تحول در کشاورزی با استفاده از هوش مصنوعی و رباتیک

به گزارش مرجع مقالات، به گفته Chowdhary، استادیار مهندسی کشاورزی و بیولوژیک و متخصص در زمینه ربات ها، کشاورزان در آینده از ربات ها در مزارع خود استفاده خواهند کرد.

تحول در کشاورزی با استفاده از هوش مصنوعی و رباتیک

به گزارش خبرنگاران، این ربات ها مانند دسته ای از سگ های شکاری، به مزارع وارد خواهند شد. آن ها در میان طیف وسیعی از گیاهان می چرخند، علف های هرز را از بین می برند، گیاهان مختلف را می کارند، عفونت های گیاهی را تشخیص می دهند و داده هایی برای بهینه سازی مزارع به کشاورزان ارائه می دهند.

Chowdhary مزارع ذرت که یکی از پربازده ترین کشت های دنیا است را آنالیز می نماید. در ایالات متحده، صنعت ذرت در سال 2021 به ارزش 82.6 میلیارد دلار رسید، این صنعت، مانند بخش های دیگر کشاورزی با مسائل وحشتناکی از جمله تغییر الگو های آب و هوا، تخریب محیط زیست، کمبود شدید نیروی کار و افزایش هزینه ها روبرو است. دنیا به نقطه اوج خود رسیده است و احتیاج مبرم ناشی از افزایش جمعیت به چیزی به نام کشاورزی دقیق احتیاج دارد که هدف آن به حداقل رساندن نهاده ها، هزینه ها و مسائل زیست محیطی است.

رباتیک و هوش مصنوعی برترین راه برای رفع کردن تمام مسائلی است که کشاورزان امروزی با آن ها روبرو اند. چاودری مدیر فنی شرکت Earthsense، شرکت سازنده ربات های بیگل می گوید امیدوار است که استفاده از ربات های بیگل کشاورزان را به کشاورزی مدرن ترغیب کند. او آینده ای را پیش بینی می نماید که کشاورزان با استفاده از ربات ها، بتوانند محصولات متنوع و باارزش تری را با مواد شیمیایی کمتر فراوری نمایند.

چاودری بعلاوه می گوید: ابزار های مدیریتی به کاهش هزینه های کود و سم های علف کش یاری می نمایند و سبب فراوری محصولات با کیفیت و کاهش آلودگی های محیط زیستی می شوند. این ابزار ها بعلاوه به کشاورزان یاری می نمایند تا به وسیله تکنیک های اساسی سود بیشتری کسب نمایند. ربات های چاودری سبب کاهش هزینه های مربوط به از بین بردن علف های هرز می شوند. در چند قرن گذشته، کشاورزان علف های هرز را با بیل و گاوآهن هرس می کردند. جنگ دنیای دوم موجب پیدایش علف کش ها و صنایع شیمیایی مدرن شد. استفاده از سم های علف کش اقتصاد کشاورز را نیز متحول کرد.

بعضی علف های هرز حتی در برابر علف کش ها نیز مقاومت می کردند. برای حل این مشکل فراوری نمایندگان علف کش های گران قیمت و قدرتمند را با یکدیگر ترکیب نموده و بذر ها را از نظر ژنتیکی اصلاح می کردند تا از نظر شیمیایی مقاوم شوند. این علف کش های قوی منابع آب را تهدید می نمایند و سبب آلودگی محیط زیست می گردد. اگر رباتیک و هوش مصنوعی در تجارت معنا پیدا کند، بازار نیز توسعه خواهد یافت. بعضی گزارشات حاکی از این است که کشاورزان از مزایای فناوری های پیشرفته استقبال می نمایند. به طور کلی، کشاورزان در سال 2020 تقریباً 25 میلیارد دلار برای تراکتور و سایر تجهیزات کشاورزی هزینه کردند.

در حالی که کووید-19 پذیرش رباتیک را کند کرد، انتظار می رود مزارع سراسر دنیا بازار صنعتی این فناوری را سریعتر در عملیات خود بگنجانند. شرکت تحقیقاتی دنیای MarketsandMarkets تخمین می زند که هزینه های مربوط به ربات ها از حدود 5 میلیارد دلار در سال 2021 به تقریباً 12 میلیارد دلار در سال 2026 خواهد رسید. امروزه تراکتور های زمین های کشاورزی حتی از پیشرفته ترین خودرو ها نیز پیشی گرفته اند. بسیاری از آن ها به وسیله GPS راهنمایی می شوند و جهت هایی را دنبال می نمایند که در طول سال ها کاشت و برداشت معین شده اند و کشاورزان را در کابین های مجهز به تهویه مطبوع با مانیتور پخش ویدئو سرگرم می نمایند.

ماشین آلات پیشرفته کشاورزی در طول جهت بهره وری هر فوت مربع مزرعه را ثبت نموده و از این داده ها برای محاسبه اندازه بذر هیبریدی که باید در سال آینده کاشته گردد، اندازه کوددهی برای دستیابی به حداکثر بهره وری و شناسایی بخش های غیر حاصل خیز زمین استفاده می نمایند. شرکت Deere سال جاری اولین تراکتور مستقل خود را به تعداد محدود عرضه خواهد نمود. این تراکتور در سال 2023 در دسترس قرار می گیرد. تجهیزات مزرعه در مقایسه با محصولات مصرفی مانند اتومبیل ها، طول عمر شگفت انگیزی دارند. تراکتور های مدرن به طور معمول به مدت 4000 ساعت کار می نمایند و تراکتوری که به خوبی نگهداری گردد، تقریباً 25 سال دوام می آورد.

بعضی منتقدان می گویند رباتیک، حتی اگر به طور گسترده مورد استفاده قرار گیرد، بعضی از نارسایی های اساسی کشاورزی متعارف را رفع نخواهد نمود. بین محصولات زراعی مکانیزه مانند ذرت و محصولات باغی که احتیاج به درمان خاصی دارند تفاوت وجود دارد. نوع دوم ارزش بالاتری دارند و در چنین مناطقی به نیروی کار ماهر احتیاج است که ممکن است ربات ها از پس آن برنیایند.

منبع: wired

منبع: فرارو
انتشار: 14 تیر 1401 بروزرسانی: 14 تیر 1401 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 2070

به "تحول در کشاورزی با استفاده از هوش مصنوعی و رباتیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحول در کشاورزی با استفاده از هوش مصنوعی و رباتیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید