پوکت، قطعه ای از بهشت

به گزارش مرجع مقالات، به دل گفتم از مصر قند آورند / بر دوستان ارمغانی برند

پوکت، قطعه ای از بهشت

برای سفر با تور پوکت همراه ما باشید.

مرا گر تهی بود از آن قند دست / سخنهای شیرین تر از قند هست

با خودم فکر می کنم زیاد دست به نوشتن خوبی ندارم ولی چرا دارم این کار رو می کنم ؟؟

نوشتن اونهم نه به طرز ساده بلکه بصورت سفرنامه نویسی برای من ناشی کار سختیه .

ولی یک چیز وجود دارد حتی شاید توی ساده نویسی و ناشی نویسی هم مطلب مفیدی برای یک نفر پیدا بشه ! فکر نوشتن از اونجا برای من شروع شدکه من و همسرم برای سال آینده (ان شاء الله 95) برنامه سفر به کشوری رو داشتیم که وقتی من از الان شروع به آنالیز در موردش کردم متاسفانه خیلی موارد کمی راجع بهش پیدا کردم . ضمناً یکی از دوستان هم همین مطلب را راجع به تایلند مطرح نموده بود .

کلاً آدمی هستم که قبل از سفر خیلی تحقیق می کنم چند دسته و عنوان برای خودم ایجاد می کنم و راجع به اونها مطلب جمع می کنم مثل :

- موقعیت جغرافیایی کشور مقصد اعم از همسایگان، نزدیکی به دریا ، شرایط آب و هوایی در فصول مختلف

- فرهنگ ، آداب و سنن ، تقویم تعطیلات ، جشن ها ، سوگواریها و مراسم ویژه

- مذهب و همین طور باورها و تعصبات مذهبی

- اماکن و جاهای دیدنی و تاریخی- جاهای تفریحی (هرچیزی که مربوط به مراکز و مکانهایی باشد که من و همسرم بتونیم در کنار هم هیجان و هم شادی رو تجربه کنیم)

- بازارها و مراکز خرید

- کارها ، فعالیت ها و ورزشهای خاص

- غذاها ، نوشیدنیها و میوه های مخصوص منطقه

- هتلها (با توجه به اولویتهامون)

- سیستم حمل و نقل

-.............. و غیره

(شاید مورد از قلم افتاده ای داشته باشم) و بالاخره با توجه به بودجه ای که در نظر گرفتیم ، شروع به تهیه اولویتها و لیست بندی وانتخاب هتل می کنیم (همسرم چون همواره سرش شلوغه مسئولیت هماهنگی ها رو به من می سپره ؟؟)

و اما :من و همسرم سال جاری تصمیم داشتیم جایی بریم که فشار و استرس یکسال کار از تنمون در بیاد جایی که هم طبیعت خوبی داشته باشد و هم از تکنولوژی بی بهره نباشد .

ابتدا شروع به تحقیق راجع به جزایر مشهور دنیا که در سایت هایnational Geography و tripadvisor رتبه دار بودن کردم جاهایی که بشه ما با در نظر دریافت شرایط ویزا راحت سفر کنیم. توی بین جزایر رتبه دار اونهایی که در کشورهای ترکیه ، مالزی ، اندونزی ، مالدیو و تایلند بودند برای ما ممکن تر بودند و از اونجایی که ما قبلاً به ترکیه ومالزی سفر نموده بودیم . در مورد سه کشور باقیمانده آنالیز رو شروع کردم در مورد اندونزی و جزیره بالی (مطالعه رفتار پلیس اونجا) ، مالدیو (و عدم تکنولوژیک بودن و محروم بودن مردمانش) و در آخر تایلند (جزایر پوکت ، ساموئی و پاتایا) و پس از آنالیز فراوان پوکت رو انتخاب کردم و واقعاً خیلی از این انتخاب راضی وراضیم وحتی الان که دارم راجع به اون می نویسم روی لبم لبخند هست و حس می کنم ریه هام پر شده از زندگی ... .

و به قول یکی از سایتها واقعاً :Paradise on the earth

و اونجا میشه با اون همه زیبایی خدا رو از نزدیک لمس کرد.

در ابتدای سفرنامه باید شرح بدم که بدلیل محدودیت وجود خودمون توی عکسها ، اغلب عکسها رو از فیلمهایی که گرفته بودیم تهیه کردم و ممکنه کیفیت مطلوب رو نداشته باشه و از این بابت عذرخواهی می کنم .اول هتلهای موجود در جزیزه پوکت رو آنالیز کردم و از روی سفرنامه های موجود و همینطور چند تا سایت خارجی از جمله phuket.com فهمیدم که منطقه patong بهترین منطقه برای سکونت از لحاظ دسترسی به مناطق اصلی جزیره و زیبایی ساحل هست و بعد از روی سایت tripadvisor و bookingهتلهای برتر رو انتخاب کردم و توی همین سایت Lastsecond شروع به جستجوی تورها کردم .

البته اگه بدون تور سفر کنین (بر عکس سفر به مالزی) اینجا کمی قیمتها به صرفه تر هست ولی چون تفاوت فاحش در اون نبود و با توجه به اینکه ما یک پرواز داخلی هم داشتیم ترجیح دادیم که به نوعی با تور سفر کنیم البته ما به آژانس الفبای سفر پارسیان، اسم هتل و تاریخ پرواز مون رو با توجه به محدودیت زمانیمون گفتیم و اونها خارج از package خودشون ، برای ما رزواسیون رو انجام دادند . (مجموع 7 شب هتل با صبحانه و پرواز داخلی و ویزا و عوارض خروج برای ما هر نفر 3850000 تومان شد)

مسافرت ما در تاریخ 8 خرداد ساعت 7 شب از فرودگاه امام تهران به مقصد تایلند - بانکوک با پرواز قشم - ایر شروع شد (البته فرودگاه کاملاً در اون ساعت خلوت بود و ما به سرعت کارهای خروجی خودمون رو انجام دادیم) پروازی که بدترین پرواز عمرم تا بحال بوده و تنها قسمت بد سفرم هم همین بود . بخاطر وجود چاله ها و دست اندازهای هوایی نصف مسافرا توکل پرواز حالشون بد بود. توی پرواز هی خدا خدا می کردم که زودتر برسیم .(مدت پرواز موقع رفت 6:30 و موقع برگشت 7 ساعت است که این به گفته خلبان هواپیما بدلیل وجود بادهای موافق در راستا رفت است . اختلاف ساعت تایلند با ایران +3:30GMT)

بعد از رسیدن به فرودگاه بانکوک لیدرتورها منتظر شما هستند که اکثر آنها تایلندی هستند ولی درحد احتیاج می توانند فارسی صحبت نمایند و شمارو هدایت می نمایند در اونجا ما به سه گروه تقسیم شدیم عده زیادی از هموطنان که اغلب مجرد بودند به پاتایا رفتند ما جمعاً 8 نفر (3 خانواده) بودیم که مقصدمان پوکت بود و بقیه هم در بانکوک ماندگار شدند .

مارو با ماشین به فرودگاه دیگر بانکوک که مخصوص پروازهای داخلی بود بردند و از اونجا به پوکت پرواز کردیم پرواز راحتی بود و حتی free wi-fi هم داشت . و ما بالاخره حدود ساعت 1 ظهر به پوکت رسیدیم از همان ابتدا چشم اندازهای زیبا باعث شد یادم بره که کل پرواز حالم بد بوده هوا کمی شرجی بود اما نه به اندازه کوالالامپور ، شبیه شمال خودمون توی فصل های کمی گرم.

به خاطر اینکه اونجا منطقه استوایی هست در طول سال دمای یکسانی داره و فقط در مساله بارش ، ماههای سال باهم فرق دارند . بهترین زمان سفر از لحاظ بارش تقریباٌ 10ام آذرماه تا 10ام فروردین ماه است البته از 10ام فروردین تا 10ام اردیبهشت هم بارش کم هست ، ما با وجود اینکه تو خرداد ماه که یکی از ماههای نسبتاٌ پرباران هست سفر نموده بودیم ولی غیر از یک روز در بقیه روزها آسمان آفتابی و هوا عالی بود تو خود پوکت هم می گفتند که باران در اونجا کاملاٌ قابل پیش بینی نیست .

توی فرودگاه پوکت منتظرمون بودند ، مارو به هتلمون بردند هتلی که انتخاب نموده بودیم یک هتل 4ستاره top بود به اسم Novotel Vintage یک سری هتل های زنجیره ای که ما اونی که توی ساحل Patong بود رو انتخاب کردیم . در بدو ورود به هتل با یه حوله مرطوب دلچسب و یه نوشیدنی خنک و خوشمزه (welcome drink) از ما استقبال کردند.

نمایی از استخر هتل و بخشی از ساختمان آن از پنجره اتاقمون

اتاقمون و حمام هم قابل مشاهده است

دلیل انتخابمون این بود که ما دنبال یک هتل تمیز و با کیفیت و زیبا بودیم و مکان این هتل هم برامون مهم بود ضمناً این هتل بزرگترین استخر هتلهای منطقه رو دارا هست که بعداً فهمیدیم امتیاز بسیار خوبی بوده ، همینطور می تونین از لحاظ ranking این هتل رو توی سایت booking و tripadvisor آنالیز کنین که نسبت به خیلی از هتلهای 5 ستاره بالاتره و قیمتش هم برای همین کمی بالاست ضمناً چون ما در low season اونجا رفته بودیم قیمت هتلها نسبت به ماههای زمستان و حوالی کریسمس ارزون تر بود .

قسمتی از رستوران هتل موقع صبحانه

نمای استخر از پنجره رستوران

روز اول رو برنامه ای برای خودمون نگذاشته بودیم تا استراحت کنیم یکی - دو ساعت توی هتل خوابیدیم بعد حاضر شدیم و به ساحل patong رفتیم (این راستا کاملاً نزدیک و تماشاییه و شما می تونید پیاده برید بدون اینکه سوار تاکسی بشید) توی پوکت رایج ترین وسیله حمل و نقل وسیله موتوری شبیه به سه چرخه هست که توک توک نام داره ما طی سفرمون اصلاً ازش استفاده نکردیم ولی اگر بخواین از اونها بهره ببرید اول باید قیمتها رو طی کنین و بعد سوار شین . به نظر من بهتره کمی برای هتل بیشتر پرداخت کنین وتوی ساحل patong باشین تا اون پول رو هی به توک توک ها پرداخت کنین .چون مراکز خرید و برخی سرگرمیهای جزیره تو همین ساحل قرار دارند . (قیمت توک توک ها از 150 بات تا 600 بات متغیره زمان سفرما هر بات 100 تومان بود)

از یه خیابونی که شبیه خیابان پیاده رو هاست (walking street) به اسم Bangla road باید بگذرید تا به ساحل پاتونگ برسید (البته راستاهای موازی دیگه ای هم وجود داره که بهترینش همین خیابون هست) شبهای این خیابون شبیه روز می مونند و از ساعت 8 شب تا 6صبح عبور و مرور وسایل نقلیه ممنوع میشه و فعالیت کافه ها و رستورانها و همینطور فعالیتهای خیابونی شامل انواع مختلف نمایش ها شروع میشه. کلاً این خیابون در شبها زنده ست . البته بهتره که در مورد Lady boy ها فاصله خودتون رو از اونها حفظ کنین و زیاد نزدیک نشین و همینطور نخواین باهاشون عکس بگیرین (ضمناًً برای دریافت عکس ازتون پول می خوان)

من از همون خیابون از یک فروشگاه که وسایل سنتی می فروخت یک کوله پشتی دست دوز خریدم به قیمت 800 بات (البته با کلی چانه زنی) که خیلی خوشگل و کاملا سنتی اون منطقه ست.

توی خیابونهای پوکت کلی از این دکه های دستفروش غذاهاست که اغلب غذاهای دریایی می فروشن . تکه های ماهی یا مرغ ، خرچنگ ، سفره ماهی رو توی سیخ مینمایند و همونجا کباب می نمایند و می فروشند متاسفانه به خاطر بوهای بدی که داشتند من اصلا دوست نداشتم از جلو شون رد شم !!!چه برسه بخورم!! چون اینجا بحث غذا رو گفتم بهتره این رو براتون شرح بدم که ما از ایران چند جور کنسرو و همینطور بیسکویت ، آجیل و شکلات با خودمون برده بودیم یعنی من ذاتاً کمی بد غذا هستم معنیش این هست که هر جور غذایی رو در هر مکانی دوست ندارم بخورم و متاسفانه غذای مردمان آسیای شرقی با من سازگار نیست خصوصاً توی تایلند که مشکل اغلب ایرانیهای اونجا در مورد غذا با هم مشترک بود .

ولی در خیابان ساحل پاتونگ (یک طرف ساحل است و یک طرف خیابون شامل فروشگاهها خصوصاً رستورانها) انواع مختلف رستورانها وجود دارد که شامل پیتزاها ، انواع غذاهای حلال، غذاهای گیاهی و ... می شه و شما موارد زیادی برای انتخاب دارین و باصطلاح گشنه نمی مونین !

البته یه رستوران ایرانی (به اسم پادیران) هم توی پوکت هست که ما ترجیح دادیم نریم ولی از همسفرهای ما بخاطر بچشون اونجا رفته بودند و غذاش رو نپسندیده بودند . البته تمامی فست فودهای معروف مثل Burger king MC Donald ,KFC همه جای پوکت نمایندگی دارند، روزهایی هم که با تورهای داخلی می رین گردش ، شامل غذا هم می شه .ما تو همین خیابون تو یه پیتزایی باسم کمپانی ، پیتزا chicken خوردیم که بسیار خوشمزه بود قیمت اونهم همراه با نوشابه برای دو نفر 480 بات معادل 48000 تومن شد(تو این پیتزایی سایز ، ضخامت و تعداد تکه های پیتزا رو هم می شد سفارش داد)

*پیشنهاد می کنم توی خیابون ساحل پاتونگ از بستنی هایی که به روش سنتی جلوی چشم شما تهیه می شه حتماً بخورین تجربه جالبیه (هر بستنی 100بات)

بستنی های سنتی (البته من از فیلمی که گرفته بودیم این عکس رو تهیه کردم)

کلاً قیمت غذاها و خوردنی ها توی پوکت خوبه و گرون نیست مخصوصاً فست فود ها که از ایران گرون تر نیست .

مطابق با برنامه ای که تهیه نموده بودیم همون عصر روز اول از دکه هایی که در راستا رفتنمون به پاتونگ بود در مورد تورهای مورد نظر سوال کردیم بایستی بگم اگر کمی انگلیسی بلد باشید می تونین خودتون تورها رو تهیه کنین ،ترجیحاً بهتره از لیدر ایرانی تور خریداری نکنید چون گرونتر حساب می نمایند .مردم پوکت انسانهای مهربان و خنده رویی هستند و من واقعاً این جمله رو که می گن کشور تایلند سرزمین لبخندهاست اونجا به عینه لمس کردم .

ما تورهای مورد نظرمون را از یکی از دکه ها خرید کردیم و البته کلی هم چونه زدیم و تخفیف گرفتیم .(قیمت تورها در ماههای مختلف متفاوت هست ، توی خرداد (June ) تقریباٌ قیمتها در حد متوسط هست چون نه کاملاٌ low season هست نه high season و ما در مقایسه با تورهای دیگه و البته ایرانی و نسبت به مدل تورهایی که انتخاب نموده بودیم قیمتهای ارزونی رو پرداخت کردیم).

دعا کردن یک بودائی در برابر راهب بودا

من تورهایی رو که استفاده کردیم براتون می نویسم و همینطور سعی می کنم به برخی تورهای مشهور دیگه اشاره بکنم :

تور جزایر phi phi :

غیر از فی فی بزرگ و کوچک شامل 5 جزیره دیگر هم می شد برنامه از ساعت 8 صبح تا 5:30 بعد از ظهر بود و ناهار هم به عهده تور بود ، قیمت تور هر نفر به نرخ ایران با قایق تندرو 4 موتوره (speed boot) 120000 تومان بود. این جزایر بسیار زیبا ، رویایی و فوق العاده بودند، رنگ آب مثل کارت پستال ها می موند، دیدنشون رو حتماً حتماً به شما توصیه می کنم .

تصاویری از جزیره رویایی فی فی بزرگ

در راستا رفت به جزیره فی فی ،در کنار یکی از جزیره ها قایق رو نگه داشتند و هر کس دوست داشت می تونست snorkeling انجام بده (یه جور غواصی با استفاده از لوله مخصوص تنفس) البته ما قبل از سوار شدن به قایقمون وسایل snorkel را که شامل لوله تنفسی و کفشهای مخصوص غواصی بود به قیمت اجاره ای 100 بات برای هر نفر تهیه نموده بودیم زیر آب می شد عروسهای دریایی و انواع ماهی ها رو دید...

همینطور در طی راه جزیره فی فی کنار ساحل جزیره میمونها هم توقف داشتیم اونجا پر از میمونهای جورواجور و تماشایی بود.

جزیره میمونها و تصویر چند میمون

چه اهل شنا باشید و یا نه لباس اضافی و شنا یادتون نره

تور جزایر جیمز باند (جیمز باند کوچک و بزرگ و چند جزیره دیگر)

تصویری از جزیره جیمز باند کوچک

تصویری از جزیره جیمز باند بزرگ

از ساعت 8 صبح تا 5:30 بعد از ظهر که ناهار هم بعهده تور بود و قیمت تور هر نفر به نرخ ایران 120000تومان ، این جزایر هم زیباییهای ویژه خودشون رو داشتند در بین راستا این جزایر، با قایق ها به یک غاری بردن که ورودی اون غار شما مجبورید توی قایق دراز بکشید تا صخره ها با شما برخورد ننمایند بعد وارد یه فضایی می شید که مثل بهشت می مونه و صخره ها پر از سبزه ،رو به آسمون هستند واقعاً زیبا و عالیه نمی دونم با چه کلماتی میشه اونهمه زیبایی و آرامش رو توصیف کرد .

صدای پرنده ها از هر طرف به گوش می رسه و ترکیب این صدا با صدای آب و رنگ سبز روح آدم رو نوازش می کنه.

لازم به ذکر هست علت نام گذاری این جزیره به نام جیمزباند ، فیلمبرداری یکی از فیلم های معروف جیمزباند به نام مردی با تفنگ طلایی می باشد .

سوار شدن به قایق های کوچک برای رفتن به غار

مناظری از ورودی غار

توی این روز با دو نفر هلندی دوست شدیم که اطلاعات جالب و کاملی نسبت به ایران داشتند و ما کلی راجع به جاهای دیدنی کشور عزیزمون ایران گفتیم و از اونها دعوت کردیم که به ایران هم بیان و اونها هم گفتند که آرزوی این سفر رو دارن، ما روزهای دیگه هم با ملیتهای مختلف دوست شدیم که همگی مشتاق دیدن ایران بودند ،امیدواریم روزی فضایی ایجاد بشه که توریستهای بسیاری از کشورمون دیدن نمایند (ان شاء الله)

اون روز ناهار رو داخل کشتی خوردیم، یک کشتی زیبای دو طبقه ،در پذیرائیهاشون همه چی سلف سرویس بود و به کرات با میوه های استوایی و انواع نوشیدنیهای از ما پذیرایی می کردند.(کلاٌ توی همه روزها و تورها همینطوریه)

(اگر اهل شنا هستید لباس شنا یادتون نره ، لباس اضافی کلاٌ یادتون نره!)

تور سافاری :

از ساعت 8 صبح تا 6 بعد از ظهر که ناهار هم بعهده تور بود .

نمایش فیل ها

فیل سواری

انواع مختلف پکیج های تور سافاری بود که ما سعی کردیم اونی رو انتخاب کنیم که همه موارد رو شامل بشه، تماشای نمایش فیلها و میمونها ، فیل سواری ، موتوری سواری (ATV) ،ماساژ پا با ماهی ها ،بازدید از باغ میوه ها ،بندبازی ، رفتینگ رودخانه (قایق سواری روی موجها 5km) که این آخری بیشتر از همه چسبید، روز پر هیجانی داشتیم و توی باغ میوه ها هم در چند قسمت خانمهایی که شیرینی محلی پخته بودند مثل کوفته برنجی نارگیلی و .. از ما بطور رایگان پذیرایی کردند .

توی این روز حتماً لباس اضافی همراه داشته باشید چون موقع رفتینگ لباساتون کاملاً خیس می شه و موقع موتورسواری هم حسابی گلی می شین!راستش تماشای نمایش فیلها و میمونها کمی ما رو ناراحت کرد به نظرمون زیاد تماشایی نبود، به اسارت کشیدن حیوانات که تماشا نداره!!! انسانها چه موجودات غریبی هستند!؟

توی همه روزهایی که تور می رین به آب و هوای اون روز دقت کنید و از آفتابی بودن اون مطمئن بشید چون روزتون حیف می شه

یکی از کارهایی که ما اونجا انجام دادیم پیاده روی روی شن هایی طلایی ساحل پاتونگ بود. توی ساحل هم parasailing انجام دادیم نوعی چتربازی که قایقهای پرسرعت روی دریا شما را می کشند(البته شما با چترتون تو هوایید!)، خیلی هیجان انگیز و عالی بود و بسیار چسبید ، هزینه یک دور بزرگ جزیره نفری 000/110تومان (1100بات) شد البته باز چونه زدیم !

صحنه هایی از ساحل زیبای پاتونگ و ورزش Parasailing در آن

ما توی مدت سفرمون فقط یک روز بارونی دیدیم، بارونهای سریع ، یهویی و تا حدی سیل آسا که ما اون روز تصمیم گرفتیم محوطه های داخلی رو بگردیم اول صبح رفتیم ماساژ پا، با استفاده از ماهی ها، اولش می ترسیدم ولی بعد کلی کیف کردم ، یه حس تازه خوب داشت، ماهی ها پای آدم رو نوک می زدند. بعد از ماساژ هم آدم احساس راحتی می کرد، 25 دقیقه ماساژ نفری 15000تومان (150 بات) شد

ماهی های ماساژور

بعد از ماساژ هم به بازار و پاساژ معروف اونجاJungceylon که نزدیک خیابان Bangla بود و در حقیقت مرکز اصلی پاتونگ هست رفتیم از توی این پاساژ به یه پاساژ بزرگ دیگه هم راه داشت باسم Big C ، اغلب برندهای معروف تو اونجا بودند و برخی هاشون هم تخفیف خورده بودند البته باید بگم پوکت بیشتر شهر تفریحی هست تا خرید، ما تقریباٌ اغلب شبها وقت می گذاشتیم و خیابان Bangla ، ساحل پاتونگ و میدان Jungceylon می رفتیم .

نمایش پایکوبی در میدان jungceylon

توی این میدان یک بستی فروش هست به اسم Swensens ، حتماً از بستنی هاش تست کنین خیلی خوشمزن و تازگی دارند ما مدل popcorn caramel خوردیم نفری 17000 تومان (170 بات) که علی رغم مزه متفاوتش به ما چسبید ، همچنین تو همون میدان نمایندگی قهوه Starbucks هست که یکی از برندهای معروف توی دنیاست من که خودم زیاد اهل قهوه نیستم اونجا یه مدل کرم دارش رو تست کردم که عالی بود و باعث شد روزهای بعد هم بخورم، اون قهوه ای که من خوردم 17000 تومان (170بات) بود ولی همسرم یه مدلی خورد که 22000 تومان(220بات) بود. همینطور تو همونجا یک فروشگاه لوازم بهداشتی بود که ما روز آخر سفرمون کلی روغن نارگیل و برخی روغنهای محلی تایلند رو خرید کردیم و با توجه به اطلاعاتی که از روزهای قبل داشتیم این فروشگاه ارزون تر از جاهای دیگه بود (البته تخفیف هم خورده بود) حتماً از روغن نارگیل هاش بخرین فوق العاده بوی خوبی دارند و حتی توی پختن شیرینی هم می تونین ازش استفاده کنین .

یه تجربه خوبی که تو این سفر داشتیم و خستگی یک سالمون رو در کرد ماساژی بود که تویه مرکز به نام Orienta spa گرفتیم (این مرکز در 100 متری هتلمون قرار داشت) . ماساژی که به صورت خصوصی و تو اتاقهای جداگانه انجام می شد . خیلی تمیز و بهداشتی بود ماساژورها خانم بودند خیلی محیط ساکت و دنجی بود و جون می داد برای ریلکسیشن، ازیه پمادهای خوش بو و خاصی برای ماساژ استفاده می کردند شاید از مراکز بیرونی که آدم چندشش می اومد ازاونا استفاده کنه خیلی گرون تر بود ولی کاملاً می ارزرید ،من که مشکل گردنی و کمری دارم انقدر بعد از ماساژ احساس راحتی می کردم که فکر کردم همه مسائل گردن و کمرم برطرف شده! البته ما فقط متاسفانه 2 بار تونستیم بریم هر بار بعد از کلی خستگی می رفتیم اونجا و 2 ساعت ماساژ، کلاٌ ما رو دوباره شارژ می کرد . ما برای ماساژ پکیج کامل نیمه ملایم رو انتخاب کردیم که برای هر دفعه هر نفر با تخفیف 140000تومان (1400بات) شد .

یه اتفاق جالبی هم که برای ما در مورد همین مرکز ماساژ افتاد این بود که بعد از اولین ماساژ همسرم تو سایت tripadvisor به این مرکز رای عالی دادند و دفعه بعد که اونجا رفتیم همسرم موضوع رو به اونها گفت ، همون شب وقتی هتل برگشتیم از قسمت reception هتل با ما تماس دریافتد و گفتند که از طرف اون مرکز ماساژ بسته ای برای ما آوردند.

وقتی همسرم در پاکت رو باز کرد کلی ذوق کردیم یک پکیج کامل از روغن های ماساژ به همراه یک کارت تشکر برامون فرستاده بودند ارزش این بسته حدود 500000 تومان بود که بیش از ارزش ریالی، نحوه برخوردشون به ما چسبید .

همونطور که اولش گفتم هر کس باید مطابق سلیقه خودش برنامه بچینه تنها فعالیتی که دوست داشتیم بریم و نرفتیم غواصی بود ،علتش هم این بود که تو اون موقع از فصل سال میدان دید توی عمق آب کم هست و بخاطر همین علی رغم اینکه خیلی دوست داشتیم ما نرفتیم ولی بهتون توصیه می کنم حتما برین فکر کنم خیلی زیبا و هیجان انگیز باشه . (البته اگه در موسم کم باران به اونجا سفر کنین)

ما برخی فعالیت های متفرقه هم انجام دادیم که شرحش اینجا ممکنه کسالت بار باشه و از شرح اونها صرف نظر می کنم و بالاخره ما روز 16 ام خرداد ساعت 13:30 پوکت رو به مقصد بانکوک ترک کردیم و ساعت 20:30 به سوی کشورمون ایران پرواز کردیم ، برخلاف پرواز رفت ، در برگشت پرواز فوق العاده ای داشتیم ، با وجود تمام خوشیهایی که توی سفر داشتیم ولی از برگشتن به کشورمون راضی بودیم ، البته بعد از رسیدن به تهران ما یه سفر زمینی هم برای رسیدن به خونمون در تبریز طی کردیم .

تصاویری از جزیره پوکت از داخل هواپیما

اما در انتها برخی دیگر از جاذبه های جزیره پوکت :

Fantasea show : جایی دیدنی که برگرفته از فرهنگ تایلند می باشد و مجموعه ای از پایکوبی فیلها و دیگر سرگرمیهاست .

بنا به علایق شخصی به اونجا نرفتیم البته طبق تحقیقات ما برای کسانی که بچه کوچک دارند بیشتر جذابیت داره و برای دیگران ممکنه کسالت بار باشه .

Chalong Temple : معبد چالونگ و مجسمه بودای اعظم : معبد دیدنی و باستانی جزیره پوکت (بهترین زمان برای بازدید از چالونگ صبح ها و پیش از تعطیلی آن در ساعت 5 بعد از ظهر است)

علاوه بر پاساژ Jungceylon و Big C که در مرکز شهر قرار دارند، پاساژ بزرگ دیگری بنام Central festival در خارج شهر وجود داره که این پاساژها تفاوت چندانی با هم ندارن و شاید ارزش نداشته باشه که برای رفتن به خارج شهر هزینه کنین ضمناًٌ ساعت کار پاساژها تا 10 شب می باشد.

Phuket Aquarium : آکواریوم زیبای جزیره پوکت با بیش از 100 گونه از انواع جانداران دریایی(ما آکواریم شهر استانبول رو قبلاٌ رفته بودیم و من متوجه شدم که در برابر اونجا ، اینجا ارزش وقت گذاشتن نداره حتی کوالالامپور هم ما آکواریم نرفتیم ، ولی شما می تونین در موردش بیشتر تحقیق کنین)

Orchid Farm : باغی زیبا با انواع مختلف گلهای ارکیده و همچنین صنایع دستی و غیره

: Khao Phra Thaeoپارک ملی : جنگلی حفاظت شده در تایلند و در نزدیکی شهر پوکت است. در این جنگل انواع مختلف گونه های گیاهی و جانوری از جمله گوزن، لانگور، موش، خرس، گوزن بی شاخ، گراز وحشی، گیبون و میمون ها را می توان دید. ضمناً اینکه آبشارهای زیبایی نیز دارد و بیش از صدگونه پرنده گوناگون در آن زندگی می نمایند.

در این پارک، می توانید جیپ های مخصوص جنگل را کرایه کنید و با آن در میان درختان بلند و حیوانات متنوع جنگل به ماجراجویی و تفریح بپردازید. از دیگر جاذبه های این جنگل، آبشار Bang Pae است. این آبشار در مقایسه با آبشارهای بزرگ دنیا، اندازه کوچکی دارد اما بزرگ ترین آبشار کشور تایلند است.

ویژگی جالب و هیجان انگیز این آبشار، حوضچه پایین آن است که امکان شیرجه زدن، شنا و آب تنی در آبی خنک را به گردشگران می دهد. توریست ها می توانند از غواصی و آب بازی در این حوضچه خنک نهایت لذت را ببرند.

چند توصیه کوچک :

- ترجیحاٌ یک مقصد رو برای سفر انتخاب کنید برخی وقتها انتخاب تورهای ترکیبی مانع از این میشه که شما زیباییهای اون منطقه رو کامل ببینید، در مورد پوکت حتی یک هفته هم کمه!- قبل از سفر به پوکت به سایت phuket.com سر بزنین

- در روز تورها سر موقع در لابی هتل حاضر باشین ، تایلندیها به زمان اهمیت میدن (برعکس برخی از هموطنهای عزیزمون که باعث رنجش و ضرر به دیگران می شن)

- پوکت جزیره امنی هست و لذا شما مسئله ای راجع به این مسایل نخواهید داشت ولی به هرحال شما در یک کشور بیگانه هستید و تمام احتیاط ها رو رعایت کنین .

- در روزهایی که در تور هستین احتیاج پول زیادی احتیاج ندارین که همراهتون داشته باشین.

- نرخ تبدیل دلار به بات تقریباٌ همه جا یکسان هست بغیر از فرودگاه ، موقع برگشت در همون شهر پوکت بات های ماندتون رو به دلار تبدیل کنین.

- مردم تایلند نمک کم مصرف می نمایند و توی صبحانه هاشون پنیر شبیه مال ما پیدا نمیشه ، اگه به پنیر وابستگی دارین فکری به حالش بکنین!!

- چتر ممکنه لازمتون بشه(هر چند تو اتافهای هتل ما بود و این بستگی به هتلتون داره)

- بخاطر شرایط آب و هوایی اونجا کفش رو باز بپوشین .

- در روزهای تور کرم ضدآفتاب ، عینک آفتابی ، حوله کوچک ، کلاه آفتاب گیر، لباس اضافی و چند عدد کیسه نایلون همراه داشته باشین

- دوربین یادتون نره و سعی کنین از کیف های پلاستیکی شفاف موبایل (ضد آب) تهیه کنین تا در هر شرایطی بتونین از زیباییهای اونجا یادگاری تهیه کنین

- تایلند کشور Tattoo هاست ، من خودم کلاٌ این کار رو دوست ندارم و تا حدی باهاش مشکل دارم ولی در صورت هر گونه تمایل کاملاٌ به مسایل بهداشتی توجه کنین و همواره خودتون رو دوست داشته باشین.

- از میوه های استوایی اونجا حتما تست کنین و بخورین ،عالیند و اگه تونستین از آناناس ها و برخی میوه ها که پوست ضخیمی دارن بعنوان سوغاتی اینجا بیارین .(کاملاٌ سالم می مونن ما قبلا ٌ موقع رفتن به مالزی امتحان نموده بودیم)

- و در آخر در هر شرایطی به خودتون خوش بگذرونین

مجموع هزینه من و همسرم در این سفر با احتساب کل تورها و تغذیه بدون احتساب خرید و سوغات 11000000 (یازده میلیون) تومان شد که بنا به سلیقه شما می تونه کم و زیاد بشه

راضی می شم که این مطالب حداقل برای یک نفر مفید واقع بشه ،آرزو می کنم کلی سفر خوب در کنار عزیزانمون داشته باشیم .از همسر مهربان و همواره همراهم هزاران بار متشکرم و

به امید سفرهای عالی و شاد و فرح بخش

نویسنده: رویا لطیفی

تمامی مطالب عنوان شده در سفرنامه ها نظر و برداشت شخصی نویسنده است و وب سایت بانک تور و گردشگری مسؤولیتی در قبال صحت اطلاعات سفرنامه ها بر عهده نمی گیرد.

منبع: لست سکند
انتشار: 18 آذر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 468

به "پوکت، قطعه ای از بهشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوکت، قطعه ای از بهشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید