بچه ها گیلانی با عروسک کترا گیشه: به استقبال روز جهانی موزه رفتند

به گزارش مرجع مقالات، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: بچه ها گیلانی با عروسک کترا گیشه به استقبال روز جهانی موزه رفتند.

بچه ها گیلانی با عروسک کترا گیشه: به استقبال روز جهانی موزه رفتند

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان، شهرود امیر انتخابی با اعلام این خبر گفت: بیست و هشتم اردیبهشت ماه روز جهانی موزه و آغاز هفته میراث فرهنگی است و موزه میراث روستایی یک روز قبل از آغاز این رویداد جهانی با عروسک های چوبین قاشقی گیلان با نام کترا گیشه، در قالب نمایشی آئینی با گردشگران در موزه میراث روستایی گیلان سخن گفتند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان اضافه نمود: ما شعار موزه ها به مثابه کانون های فرهنگی، آینده سنت ها را با آموزش به بچه ها گیلانی عملی کردیم، یکی از اهداف برگزاری این آئین انتقال مفاهیم بومی و آئینی به بچه ها است.

او با اشاره به توجه به افزایش نشاط اجتماعی ادامه داد: به همین دلیل در کنار برگزاری اجرای آئین یادشده بچه ها با نحوه ساختن کتراگیشه (عروسک هایی که با قاشق های چوبی بومی گیلان ساخته می شوند) آشنا شدند و با همان عروسک ها در کارناوال شادی شرکت کردند و ترانه های مربوط به این آیین را تکرار کردند.

نمایش آیینی کترا گیشه روز آدینه 27 اردیبهشت ماه در محل موزه میراث روستایی برگزار و با استقبال بی نظیر بچه ها و خانواده آنان روبرو شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 4 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 254

به "بچه ها گیلانی با عروسک کترا گیشه: به استقبال روز جهانی موزه رفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بچه ها گیلانی با عروسک کترا گیشه: به استقبال روز جهانی موزه رفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید