بورس های آسیایی سبزپوش شدند

به گزارش مرجع مقالات، با وجود کاهش غیرمنتظره صادرات چین، شاخص های بورسی در آسیا به صعود خود ادامه دادند.

بورس های آسیایی سبزپوش شدند

به گزارش خبرنگاران به نقل از سی ان بی سی، جنگ تجاری بین آمریکا و چین به تدریج در حال اثرگذاری بر روی شاخص های کلان مالی این دو کشور است و این مساله نگرانی ها نسبت به چشم انداز اقتصاد جهانی را تضعیف نموده است. با این همه امروز معامله گران بورسی در آسیا ترجیح دادند با نادیده دریافت خبر کاهش صادرات چین در ماه اوت، امیدوار باقی بمانند.

طبق آمار منتشر شده توسط گمرک چین، میزان صادرات این کشور در ماه اوت یک درصد کاهش پیدا نموده است. در این بین جنگ تجاری بین آمریکا و چین و افزایش متقابل تعرفه های وارداتی، صادرات چین به آمریکا را بیش از هر نقطه دیگری تحت تاثیر قرار داده است. لوئیس کوجیس- مدیر اقتصادهای آسیایی در موسسه آکسفورد اکونومیکس گفت: چشم انداز اقتصاد چین با نگاه به آینده کمی لغزنده است. تعرفه های اعمال شده توسط آمریکا احتمالا منجر به کاهش رشد مالی چین خواهند شد.

در معاملات امروز بورس های آسیایی، شاخص نیک کی 225 بورس توکیو با افزایش 0.56 درصدی به 21 هزار و 318.42 واحد رسید، شاخص هانگ سنگ بورس هنگ کنگ با 0.05 درصد افزایش در سطح 26 هزار و 677.88 واحدی بسته شد، شاخص ای اس ایکس اس اند پی 200 بورس سیدنی استرالیا با جهش 0.01 درصدی به 6648 واحد رسید و شاخص شانگهای کامپوزیت چین با 0.52 درصد افزایش به 3021.77 واحد رسید. در کره جنوبی شاخص کسپی بورس سئول کار خود را با صعود 0.54 درصدی به انتها برد.

در دیگر بازارها، بهای هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در معاملات آینده با افزایش 0.81 درصدی به 62.04 دلار رسید و نفت وست تگزاس اینتر مدیت با 0.97 درصد افزایش به ازای 57.07 دلار مبادله شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 306

به "بورس های آسیایی سبزپوش شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بورس های آسیایی سبزپوش شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید