راهنمای سفر به ابوظبی؛ امارات

به گزارش مرجع مقالات، ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی، تعدادی از برترین جاذبه ها و بهترین های دنیا را در اختیار دارد. شهری پر شور و هیجان و جذاب که هرگز از تلاش و جنب و جوش دست نمی کشد.

راهنمای سفر به ابوظبی؛ امارات

اگر علاقمند به سفر با بهترین هزینه تورهای کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

اگر می خواهید با فرهنگ اهالی مناطق اطراف خلیج فارس آشنا شوید، سفر به ابوظبی یکی از بهترین فرصت های ممکن است. تاریخ و سبک زندگی امارات را می توانید در موزه های این شهر، نمایشگاه ها، تورها و غذاهای محلی آن ببینید. برای لذت بردن از زیبایی های ابوظبی، لازم نیست اندازه شیوخ عرب پولدار باشید. با گشت و گذار در اسکله ها، سواحل عمومی، بازارچه های سنتی و کافه های قدیمی می توانید از تک تک لحظات سفرتان لذت ببرید.

راهنمای سفر به ابوظبی شامل نکات مهمی است که برای سفر به این شهر نیاز دارید. از هزینه های سفر گرفته تا آشنایی با بهترین جاذبه های گردشگری و غذاهای محلی ابوظبی.

اطلاعات ضروری | آب و هوا | بهترین زمان برای سفر | هزینه های سفر | صرفه جویی در هزینه ها | جاذبه ها | رژیم غذایی

اطلاعات ضروری

اختلاف ساعت با تهران

دبی در منطقه زمانی UTC/GMT +4 قرار گرفته است و نیم ساعت از تهران عقب تر است.

زبان رسمی

عربی

واحد پول

درهم امارات = 8890 ریال

نوع برق شهری

برق شهری در دبی 220 ولت و 50 هرتز است. دوشاخه ها و پریزها از نوع C، D و G است که در ادامه تصویر آن را مشاهده می کنید:

کد کشو

+971

شماره های اضطراری

پلیس (موارد اضطراری) 999

پلیس (موارد غیراضطراری) 901

آمبولانس 998

آتش نشانی 997

گارد ساحلی 996

جهت رانندگی

راست

فرودگاه های بین المللی

فرودگاه بین المللی ابوظبی

شرایط آب و هوا

ابوظبی آب و هوای خشک بیابانی دارد. در تمام طول سال، آسمان صاف و آفتابی است. ماه های ژوئن تا سپتامبر گرم ترین ماه های سال است و رطوبت به بیشترین مقدار خود می رسد. میانگین بیشترین دمای هوا در ابوظبی 38 درجه سانتیگراد است.

بهترین زمان برای سفر

بهترین زمان برای سفر به ابوظبی از آوریل تا مه و از سپتامبر تا اکتبر است. فصل های بهار و پاییز، آب و هوای ملایم تری دارد، جمعیت گردشگران کمتر است و نرخ هتل ها کمتر می گردد. برای اینکه بهترین آب و هوا یعنی نه خیلی سرد و نه خیلی گرم را تجربه کنید، بهتر است که در فصل زمستان یعنی از دسامبر تا مارس سفر کنید. البته توجه داشته باشید که این مدت، فصل شلوغ گردشگری در ابوظبی است. هر جا که پا بگذارید پر از گردشگر است و هزینه ها بسیار بالا است. اگر می خواهید ارزان ترین سفر به ابوظبی را تجربه کنید باید در فصل تابستان سفر کنید و البته در نظر داشته باشید که هوا بسیار گرم و گاهی غیرقابل تحمل است.

هزینه های سفر

هزینه های روزانه در سفر به ابوظبی

سفر ارزان: کمتر از 600 درهم

هزینه ی اقامت در هتل ارزان از 250 تا 450 درهم

غذاهای خیابانی ارزان مثل شاورما، کاری سبزیجات و مزه

استفاده از سواحل عمومی و بازدید از جاذبه های رایگان

سفر میان رده: از 600 تا 1400 درهم

هزینه اقامت در اتاق دو تخته در هتل میان رده از 500 تا 750 درهم

غذای کامل در رستوران میان رده همراه با نوشیدنی 150 تا 450 درهم

سفر لوکس: بیش از 1400 درهم

هزینه اقامت در هتل پنج ستاره از هزار درهم

غذای عالی در رستوران شیک همراه با نوشیدنی 500 درهم

صرفه جویی در هزینه ها

ابوظبی روز به روز در حال پیشرفت است و به یک مقصد گدشگری لوکس تبدیل شده است. بنابراین تعجبی ندارد که در این شهر کوچک، هتل ها و جاذبه های بسیار لوکسی خواهید دید که شاید هزینه ورودی بسکمک از آنها برای شما مقدور نباشد. با این وجود نباید از سفر به ابوظبی ناامید شوید. با به کار بستن چند نکته می توانید هزینه های سفرتان را کمی کاهش دهید.

بازدید از مسجد بزرگ شیخ زاید

مسجد بزرگ شیخ زاید، مهم ترین و مشهورترین جاذبه شهر است و بازدید از آن را به هیچ عنوان نباید از دست بدهید. بزرگترین فرش دستبافت دنیا، سومین لوستر بزرگ دنیا در این مسجد قرار گرفته است و بزرگترین بنای مرمرین دنیا است که گنجایش 40 هزار نمازگزار را دارد. فضای داخلی سفیدرنگ و باشکوه مسجد در پس زمینه ای آبی از آسمان ابوظبی، جاذبه ای است که نباید از دست بدهید. به خصوص زمانی که انعکاس 80 گنبد مرمرین و هزاران ستون مجلل در استخرهای شیشه ای آن خودنمایی می کند. این مسجد یکی از معدود مساجد امارات است که غیرمسلمان ها هم می توانند وارد آن شوند. نکته ای که از همه مهم تر است این است که بدون پرداخت هیچ مبلغی و رایگان می توانید از آن بازدید کنید.

بلیط پارک ها و شهربازی ها را از قبل رزرو کنید

سریع ترین ترن هوایی دنیا در ابوظبی قرار گرفته است. اگر می خواهید از دنیای آبی یاس و دنیای فراری ابوظبی بازدید کنید و نگران هزینه های بالای آن هستید، زودتر بلیط خود را رزو کنید تا هزینه ورودی آن کمتر گردد. با رزرو کردن زودتر بلیط، تا 15 درصد می توانید تخفیف بگیرید. اگر می خواهید هر دو پارک را ببینید کارت 2 Park Pass بگیرید که شامل هزینه ورودی هر دو پارک است ولی از اینکه بلیط ها را جداگانه تهیه کنید، ارزان تر تمام می گردد.

بازدید از ساحل عمومی کورنیش

این ساحل دیدنی و مشهور 8 کیلومتر طول دارد و دارای یک گردشگاه پیاده رو و جهت دوچرخه سواری است. بازدید از این ساحل و استفاده از این دو جهت گردشی، هزینه ای ندارد و رایگان است. بخشی از این ساحل مخصوص خانواده ها است و امکانات بیشتری مثل محدوده اختصاصی بازی بچه ها دارد. با پرداخت مبلغ بسیار کمی می توانید از این قسمت ساحل استفاده کنید.

مثل اهالی شهر غذا بخورید

ابوظبی به خاطر هتل های پنج ستاره و رستوران های لوکسش شهرت دارد که سرآشپزان آنها در سراسر دنیا محبوبیت دارند. ولی اگر می خواهید سفری کم هزینه داشته باشید، باید مثل اهالی شهر غذا بخورید. بسکمک از غذاخوری های خیابانی لبنانی در گوشه و کنار ابوظبی پیدا می شوند و هر جا که نگاه کنید، غرفه فروش غذای خیابانی ارزان وجود دارد.

آشنایی با تاریخ ابوظبی در قصر الحصن

در این مجموعه که قدیمی ترین ساختمان ابوظبی است، نمایشگاه های رایگانی برای آشنایی با شهر و تاریخچه آن برگزار شده است. این نمایشگاه ها هرروز باز است و بازدید از آنها خالی از لطف نیست.

جاذبه های گردشگری

ابوظبی، پایتخت امارت متحده عربی، به شهری صنعتی تبدیل شده که بهترین زیرساخت های گردشگری را در اختیار دارد و موقعیت قرار دریافت آن در کنار دریا، از آن یک مقصد گردشگری کامل ساخته است. این منطقه اولین بار در سال 1760 و توسط قبیله بنی یاس برای سکونت انتخاب شد. این منطقه مسکونی به عنوان یک دهکده ماهیگیری کوچک باقی ماند تا زمانی که نفت در این منطقه کشف شد. درآمد حاصل از فروش نفت، ابوظبی را به شهر مدرن امروزی تبدیل کرد، یکی از پررونق ترین شهرهای توریستی و تجاری منطقه.

مهم ترین جاذبه ابوظبی، مسجد بزرگ شیخ زاید است که همه بازدیدکنندگان را شگفت زده می کند. این شهر مبدأی ایده آل برای شرکت در تورهای بیابان گردی است. در ادامه با مهم ترین جاذبه های ابوظبی آشنا می شویم.

مسجد بزرگ شیخ زاید

این مسجد بزرگ و باشکوه و زیبا که در پوششی چشم نواز از مرمر ساخته شده، با اختلاف مهم ترین و محبوب ترین جاذبه گردشگری شهر و یکی از نمادهای ابوظبی است. طراحی مسجد ترکیبی از طرح های معماری عثمانی، مملوک و فاطمیون است و المان های مختلف معماری اسلامی الهام گرفته تا محیطی هماهنگ و در عین حال مدرن داشته باشد. هنرمندانی که در ساخت این بنا مشارکت داشته اند از هنرهای مختلف معماری مثلا شیشه سازی، کاشی کاری و حکاکی استفاده کرده اند تا هم فضای داخلی و هم نمای بیرونی مسجد را به بهترین شکل ممکن، زینت دهند. این مسجد بعد از بیست سال ساخت و ساز در سال 2007 افتتاح شد. گنجایش مسجد، 40 هزار نمازگزار است و این مسجد بزرگترین مسجد در امارات متحده عربی است. افراد غیرمسلمان می توانند از تمام بخش های مسجد از جمله کتابخانه بزرگ آن دیدن کنند و تورهای همراه با راهنما برای بازدید از این مجموعه وجود دارد.

تورهای قایق سواری در جنگل ساحلی مانگرو

برای اینکه جنبه دیگری از زندگی در ابوظبی را ببینید و از آسمان خراش های فولادی و شیشه ای فاصله بگیرید، به جنگل های ساحلی مانگرو در سواحل اطراف شهر بروید و در تورهای قایق سواری شرکت کنید. برای هر سن و سال و هر میزان تجربه و آمادگی بدنی، تورهای قایق سواری مختلفی برگزار می گردد که مدت زمان آنها از یک ساعت و نیم تا سه ساعت، متغیر است. تورهای طبیعت گردی این منطقه، شما را با اهمیت این جنگل ها آشنا می کند و شما را به گشت و گذار در جنگل های باقیمانده شهر می برد. برای اینکه تجربه ای واقعا خاص داشته باشید، برای شرکت در تورهای شبانه ثبت نام کنید و این جنگل ها را در تاریکی بعد از غروب خورشید ببینید.

دنیای فراری

این پارک موضوعی زنجیره ای، شور و هیجان مسابقات فرمول یک را به قلب ابوظبی آورده است و یکی از بهترین جاذبه های گردشگری شهر برای علاقه مندان به هیجان و ماجراجویی است. این پارک برای خانواده ها مقصدی ایده آل است. بچه ها می توانند در بخش مخصوص خودشان رانندگی یاد بگیرند و مهارت های خود را بسنجند. علاقه مندان به هیجان می توانند ترن هوایی Flying Aces را امتحان کنند که با سرعت 120 کیلومتر بر ساعت از حلقه های 52 متری که بلندترین در دنیا است، عبور کنند. مجموعه ای از ماشین های فراری در پارک وجود دارد و مدل هایی که قدمت آنها به سال 1947 برمی گردد. تور کارخانه فراری و بازی اطلاعات فراری، برای کسانی که علاقه مندان به ماشین هستند، بسیار جذاب است.

تورهای قایق سواری

برای اینکه چشم اندازهای زیبایی از آسمان خراش های چشمک زن ابوظبی را ببینید باید از آن فاصله بگیرید. منظره بناهای مدرن و بلند از روی آب، منظره ای فوق العاده دیدنی است که نباید آن را از دست بدهید. برگزارکنندگان تور، تورهای مختلفی برای بودجه های مختلف در نظر گرفته اند که خدمات متفاوتی عرضه می کنند. از قایق سواری در نزدیکی ساحل گرفته تا غواصی و کروزّای تفریحی در غروب آفتاب. این تورها برای تماشای زرق و برق شهر از فاصله ای دور، فرصتی ایده آل است.

سکوی بازدید در هتل برج های اتحاد

این سکوی بازدید، پاسخی به سکوی بازدید برج خلیفه است. از اینجا می توانید چشم اندازهای فوق العاده ای از افق شهری ابوظبی را در طبقه هفتاد و چهارم برج ببینید. برای کسانی که مهمان هتل نیستند، هزینه ورودی وجود دارد ولی اگر در رستوران این سکو، غذا، اسنک یا نوشیدنی بخورید، این هزینه به شما برمی گردد. خوردن یک نوشیدنی لذیذ در این ارتفاع و تماشای دیدنی ترین چشم اندازهای ممکن از ابوظبی، تجربه ای است که هرگز آن را فراموش نمی کنید.

قصر الحصن

قلعه الحصن که با نام قلعه قدیمی یا قلعه سفید هم شناخته می گردد، قدیمی ترین بنای ابوظبی و یکی از مهم ترین جاذبه های تاریخی شهر است. این قصر در سال 1793 به عنوان اقامتگاه خانواده حاکم و مقر حکومت ساخته شده است. فضای داخلی قصر الحصن، مرمت شده و بازسازی شده و امروزه به عنوان یک موزه مورد استفاده قرار می گیرد که نشانه ای از تاریخ و فرهنگ ابوظبی است. نمایشگاه عکس و آثار صوتی از تاریخ این شهر در موزه وجود دارد. محوطه موزه، کاشی کاری های زیبایی دارد.

بیمارستان شاهین ها

این بیمارستان یک بیمارستان دامپزشکی مخصوص شاهین ها است که در آن شاهین های آسیب دیده درمان می شوند. البته برای کسانی که علاقه مند باشند، تورهای بازدید از امکانات و تجهیزات و بخش های مختلف این بیمارستان وجود دارد. این تورها شرایطی را برای بازدیدکنندگان فراهم می کنند که به این پرندگان، نزدیک تر شوند و آنها را ببینند. در ضمنً یک موزه هم در این مجموعه وجود دارد که به تاریخچه پروش و نگهداری شاهین در ابوظبی می پردازد. اگر دوست داشته باشید می توانید یکی از این پرندگان زیبا را در دست بگیرید و به آنها غذا بدهید.

دنیای آبی یاس

اگر گرمای هوا در سفر به ابوظبی شما را آزرده کرد، برای خلاصی از آن می توانید ساعاتی را در پارک آبی بگذرانید و از خنکای آب لذت ببرید. دنیای آبی یاس، یک پارک بسیار بزرگ است که سرسره های آبی و تفریحات آب جذاب دیگری دارد که برای سنین مختلف در نظر گرفته شده اند. اگر شور و هیجان زیاد را دوست ندارید می توانید فقط از استخرهای شنا لذت ببرید و در کافه ها و رستوران های این مجموعه، چیزی بخورید و از فروشگاه ها خرید کنید. بخشی از این پارک به خانواده هایی که فرزندان کوچک دارند اختصاص یافته است و دارای بازی های سرگرم کننده برای سنین پایین است.

جزیره یاس

جزیره یاس یک جزیره مصنوعی در نزدیکی ابوظبی است و یکی از مقصدهای گردشگری بسیار لوکس این شهر است. سواحل شنی زیبا فرصتی عالی برای آفتاب دریافت در ساحل آرام را برای گردشگران فراهم می کنند. گردشگاه های ساحلی و جهت مسابقات فرمول یک ابوظبی در این جزیره قرار گرفته است. این جزیره به وسیله خودرو، قایق، هواپیمای آب نشین قابل دسترس است.

باغ وحش امارات

اگر همراه با بچه ها سفر می کنید، این باغ وحش دیدنی یکی از بهترین جاذبه های گردشگری شهر است. این باغ وحش با ماشین فاصله بسیار کمی در حدود 30 دقیقه تا ابوظبی دارد و میزبان انواع حیوانات حیات وحش از جمله ببر سفید، زرافه، فیل، خرس سیبری و گورخر است. بخش خاصی از باغ وحش به گونه های مختلف میمون اختصاص یافته است و پارک فلامینگو با مجموعه ای مخصوص شیرهای دریایی هم در باغ وحش دیده می گردد. در بخش مخصوص حیوانات اهلی، بچه ها می توانند به این جانداران بی آزار نزدیک شوند و آنها را بهتر بشناسند.

منطقه فرهنگی سعدیات

جزیره سعدیات، در سال های آینده به قلب فرهنگی ابوظبی تبدیل خواهد شد. لوور ابوظبی که در سال 2017 افتتاح شده، گوگنهایم ابوظبی و موزه ملی زاید که در مراحل ساخت و ساز به سر می برند از دیگر دیدنی های این منطقه هستند. در واقع قرار است که این جزیره، قطب فرهنگی و هنری ابوظبی باشد. در این جزیره می توانید از نمایشگاه های هنری، رستوران های عالی، گالری ها و سایر جاذبه های هنری و فرهنگی لذت ببرید.

دهکده میراث فرهنگی

این دهکده میراث فرهنگی یک نمونه ساخته شده با الهام از زندگی بادیه نشینی است که گردشگران را با سبک زندگی اهالی این منطقه تا قبل از کشف نفت آشنا می کند. این دهکده در یک منطقه ساحلی واقع شده و برای گشت و گذار بعد از بازدید بسیار مناسب است. نمایشگاه های مختلفی از موضوعات روزمره زندگی بادیه نشینی در این مجموعه برپا شده است. در کارگاه های مختلف می توانید با صنایع دستی منطقه از جمله انواع بافت های سنتی و فلزکاری سنتی آشنا شوید. غواصی مروارید و کشاورزی محلی از دیگر مواردی است که در این موزه به آن پرداخته شده است؛ در واقع این دو مورد، پیش از استخراج نفت، مهم ترین منابع درآمد اهالی این منطقه بوده است.

واحه لیوا (Liwa)

در جنوب شیخ نشین ابوظبی، واحه زیبای لیوا قرار گرفته است جایی که مقصدی فوق العاده برای فرار از شلوغی شهر است. این منطقه مسکونی به خاطر زراعت خرما از قدیم مشهور است و در دامنه یکی از بزرگترین تپه های شنی دنیا قرار گرفته است. اگر تفریحات مرتبط با بیبان های شنی مثل شترسواری و شن سواری را دوست دارید، حتما برای سفر به این واحه برنامه ریزی کنید. این واحه در 150 کیلومتری جنوب غربی ابوظبی قرار گرفته است.

مرکز صنایع دستی زنان

این مرکز مکانی عالی برای آشنایی با مهارت های زنان بومی در تولید و تهیه انواع صنایع دستی است از جمله انواع بافت، گلدوزی، حصیربافی و سایر هنرهای دستی بومی. این مجموعه توسط انجمن زنان ابوظبی مدیریت می گردد و از زنان محلی و هنرهای دستی آنها حمایت می کند. در ضمنً در تلاش است تا این هنرهای سنتی را حفظ کند و با آموزش و گسترش آنها، سنت ها را زنده نگه دارد. اگر می خواهید سوغاتی های خاص و بومی خریداری کنید، و با این کار از اقتصاد محلی و زنان بومی حمایت کنید، حتما این مرکز را برای خرید سوغات انتخاب کنید. انواع شال، کفش، کیف، فرش و منسوجات، سینی، سبد و سایر محصولات برای فروش در این مجموعه عرضه شده است.

رژیم غذایی

آشپزی در امارات، ترکیبی از آشپزی آسیایی و خاورمیانه ای است. در واقع رژیم غذایی جدید در امارات، از فرهنگ های گوناگون تاثیر پذیرفته چرا که از سراسر دنیا، مهاجران زیادی در این کشور زندگی می کنند. شاورما، حموص، تبوله و انواع کباب از نام های آشنایی است که کم و بیش به رژیم غذایی همه مردم دنیا اضافه شده است. حتی در قلب مدرن ترین و پیشرفته ترین شهرهای دنیا می توانید به راحتی فلافل پیدا کنید.

به دلیل هوای نامساعدی که در امارات وجود دارد، رژیم غذایی سنتی این کشور شامل مقدار زیادی گوشت، غلات و لبنیات است. سبزیجات در بعضی از مناطق رشد می کنند و در رژیم غذایی مورد استفاده قرار می گیرند.

از گوشت مرغ و پرندگان کوچک هم در رژیم غذایی این کشور استفاده می گردد. شتر به دلیل شیر فراوان و توانایی حمل بار، یکی از گران ترین دارایی های مردم در زمان های قدیم بوده است. در نتیجه از گوشت شتر برای تهیه غذا در مناسبت های خاص استفاده می کردند.

غذاهای اماراتی معمولا در قالب خوراک تهیه می شوند و همه مواد در یک ظرف روی آتش پخته می شوند. زعفران، دارچین و زردچوبه از مهم ترین ادویه های به کار رفته در غذاهای اماراتی است. برنج زمانی وارد رژیم غذایی این کشور شد که مهاجران و تاجران، با خودشان این ماده غذایی را به امارت بردند.

صبحانه در امارات غالبا شامل انواع نان، پنیر، شیره خرما و تخم مرغ است. دسرهای عربی فراوانی در امارات رایج است که از میان آنها می توان به خبیصه اشاره کرد.

در کنار غذاها معمولا چای سرخ نعنایی سرو می گردد که به هضم غذا کمک می کند. قهوه و خرما از مهم ترین مواد غذایی است که با آنها از مهمانان خود پذیرایی می کنند. قهوه و چای، مهم ترین نوشیدنی ها در رژیم غذایی امارات هستند.

در ادامه با چند غذای اماراتی آشنا می شویم که می توانید در سفر به ابوظبی آنها را در رستوران ها و غذاخوری های خیابانی امتحان کنید.

بیشتر غذاهای عربی، عطر و طعمی قوی و منحصربه فرد دارند. درست مثل غذاهای هندی، از ادویه جات فراوان برای طعم دادن به آنها استفاده می گردد. غذاهای سنتی معمولا دارای برنج، ماهی و گوشت قرمز هستند. برای تهیه گوشت غالبا از گوشت گوسفند و بز استفاده می گردد. برای مراسم و مهمانی های خاص مثل اعیاد و جشن عروس، گوشت شتر طبخ می کنند. البته در رستوران ها در تمام طول سال، غذاهایی تهیه شده از گوشت شتر پیدا می گردد.

شتر شکم پر

یکی از خاص ترین غذاهای اماراتی که طرفداران بسیار زیادی دارد، شتر شکم پر کامل است. نام این غذا در کتاب رکوردهای گینس هم به عنوان بزرگترین غذای دنیا ثبت شده است. معمولا خانواده های مرفه و ثروتمند این غذا را برای مراسم عروسی آماده می کنند. مهم ترین مواد تشکیل دهنده این غذا عبارت است از یک شتر کامل، یک بره، بیست مرغ، تخم مرغ، ماهی و برنج. برای تهیه غذا، شکم شتر را کاملا با این مواد پر می کنند. این یکی از شگفت انگیزترین غذاها در سراسر کره زمین است.

هریس

این غذا یکی از مشهورترین غذاهای عربی است که طعمی فوق العاده دارد. این غذا شبیه حلیم است و با گندم و گشت تهیه می گردد در واقع غذایی بسیار ساده و در عین حال کامل است که مواد غذایی تشکیل دهنده بسیار محدود و زمان پخت آن بسیار طولانی است. این غذا را معمولا در ماه رمضان، در جشن های عروسی و در اعیاد سرو می کنند. برای تهیه آن، گوشت را با گندم و کمی نمک می پزند و برای ساعت ها آنها را ترکیب می کنند تا منسجم و یکپارچه گردد. این غذا را می توانید با همین طعم شور و ساده مصرف کنید یا برای افزودن عطر و طعم بیشتر، انواع ادویه به آن اضافه کنید. هریس را معمولا با روغن آب کرده سرو می کنند.

شاورما

شاورما یکی از رایج ترین غذاها در امارات است. البته این غذا در بسکمک از کشورهای آسیایی رواج دارد و محب.ب است. این غذا را با گوشت گوسفند یا مرغ تهیه می کنند. رستوران های مختلف آن را با شیوه های متفاوتی می پزند. معمولا برای سرو این غذا موادی چون سس سیر، ترشی، چیپس و گوجه را لای نان می پیچند. این غذا بیشتر شبیه کباب است ولی طعم و شیوه آماده سازی آن در مناطق مختلف، متفاوت است. با وجود همه این تغییرات، ذره ای از محبوبیت این غذا در امارات کم نشده است. در امارات معمولا همراه با شوارما یک نوشیدنی میوه متشکل از توت فرنگی و موز سرو می کنند.

مکبوس

این غذا یکی دیگر از غذاهای سنتی مشهور امارات است. مهم ترین مواد تشکیل دهنده آن عبارت است از برنج، گوشت، پیاز و لیموی خشک شده. از انواع ادویه و نمک برای طعم دادن به غذا استفاده می گردد. این غذا به غیر از امارات در بسکمک از کشورهای حاشیه خلیج فارس رواج دارد.

حمص

این غذا در حقیقت نوعی دیپ مشهور است که با نخود، روغن زیتون، آب لیمو، ارده و سیر و نمک تهیه می گردد. این غذا همراه با غذاهای دیگر مثل شاورما و با نان پیتا سرو می گردد. عطر و طعم خاص این غذا باعث شده که یک پیش غذای فوق العاده باشد.

منبع: کجارو
انتشار: 28 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 650

به "راهنمای سفر به ابوظبی؛ امارات" امتیاز دهید

1 کاربر به "راهنمای سفر به ابوظبی؛ امارات" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به ابوظبی؛ امارات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید