اولین شاسی بلند کوچک

به گزارش مرجع مقالات، یاریس کراس بر روی شاسی ساخته می شود که برای مدل هچ بک یاریس ساخته شده است. ابعاد ماشین کمی بزرگ تر شده و تویوتا می گوید که با تغییراتی در موتور، ماشین را چابک تر کرده است.

اولین شاسی بلند کوچک

اولین شاسی بلند کوچک

یاریس کراس از سال آینده به بازار عرضه خواهد شد

تویوتا با ساخت یک شاسی بلند کوچک وارد پررونق ترین بخش بازار خودروی اروپا شد. یاریس کراس قرار بود در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی شود. اما پس از لغو این نمایشگاه و تعطیلی نمایشگاه خودروی پاریس به دلیل ویروس کرونا، کارخانه ژاپنی ماشین جدید خود را در اینترنت رونمایی کرد.

یاریس کراس بر روی شاسی ساخته می شود که برای مدل هچ بک یاریس ساخته شده است. ابعاد ماشین کمی بزرگ تر شده و تویوتا می گوید که با تغییراتی در موتور، ماشین را چابک تر کرده است.

برخلاف بسیاری از شاسی بند های بازار، یاریس را می توان به صورت دو دیفرانسیل هم سفارش داد. تویوتا می گوید با اینکه مصرف عمده این ماشین در شهر است، اما می خواهد امکان رانندگی خارج از شهر هم برای رانندگان فراهم باشد.

بیشتر مدل های یاریس کراس با قوای محرکه هیبرید ساخته می شود، اما ماشین را می توان در بعضی از بازار ها با موتور بنزینی هم خرید.

اتاق مدل شاسی بلند بسیار به یاریس هچ بک شبیه است

ظاهر ماشین ترکیبی از مدل هچ بک و شاسی بلند های بزرگ تر تویوتا است. یاریس کراس در اروپا و برای مشتریان اروپایی طراحی شده، اما قرار است در بازار های دیگر هم فروخته شود.

بازار شاسی بلند های کوچک در اروپا بسیار شلوغ و رقابت در آن بسیار سخت است. سال گذشته بیش از دو میلیون دستگاه شاسی بلند کوچک در اروپا فروخته شد.

یاریس کراس برای پیدا کردن مشتری باید با مدل هایی نظیر نیسان جوک، فورد پوما، فولکس واگن تی-کراس و رنو کپچر رقابت کند. تویوتا می گوید که برنامه اش تولید 150 هزار دستگاه در سال است و می خواهد در نهایت هشت درصد بازار را در اختیار بگیرد.

اولین مدل الکتریکی مینی به تازگی به بازار عرضه شده است

دردسر یک اسم

شیوع گسترده ویروس کرونا در دنیا، از جنبه های مختلف صنعت خودرو را تحت تاثیر قرار داده است؛ از کاهش فروش و تعطیلی کارخانه ها تا لغو برگزاری نمایشگاه های خودرو و رونمایی از مدل های جدید. در تازه ترین واکنش به این ویروس، مینی اعلام کرده که نام رینگ ویژه ای که برای اولین مدل الکتریکی خود طراحی کرده بود را تغییر می دهد.

چرخ کرونا، نام رینگ 17 اینچی جدید مینی بود که با الهام از پریز های برق در بریتانیا طراحی شده است. اما هفته گذشته، پس از توییت یک خبرنگار درباره شانس بد کارخانه در انتخاب نام، مینی گفت که این اسم را تغییر می دهد.

رینگ جدید مینی از این به بعد با نام چرخ الکتریکی فروخته می شود

مینی که بخشی از کارخانه ب ام و است، حتی پیش از همه گیری ویروس کرونا موقعیت خوبی نداشت. بلاتکلیفی از شرایط اقتصاد بریتانیا پس از خروج از اتحادیه اروپا، قدیمی شدن مدل های مینی و کاهش رونق صنعت خودرو، کارخانه را در موقعیت سختی قرار داده بود.

مینی الکتریکی ترکیبی از اتاق مدل معمولی مینی و باتری و قوای محرکه ب ام و الکتریکی i3 است. با اینکه ماشین از نظر فنی به اندازه رقیبانش به روز نیست، اما به خاطر قیمت مناسب و محبوبیت مارک مینی در بین جوانان، این کارخانه امیدوار است بتواند با این مدل از بحران کنونی صنعت خودرو عبور کند.

این اولین باری نیست که همه گیری یک ویروس باعث تغییر نام در یک شرکت خودروسازی می شود. در سال 2016، در حالی که شرکت تاتا قصد داشت یکی از مهم ترین مدل های خود به نام زیکا را رونمایی کند، ویروسی به همین نام در دنیا همه گیر شد و کارخانه هندی ناگزیر نام مدل خود را تغییر داد.

سدان کوچک پیشرفته

نسل دوم آئودی A3 سدان تابستان به بازار عرضه خواهد شد

آئودی اعلام کرده که فروش مدل سدان از نسل جدید A3 را از تابستان امسال آغاز می کند. سدان A3 از نسل قبلی اسپرت تر شده و آئودی امیدوار است بتواند رقیبی جدی برای سدان های کوچک مرسدس-بنز و ب ام و باشد.

مجهز کردن ماشین های کوچک به فن آوری های بسیار لوکس و امکانات گران، فرمولی است که با مرسدس-بنز کلاس A. آغاز شد. استدلال بنز این بود که مردم، مخصوصا در شهر های اروپا، ماشین های کوچک تر می خواهند، اما دوست ندارند به خاطر این انتخاب، از امکانات لوکس ماشین های بزرگ تر محروم شوند.

بخش هایی از ماشین را می توان با تلفن همراه کنترل کرد

ایده بنز درست بود و به سرعت ب ام و، لکسوس و دی اس هم مدل های لوکس مشابهی به بازار عرضه کردند. آئودی A3 تازه ترین ماشین در این جمع است.

آئودی جدید با وجود شباهت زیاد به مدل قبلی، اسپرت تر شده و به گفته کارخانه در طراحی آن از مدل های اسپرت لامبورگینی الهام گرفته شده است.

نسل جدید آئودی A3 از نظر فنی اشتراک زیادی با نسل جدید فولکس واگن گلف دارد. ماشین با موتور های مختلف بنزینی، دیزل و هیبرید-الکتریکی ساخته می شود. قدرت همه موتور ها 150 اسب بخار و حدبیشتر سرعت ماشین هم 232 کیلومتر در ساعت است.

قیمت پایه آئودی A3 سی هزار دلار است

راننده می تواند از طریق دستور های صوتی با ماشین ارتباط برقرار کند. علاوه بر نمایشگر 10 اینچی می توان یک نمایشگر 12 اینچی کاملا دیجیتال هم برای روبروی فرمان سفارش داد.

قدرت پردازش اطلاعات توسط هوش مصنوعی ماشین نسبت به قبل ده برابر شده و ماشین می تواند از طریق اینترنت با ابزار های هوشمند دیگر نظیر چراغ های راهنمایی و پارکینگ های هوشمند ارتباط برقرار کند. همچنین بخش هایی از ماشین را می توان از طریق تلفن همراه کنترل کرد.

قیمت پایه آئودی A3 سدان 27 هزار و 700 یورو (حدود 30 هزار دلار) است.

رنو سهم خود از کارخانه خودروسازی در شهر ووهان را واگذار می کند

پایان یک رویا

رنو با پایان دادن به شراکت زیان ده خود با کارخانه چینی دانگ فنگ، خاطرنشان کرد که فروش ماشین های بنزینی را در چین متوقف می کند.

رنو بسیار دیرتر از دیگر خودروسازان به بازار چین وارد شد. همکاری این کارخانه با دانگ فنگ همراه با ایده های بلندپروازانه کارلوس گون، مدیر وقت رنو در سال 2013 آغاز شد و دو شرکت چهار سال پیش، کارخانه ای در شهر ووهان ساختند.

اما در نهایت رنو نتوانست از بزرگ ترین بازار خودروی دنیا سهمی ببرد و در حالی که فروش کل کارخانه در سال 2019 کمتر از بیست هزار دستگاه بود، شرکت بیش از 200 میلیون دلار ضرر کرد.

رنو خروج از بازار خودرو های سواری در چین را فصلی تازه از فعالیتش در این کشور اعلام کرده و می گوید از این به بعد با همکاری با خودروسازان دیگر چینی بر ساخت ماشین های الکتریکی و ماشین های باری سبک تمرکز خواهد کرد.

شیوع ویروس کرونا ضربه سختی به رنو زد و این کارخانه مجبور شده برای عبور از بحران پنج میلیارد یورو (حدود 5.5 میلیارد دلار) وام بگیرد.

رنو می گوید قبل از شیوع ویروس کرونا تصمیم گرفته تا از بازار چین خارج شود. این شرکت سال گذشته میلادی را با زیان پشت سر گذاشت و خاطرنشان کرد که می خواهد تا دو میلیارد یورو (بیش از دو میلیارد و صد میلیون دلار) از هزینه هایش کم کند.

رنو تنها خودروسازی نیست که در چین مشکل دارد. پی اس ای، خودروساز دیگر فرانسوی، پس از ضرر 700 میلیون یورویی در سال 2019 خاطرنشان کرد که همکاری خود با شریک چینی اش را متوقف می کند. فیات-کرایسلر هم شرایطی مشابه در بازار چین دارد.

منبع: فرادید
انتشار: 4 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 953

به "اولین شاسی بلند کوچک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین شاسی بلند کوچک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید