باریک ترین آسمان خراش دنیا تکمیل شد

به گزارش مرجع مقالات، به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا ساخت باریک ترین آسمان خراش دنیا موسوم به 111 West 57th که به برج استاین وی(Steinway Tower) نیز معروف است، به انتها رسید.

باریک ترین آسمان خراش دنیا تکمیل شد

برج استاین وی با ارتفاع 435 متر (1428 فوت) پس از برج سنترال پارک با ارتفاع 472 متر(1550 فوت)، دومین آسمان خراش بلند نیم کره غربی زمین و بلندترین برج مسکونی دنیای غرب است. آسمان خراش هایی با ارتفاع بیش از 300 متر(984 فوت) به عنوان آسمان خراش های بسیار بلند تعریف می شوند.

برج استاین وی که دارای 84 طبقه است و در مجموع 60 واحد را در خود جای داده است، با الهام از آسمان خراش عصر طلایی منهتن ساخته شده است.

این ساختمان بعلاوه دارای یک استخر شنای 25 متری(82 فوتی) و سایر امکانات لوکس مانند باشگاه تناسب اندام با تراس و یک اتاق غذاخوری خصوصی است.

این آسمان خراش که در محله منهتن در شهر نیویورک واقع شده است، به وسیله شرکت معماری SHoP Architects طراحی شده است. برنامه ساخت این سازه در ابتدا در سال 2013 اعلام شد و ساخت و ساز آن از سال 2014 شروع شد.

گرگ پاسکوآرلی(Gregg Pasquarelli)، مدیر معماران شرکت سازنده می گوید: ما به عنوان اهالی نیویورک، بسیار مفتخریم که نماد جدیدی را به خط افق این شهر اضافه نموده ایم.

لازم به ذکر است که باریک ترین آسمان خراش دنیا، با نسبت ارتفاع به عرض 24:1 برای تحمل وزن باید با بالاترین مقاومت بتن در دنیا ساخته می شد.

نمای این برج با نمایی شبیه به پر پرندگان ساخته شده است تا به شکل پلکانی دیده گردد و مواد به کار گرفته شده در نمای آن از تراکوتا (نوعی سفال) است که وقتی در نورهای مختلف و از زوایای مختلف دیده می گردد، رنگ و بافت آن به نظر تغییر می نماید. نمای پشت آن، اما ساده است و به شکل یک مستطیل بلند و باریک نمایان شده است.

مایکل استرن از دست اندرکاران این پروژه گفت: تکمیل روبنای برج استاین وی یک نقطه عطف در ساخت و ساز است. ما نسبت به طراحی و ساخت این ساختمان بسیار مفتخریم و از به اشتراک گذاشتن آن با نیویورکی ها در شروع به ثمر نشستن کامل آن از جمله نصب قریب الوقوع تاج تزئینی آن هیجان زده ایم.

قیمت آپارتمان های این آسمان خراش اما به سادگی چهره آن نیست. قیمت هر واحد در این برج از 7.75 میلیون دلار برای یک سوئیت تا 66 میلیون دلار برای پنت هاوس آن متغیر است.

منبع: خبرکانادا
انتشار: 30 تیر 1401 بروزرسانی: 30 تیر 1401 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 2084

به "باریک ترین آسمان خراش دنیا تکمیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باریک ترین آسمان خراش دنیا تکمیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید