با شهرهای محصور با دیوار در جهان آشنا شوید

به گزارش مرجع مقالات، در همین دنیای مدرنی که در آن زندگی می کنیم، شهرهایی هستند که دورتادور آن ها دیوار وجود دارد، دیوارهایی که از دوران باستان باقی مانده اند. با خبرنگاران همراه باشید تا با این شهرهای محصور با دیوار که تاریخچه غنی هم دارند آشنا شوید.

با شهرهای محصور با دیوار در جهان آشنا شوید

با این که دیوارهای کشیده شده دور شهرها، در زمان حال نقش محافظتی چندانی ندارند و نمی توانند مانند گذشته از شهری که دور آن کشیده شده اند حفاظت نمایند، به عنوان یادگارانی از گذشته به حساب می آیند و برای شهرشان به یک جاذبه گردشگری تبدیل شده اند.

تارودانت، مراکش

تارودانت یکی از شگفت آورترین شهرهای محصور با دیوار در جهان است. دیوار دور این شهر قرن شانزدهم میلادی توسط سلسله سعدیان به طول شش کیلومتر ساخته شده است. امروزه وجود این دیوار گردشگران زیادی را به مراکش می کشاند.

کارکاسون، فرانسه

در جنوب غربی فرانسه شهری محصور با دیوار وجود دارد که جز میراث جهانی یونسکو نیز است. اینجا یکی از مقاصد پرطرفدار گردشگری است و تعداد زیادی توریست را جذب خود می نماید.

پینگیائو، چین

پینگیائو نیز یکی دیگر از میراث جهانی یونسکو است. این شهر در این فهرست رتبه هشتم را دارد. دیوار دورتادور این جا 6 کیلومتر است و ارتفاع و عرضش نیز 10 متر می شود. روی این دیوار در قرن چهاردهم میلادی 72 نگهبان برای محافظت می ایستاده است.

مونت سنت میشل، فرانسه

مونت سنت میشل یکی از زیباترین قلعه های جهان است و جز میراث جهانی یونسکو محسوب می شود. دیوار دور این شهر برای محافظت از این جزیره از ورود دشمنان ساخته شده است. افراد زیادی برای رسیدن به این قلعه کوشش کردند و جنگیدند، اما هر بار با شکست روبرو شدند.

شیان، چین

قدمت شیان 3000 سال است و جز قدیمی ترین شهرهای چین محسوب می شود. دیوارهای این شهر قرن چهاردهم میلادی ساخته و در دوره سلسله مینگ بازسازی شدند. جالب است بدانید که دیوار دور این شهر سالم ترین دیوار باقی مانده از دوران قدیم در جهان است. طول این دیوار 14 کیلومتر و ضخامت آن 12 تا 18 متر است.

تولدو، اسپانیا

تولدو علاوه بر محصور بودنش با دیوار، سالم ترین شهر باقی مانده از زمان های دور در اروپا است و از نظر گردشگری جز شهرهای بسیار پرطرفدار و مشهور اسپانیا محسوب می شود. دور این شهر رود تاخو جاری بوده و دیوارهای آن مرتبط به قرون وسطا است.

سنت مالو، فرانسه

سنت مالو یک شهر ساحلی و کوچک بوده که در شمال غربی فرانسه واقع شده است و می توان تمام آن را با پای پیاده طی کرد.

یورک، انگلستان

یورک یک شهر باستانی کلیسایی است که تاریخچه آن به زمان رومی ها باز می شود. این جا هم یکی از سالم ترین شهرهای باقی مانده از زمان باستان است. دیوارهای دور این شهر در قرن دوازدهم میلادی ساخته و دو قرن بعد دوباره بازسازی شده اند.

دبرونیک، کرواسی

دبرونیک شگفت انگیزترین شهر محصور شده با دیوار در جهان بوده که در جنوب کرواسی واقع شده است. دیوارهای این شهر در قرن های 14 و 15 میلادی ساخته شده اند. یکی از جالب ترین نکات در رابطه با این دیوارها این است که هیچ وقت دچار شکستگی نشده اند، حتی زمانی که قرن هفدهم میلادی یک زلزله شدید منطقه را لرزاند.

منبع: کجارو / frecked.com
انتشار: 24 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 486

به "با شهرهای محصور با دیوار در جهان آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با شهرهای محصور با دیوار در جهان آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید