بوئینگ با همکاری دولت استرالیا یک جنگنده خودران توسعه می دهد

به گزارش مرجع مقالات، کمپانی بوئینگ با همکاری دولت استرالیا یک جنگنده خودران توسعه می دهد. این جنگنده بخشی از پروژه ای به نام Airpower Teaming System بوده و با هدف انجام تست های هشدار، گردآوری اطلاعات، شناسایی و کنترل مداوم هنگام نبرد ساخته می گردد.

بوئینگ با همکاری دولت استرالیا یک جنگنده خودران توسعه می دهد

با تور استرالیا از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیجیاتو، به گفته غول صنعت هواپیماسازی دنیا، این جت خودران در نبردهای احتمالی سایر هواپیماهای جنگنده ای را که به وسیله خلبانان راهنمایی می شوند، حمایت و پشتیبانی خواهد نمود. با این کار از بعضی خطرات و تهدیدات بالقوه پیشگیری خواهد شد.

به علت خودران بودن و عدم احتیاج به حضور خلبان، جنگنده خودران بوئینگ توانایی هایی مثل پرواز در بازه های زمانی طولانی، تحمل نیروی گرانش بیشتر و پردازش حجم بالاتری از داده ها در یک زمان تعیین را دارد. این اولین هواپیمای جنگی است که در دهه های اخیر در استرالیا توسعه می یابد.

معین نیست که بوئینگ چقدر در این پروژه هزینه خواهد نمود، اما به گفته مقامات این شرکت آمریکایی، هزینه های موجود کسری از مبلغ لازم برای توسعه یک جت جنگنده راهنمایی شونده به وسیله خلبان خواهد بود.

بوئینگ در نظر دارد این هواپیمای خودران را بر اساس سفارش های دریافتی تجهیز نموده و به مشتریان بالقوه از سرتاسر دنیا بفروشد. به احتمال زیاد ارتش ایالات متحده یکی از مشتریان Airpower Teaming System خواهد بود.

تازه ترین محصول بوئینگ از هوش مصنوعی بهره می برد و می تواند در ماموریت های مستقل هم به کار گرفته گردد. برد پروازی این هواپیمای 38 فوتی (معادل 11.5 متر) برابر با 2000 مایل (معادل 3200 کیلومتر) اعلام شده است.

کریستین رابرتسون معاون ارشد و مدیر عمومی دپارتمان سیستم های خودران بوئینگ درباره این هواپیما گفته:

جدیدترین محصول ما به خاطر حفاظت و پیش راندن نیروی هوایی، باعث افزایش چند برابری قدرت می گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 26 مرداد 1400 بروزرسانی: 26 مرداد 1400 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1746

به "بوئینگ با همکاری دولت استرالیا یک جنگنده خودران توسعه می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بوئینگ با همکاری دولت استرالیا یک جنگنده خودران توسعه می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید