایا حاجی یکی جز مراسم های مسلمانان در سنگاپور است و یکی از جشنواره های سنگاپور می باشد که جمعیت زیادی در آن شرکت می کنند.

  • زمان برگزاری: روز 29 ژوئن
  • بخش های مجذوب کننده جشنواره هاری رایا حاجی: در زمان برگزاری این مراسم به مساجد معروف سنگاپور همانند سلطان و یا مسجد فاطمه بروید و غذاهای لذیذ مخصوص این مراسم را در کنار مردم مسلمان سنگاپور نوش جان نمایید.

11. جشنواره هنر سنگاپور

هفته هنر سنگاپور یک رویداد 12 روزه است که هر سال در ماه ژانویه در این کشور برگزار می شود. این جشنواره جز قدیمی ترین جشنواره های سنگاپور است که هر سال با حضور هنرمندان محلی و بین المللی و علاقه مندان به رشته هنرهای تجسمی برپا می شود. این جشنواره هنری در چند منطقه مختلف از کشور سنگاپور برگزار می شود، این رویداد شامل بخش نمایشگاهی، گارگاه های آموزشی، بخش فروش آثار هنری و مراسم افتتاحیه و اختتامیه است. اگر در ماه ژانویه به کشور سنگاپور سفر کردید، حتما از غرفه های این جشنواره تماشا کنید.

  • زمان برگزاری: روزهای 3 الی 15 ژانویه

12. جشنواره شب سنگاپور

در مدت زمان برگزاری جشنواره شب سنگاپور، اغلب ساختمان های بزرگ و بناهای تاریخی معروف این کشور با چراغ های رنگارنگ تزئین می شود و مرکز این کشور در مدت زمان برگزاری جشنواره شب سنگاپور بسیار زیبا و چشم نواز است. این جشنواره معمولا در دو آخر هفته ماه اوت برگزار می شود، گردشگران می توانند در مدت برگزاری این رویداد از آثار هنرمندان بین المللی در حاشیه این جشنواره تماشا کنند. موضوع جشنواره شب سنگاپور هر سال فرق دارد و براساس موضوع جشنواره قسمت های مختلف شهر تزئین می شود. اگر در ماه اوت راهی کشور سنگاپور شدید، فرصت حضور در این رویداد و پیاده روی در خیابان های کشور سنگاپور را به هیچ وجه از دست ندهید.

  • زمان برگزاری: دو آخر هفته ماه اوت

جمع بندی این جشنواره های سنگاپور را از دست ندهید!

مشهورترین جشنواره های دنیا براساس آداب و رسوم مردم کشورهای مختلف شگل گرفته است و بعضی از رویدادها هر سال در نقاط مختلف دنیا با حضور پرشور مردم برگزار می شود. بعضی از مشهورترین جشنواره های سنگاپور همزمان با مناسبت های مذهبی و ملی این کشور برپا می شود و بعضی دیگر از این جشنواره ها صرفا جهت دورهمی مردم این کشور با هم برگزار می شود. بعضی از فستیوال های کشور سنگاپور که در این مقاله هم به آنها اشاره کردیم، معروفیت دنیای دارند و سالانه با حضور پرشمار گردشگران خارجی اجرا می شوند.

در این مقاله ما فقط به چند مورد از جشنواره های سنگاپور اشاره کردیم ولی باید به شما بگوییم که تعداد فستیوال هایی که سالانه در این کشور آسیایی برگزار می شود خیلی بیشتر از این موارد است. برای سفر به سنگاپور می توانید از سایت خبرنگاران بلیط هواپیما و یا تور سرگرمیی مورد نظر خود را با برترین قیمت و در اسرع وقت تهیه نمایید. خبرنگاران تورهای متنوعی را به مقصد کشور سنگاپور در همه روزهای سال برگزار می نماید که شما برای آگاهی از جزئیات این تورها می توانید به بخش فروش تور سایت خبرنگاران مراجعه نمایید و یا با پشتیبان های حرفه ای و شکیبا مجموعه خبرنگاران تماس بگیرید و از آنها هدایت بخواهید.

1. معروفترین جشنواره های سنگاپور کدام است؟

جشنواره پونگال، جشنواره سال نو چینی، جشنواره غذای سنگاپور و جشنواره وساک، جشنواره قایق اژدها و جشنواره دیوالی از جمله معروفترین جشنواره های سنگاپور می باشد.

2. مشهورترین جشنواره سنگاپور کدام است؟

جشنواره هاری رایا حاجی (Hari Raya Puasa) مشهورترین جشنواره سنگاپور است که مردم مسلمان در این کشور این جشنواره را برگزار می کنند.

3. مناسبت های مهم در سنگاپور چیست؟

چینی های مقیم سنگاپور که جمعیت زیادی هم دارند، هرسال در ماه فوریه سال نو چینی را در این کشور جشن می گیرند. بوداییان سنگاپور هم در ماه مه جشنواره وساک را برگزار می کنند و جشنواره دیپاوالی در ماه اکتبر هم مهم ترین تاریخ در تقویم هندو است.

4. مراسم روز ملی سنگاپور چه زمانی برگزار می شود؟

مراسم روز ملی سنگاپور که در واقع یک جشن ملی در این کشور است هر سال در روز 9 اوت با حضور پرشمار مردم این کشور برگزار می شود.

5. آیا خرید بلیط هواپیما به مقصد سنگاپور از سایت خبرنگاران امکان پذیر است؟

بله، شما می توانید بلیط پرواز و یا تور سرگرمیی خود به مقصد کشور سنگاپور را به صورت 24 ساعته و کاملا آنلاین از سایت خبرنگاران بخرید و با خیالی آسوده در برای سرگرمی و گردش راهی این کشور در شرق آسیا شوید.

منبع: الی گشت
انتشار: 20 فروردین 1402 بروزرسانی: 20 فروردین 1402 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 2216

به "این جشنواره های سنگاپور را از دست ندهید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این جشنواره های سنگاپور را از دست ندهید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید