این مرد مافیایی با ناملوطی مدرنموی دماغ دولتمردان ترکیه شده، یکشنبه های پرخطر برای وزرای اردوغان، عکس

به گزارش مرجع مقالات، ایرنا نوشت: سدات پکر که از وی به عنوان رهبر یک گروه سازمان یافته و مافیایی در ترکیه نام برده می گردد نزدیک به 2 ماه پیش اقدام به انتشار ویدئوهایی کرد که در آنها روابط و اقدامات پشت پرده بعضی مقامات دولت ترکیه افشا شده بود.

این مرد مافیایی با ناملوطی مدرنموی دماغ دولتمردان ترکیه شده، یکشنبه های پرخطر برای وزرای اردوغان، عکس

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه ژانویه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

وی ویدئوهای خود را در روزهای یکشنبه منتشر می نماید و شبکه های اجتماعی ترکیه نیز بطور گسترده بعد از انتشار ویدئوها به این مساله می پردازند.

سدات پکر متولد سال 1971 آداپازاری ترکیه است. نام وی در دوران جوانی و در دوران نخست وزیری تانسو چیللر در دهه 1990 میلادی پس از افشای ارتباطات میان شبکه های مافیایی، سیاستمداران و پلیس ترکیه مطرح شد.

نام پکر بعد از آن نیز بارها مطرح شد و بارها نیز به دلایل مختلف سالهای متمادی در زندان بسر برد.

بعد از به قدرت رسیدن حزب عدالت و توسعه نیز پکر مدتها در زندان بسر برد. سدات پکر که تمایلات پان ترکی دارد در بین ملی گرایان ترکیه فردی شناخته شده و محبوب می باشد.

گفته می گردد وی بیش از اینکه به عنوان رییس یک شبکه مافیایی مطرح گردد به عنوان یک لوطی مدرن و رابین هود ترکیه شناخته می شد و حتی ادعاهایی افسانه مانند در زمینه کمکهای مردمی و وابستگی وی به خاک و کشورش طرح می شد.

پکر در سالهای اخیر بیشتر به عنوان یک تاجر که کمکهایی را به مردم می نماید و متمایل به حزب عدالت و توسعه است، مطرح بود.

وی حتی چندین مورد اقدام به برپایی تجمعاتی در حمایت از حزب عدالت و توسعه در مناطق مختلف نیز نموده بود.

پکر در فیلم های خود دلیل انتشار این ویدیوها و افشاگریها را انتقام به دلیل رفتار نامناسب پلیس با خانواده اش در جریان بازرسی از خانه وی در ماه آوریل عنوان نموده است.

به ادعای پکر رفتار پلیس در جریان بازرسی متمرکز به خرد کردن وی با تحقیر همسر و دو فرزند خردسال دخترش می باشد و پس از اطمینان از تامین امنیت خانواده اش اقدام به انتشار ویدیوها نموده است.

وی از سال 2020 میلادی در خارج از ترکیه بسر می برد و در یک نوار ویدئویی ادعا نموده که دولت ترکیه مانع از اقامت وی در کشورهای مختلف از جمله اوکراین، مقدونیه، قره باغ و مراکش شده و حتی بدون ارایه هیچ توضیحی از آن کشورها اخراج شده است .

پکر در حال حاضر در امارات متحده عربی اقامت دارد و ویدئوهای وی که در روزهای یکشنبه منتشر می گردد همانند یک سریال دنبال دار از سوی مردم ترکیه دنبال می گردد.

وی در این ویدئوها از دولت پشت پرده ترکیه و اقدامات آنان سخن به میان آورده و به موازات آن از ارتشاء و فساد اقتصادی موجود در دستگاه حکومت سخن گفته و حتی ادعاهایی در زمینه تجارت مواد مخدر از سوی منتسبین دولت فعلی از جمله فرزند بینالی ییلدریم نخست وزیر سابق ترکیه و ارتباطات خارجی آنها مطرح نموده است.

وی در یکی از این ویدئوها از ارسال سلاح و مهمات به سوریه از سوی گروهی به نام سادات که نزدیک به حزب عدالت و توسعه است سخن به میان آورد.

نکته قابل تامل در انتشار ویدئوهای یاد شده این است که دولت آنکارا نه تنها مانع انتشار این ویدیوها در شبکه های مجازی نشده بلکه بعد از انتشار نیز مراجعه ای برای برداشتن آنها ننموده است.

در حالی که طبق قوانین جاری ترکیه دولت آنکارا می تواند به این شبکه مراجعه و خواهان حذف این ویدئوها گردد ولی تا به امروز در این زمینه اقدامی به عمل نیاورده است.

سیاستمداری فعالی که بیش از همه مورد هجمه پکر در این ویدئوها قرار گرفته، سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه است و پکر در ویدئوهای خود با عناوین مختلف وی را مورد خطاب قرار داده و به وی می گوید که قلاده به وی بسته و وی را خواهد گرداند.

تا چند مدت بعد از انتشار ویدئوها واکنشی از سوی حزب عدالت و توسعه و حتی دولت آنکارا نسبت به این فیلم ها نشان داده نشد و حتی این سوال که آیا حزب عدالت و توسعه قصد تصفیه شخص سویلو را دارد نیز مطرح شد ولی از دو هفته پیش تا به امروز در واکنش به انتشار این ویدیوها اردوغان از یک توطئه گسترده علیه ترکیه که خنثی خواهد شد سخن به میان آورد و مسوولان دولت آنکارا و حزب عدالت و توسعه نیز از سویلو حمایت کردند.

احزاب و نیز رسانه های مخالف بعد از انتشار ویدئوهای یاد شده بارها خواهان مداخله قوه قضاییه در زمینه ادعاهای یاد شده و تحقیقات جامع قضایی در این زمینه شدند.

احزاب عدالت و توسعه و حرکت ملی که شرکای ائتلافی غیررسمی شمرده می شوند نیز بدون اینکه به جزئیات اتهام های پکر بپردازند انتشار ویدئوهای یاد شده را بخشی از یک عملیات گسترده جهانی برای سرنگونی دولت اردوغان و بی اعتبار کردن وی ارزیابی نموده اند.

پکر در ویدئوهای خود تا به امروز به هیچ عنوان از رجب طیب اردوغان نامی نبرده و از وی با احترام یاد نموده ولی همچنان این پرسش نزد مخاطبان باقی مانده که آیا در ویدئوهای بعدی این مساله نیز لحاظ خواهد شد، مساله ای است که زمان آن را نشان خواهد داد.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 21 تیر 1400 بروزرسانی: 21 تیر 1400 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1684

به "این مرد مافیایی با ناملوطی مدرنموی دماغ دولتمردان ترکیه شده، یکشنبه های پرخطر برای وزرای اردوغان، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این مرد مافیایی با ناملوطی مدرنموی دماغ دولتمردان ترکیه شده، یکشنبه های پرخطر برای وزرای اردوغان، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید